Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، خبرگزاری رویترز گزارش داد که ایران با ارسال یک پیام مکتوب به شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرده است که نشانه‌های جدی وجود دارد که اسرائیل مسئول ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران است.

به گزارش شبکه الجزیره، مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل در این پیام نسبت به اقدامات بی پروایانه آمریکا و رژیم صهیونیستی به ویژه در مدت زمان باقیمانده از دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پیام همچنین آمده است که ایران همه اقدامات لازم را برای محافظت از مردم خود وهمچنین منافع خود اتخاذ خواهد کرد و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد.

تخت روانچی همچنین در نامه خود این اقدام را نقض قوانین بین المللی و طراحی برای ویرانی منطقه غرب آسیا خوانده است و از شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل خواسته است که این اقدام را محکوم کنند. 

نماینده ایران در سازمان ملل در نامه خود همچنین به خدمات دکتر محسن فخری زاده برای توسعه کیت تشخیص ویروس کرونا و تلاشهای وی برای مبارزه با گسترش این ویروس اشاره و تاکید کرده است.

پیش از این مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک  در پی ترور شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در توئیتی نوشته بود: تروریسم واضح دولتی علیه دانشمند برجسته ما، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و برای ایجاد ویرانی در منطقه ما طراحی شده است.

وی تأکید کرد: این اقدام باید توسط شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل محکوم شود.

کد خبر 568365 برچسب‌ها مجید تخت روانچی محسن فخری زاده سازمان ملل - شورای امنیت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مجید تخت روانچی محسن فخری زاده سازمان ملل شورای امنیت محسن فخری زاده شورای امنیت سازمان ملل تخت روانچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۵۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود

«شهریار حیدری» نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سفر رییس‌جمهور به پاکستان، اظهار کرد: پاکستان یکی از کشورهای مهم در همسایگی ایران است و از آنجایی که ایران و پاکستان دارای اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی زیادی با یکدیگر هستند، سفر رییس‌جمهور و دیگر مقامات کشورمان به پاکستان، بسیار مهم بوده و منجر به توسعه روابط دو کشور خواهد شد.

وی افزود: سفر رییس‌جمهور به پاکستان در شرایطی انجام شده که دولت جدید پاکستان به تازگی بر سر کار آمده است و قطعاً یکی از دغدغه‌های جدی ما آن است که دولت جدید پاکستان، اقدام جدی‌تری برای حفظ امنیت مرزها انجام بدهد.

نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از آنجایی که ما مرزهای طولانی با پاکستان داریم، امنیت این مرزها بسیار مهم است و سفر رییس‌جمهور به پاکستان تأثیر به سزایی بر تقویت امنیت مرزهای کشورمان خواهد داشت.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علاوه بر ضرورت توجه به مسایل امنیتی، قطعاً سفر رییس‌جمهور به پاکستان برای تقویت روابط دو کشور در حوزه مسایل اقتصادی نیز دارای اهمیت است و لازم است موانع تجاری روابط ایران و پاکستان رفع شوند.

کد خبر 6086178 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • عباس‌زاده: تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا می‌برد/ سوءتفاهمات بین دو کشور باید برطرف شوند+ فیلم
  • سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود
  • دادگاه منافقین آغاز شد
  • برگزاری نخستین دادگاه منافقین در سال جدید آغاز شد
  • توییت محسن رضایی دباره پیام امام به فرماندهان سپاه
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • محسن آرمین: وتوى قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل شرم آور بود/ اسرائیل برای فلسطینی ها حق حیات قائل نیست
  • این چهره نظامی، فقط ۲۵ روز فرمانده کل سپاه بود /محسن رضایی رکورد زد /اساسنامه سپاه پاسداران به امضای کدام چهره شاخص سیاسی رسید؟
  • شورای امنیتِ کی؟