Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@11:48:47 GMT

رویدادهای خبری گلستان در هفته نخست آذر

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۵۸۷۹

رویدادهای خبری گلستان در هفته نخست آذر

بی‌توجهی به هشدار هواشناسی و عزیمت به دریا در شب طوفانی موجب تصادف ۲ قایق ماهیگیری در دهنه چپاقلی شهرستان بندرترکمن حد فاصل دریای خزر و خلیج گرگان شد که یکی از صیادان سوار بر این قایق‌ها به دلیل شدت آسیب به کما رفت.

**
رییس کل دادگستری گلستان دادستان‌های این استان را مکلف کرد که از مرغداری‌ها سرکشی کرده و در مرحله اول به صاحبان آن برای تزریق مرغ به بازار دعوت کنند و اگر تذکرها اثربخش نبود اقدام قانونی را در دستور کار قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

**
مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت که تاکنون ۹۴.۱۵ درصد از جمعیت این استان معادل یک میلیون و ۳۵۷ هزار و ۴۸۵ نفر کارت ملی هوشمند و یا رسید معتبر برای انجام فعالیت‌های اداری دریافت کردند.

**

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان گفت: مرخصی رانندگان تاکسی این شهر و تردد بین شهری آنها از اول آذر و با آغاز طرح محدودیت کرونایی ممنوع شده و خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان توسط تاکسی‌های زرد و آژانس‌ها در تمام ساعات شبانه روز و با مشخص شدن کشیک در حال انجام است.

**

رییس کل دادگستری گلستان با اشاره به نزدیک شدن مال باختگان شرکت پرهام آزادشهر به اموال‌ از دست‌رفته گفت که اموال محکومان این پرونده به مزایده گذاشته شد.

**

معاون مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که در ۲ سال اخیر بیش از ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی ۲۸۰ هکتار گلخانه و ایجاد ۱۴ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در استان انجام شد که تکمیل این طرح‌های در دست ساخت موجب رونق کشاورزی گلستان می‌شود.

**

مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان با تاکید بر ضرورت اجرای فعالیت‌های تشویقی برای رونق کتابخوانی گفت که از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری استان فقط ۲.۵ درصد شامل ۴۷ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: آزمایشگاه تست PCR مخصوص بیماران کرونایی با سرمایه ۳۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در گرگان تکمیل شده و برای آغاز فعالیت در انتظار مجوز وزارت بهداشت و درمان است.

**

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: طرح راهداری زمستانه با حضور ۳۲ گروه به همراه ۱۴۶ دستگاه خودروی سبک، نیمه سنگین و سنگین راهداری در استان آغاز شد.

**
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی (راهور) فرماندهی انتظامی گلستان با یادآوری محدودیت ۱۴ روزه ایجاد شده در کشور برای مهار ویروس کرونا گفت که حتی آن دسته از اهالی استان که به خودرو آنها پلاک غیربومی نصب شده است؛ حق تردد در سطح گلستان را ندارند.

**

دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان پنج آذر گرگان با قابلیت روزانه ۱۵۰ آزمایش و مخزن اکسیژن این مرکز درمانی با ظرفیت ۲۵ هزار کیلوگرم با حضور استاندار گلستان به بهره‌برداری رسید.

**

برداشت مرکبات از سطح پنج هزار و ۷۰۵ هکتار باغات بارده گلستان آغاز و انواع میوه‌های فصل این استان شمالی راهی بازار مصرف کشور شد.

**

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساحلی بندرترکمن واقع در شرق استان گلستان از دستگیری ۲ شکارچی که مبادرت به شکار ۴ قطعه مرغابی وحشی کرده بودند، خبر داد .

**

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت که این نهاد در حال حاضر از ۲ هزار کودک زیر پنج سال دارای اختلال رشد و سوء تغذیه با ارائه سبد غذایی ماهانه حمایت می‌کند.

**
زمین‌لرزه‌ ۴.۸ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان مرزی مراوه‌تپه و شرق استان گلستان را لرزاند.

به گفته فرماندار مراوه‌تپه این زلزله خسارتی نداشت.

**
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت که طی هشت ماه امسال هفت هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای اجرای ۵۷ طرح در شهرک‌ها، نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی اترک استان جذب و هزینه شد که افزون بر هفت برابر بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

**

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و ضرورت تقویت منابع آبی استان گلستان اختصاص یافت.

**

رییس اداره حیات وحش اداره‌کل محیط زیست گلستان از انجام سرشماری پاییزه حیات وحش پارک ملی گلستان با محوریت گونه‌های قوچ و میش، کل و بز و آهو در این ذخیرگاه زیست‌کره خبر داد.

**

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که
مساحت آتش سوزی ۱۱ تا ۱۷ آبان ماه گذشته در بخشی از جنگل توسکستان گرگان حدود ۲۰۰ هکتار برآورد شد

برچسب‌ها کرونا سازمان حفاظت محیط زیست گلستان زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سازمان حفاظت محیط زیست گلستان زلزله کرونا سازمان حفاظت محیط زیست گلستان زلزله اخبار کنکور گلستان گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۵۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم شب‌های قدر در 22 امامزاده شاخص گلستان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام «ابوالفضل کوهساریان» در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته، 22 بقعه و امامزاده شاخص استان، در قالب اجرای طرح ضیافت الهی میزبان برنامه های شب های قدر است.

به گفته وی؛ با فرارسیدن سالروز ضربت خوردن و شهادت حضرت امیرالمؤمنین (ع)، مراسم عزاداری و احیای شب‌های قدر در امامزادگان و بقاع متبرکه با حضور سخنرانان و مادحان و دعاخوانان مطرح کشوری و استانی برگزار خواهد شد.


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان، تصریح کرد: مراسم لیالی قدر در امامزادگان و بقاع متبرکه همراه با برنامه‌های متنوعی از جمله قرائت دعای افتتاح و دعای جوشن کبیر، سخنرانی، مراسم سر گرفتن قرآن و مراسم عزاداری امیرالمومنین (ع) خواهد بود.


وی افزود: امامزاده عبدالله(ع) شهرستان گرگان، امامزاده عبدالله(ع) روستای زیارت گرگان، امامزاده طیب(ع) روستای قرن آباد گرگان، امامزادگان نه تن(ع) شهرستان گرگان، امامزاده نور(ع) گرگان، امامزاده راضیه و مرضیه کوی دوشنبه ای گرگان، امامزاده علی اکبر(ع) روستای اسپومحله گرگان، امامزاده ابراهیم(ع) روستای النگ شهرستان کردکوی، امامزادگان عبدالله و فضل الله (ع) روستای روشن آباد کردکوی، امامزاده مجید(ع) کردکوی، امامزاده قاسم(ع) دلند، امامزاده عبدالله(ع) شهرستان کلاله، بقعه متبرکه خالد نبی (ع) کلاله، امامزاده یحیی بن زید(ع) شهرستان گنبد کاووس، سقاخانه حضرت ابوالفضل(ع) گنبد کاووس، امامزاده آق امام (ع) شهرستان آزادشهر، امامزاده ابوالقاسم(ع) روستای کاشیدار آزادشهر، امامزاده هارون(ع) شهرستان علی آباد کتول، امامزاده عبدالله(ع) روستای فندرسک علی آباد کتول، امامزاده جعفر(ع) مینودشت، امامزاده اسحاق(ع) روستای قلمی مینودشت و امامزاده بی بی سکینه روستای قلعه قافه مینودشت امسال میزبان زائران و روزه‌ داران ماه مبارک رمضان در شب‌ های قدر خواهند بود.


حجت الاسلام کوهساریان از شهروندان دعوت کرد به همراه خانواده در اماکن مقدس حضور بهم رسانده و از فرصت بهره‌گیری از رحمت و برکات خداوند متعال در این شب‌های سرنوشت ‌ساز استفاده کنند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۲۲ امامزاده شاخص استان گلستان
  • مراسم شب‌های قدر در ۲۲ امامزاده شاخص استان گلستان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم احیاء شب های قدر در ۲۲ امامزاده گلستان
  • مراسم شب‌های قدر در 22 امامزاده شاخص گلستان برگزار می شود
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| برتری شهرداری مقابل پلیس عراق
  • اولین بازی نیمه نهایی باشگاه‌های بسکتبال غرب آسیا
  • پیکر شهید مدافع وطن نجاتی‌نیا در گرگان تشییع شد
  • پرواز گرگان-مشهد-گرگان برای روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته بر قرار شد
  • هیرکان دالانی برای گذر در رمز و راز‌های تاریخ/ گلستان فقط جنگل و دریا نیست
  • نجات مسافر از گل و لای خلیج گرگان