Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@21:20:07 GMT

رشد 300 درصدی ثروت عده ای در این ماهها

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۶۰۰۲

ساعت 24 - عضو کمیسیون برنامه مجلس با بیان اینکه متاسفانه ثروت عده‌ای در بحران اقتصادی اخیر 300 درصد رشد کرده که باید مالیاتش را بدهند، گفت: برای جبران درآمد نداشته نفت، چاره‌ای جز اصلاح پایه‌های مالیاتی و عملیاتی کردن آن در بودجه 1400 نداریم.

بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس فارس، درباره لایحه بودجه 1400 اظهار داشت: دولت اخیراً اعلام کرده افزایش حقوق کارمندان در سال 1400 به میزان 25 درصد است که این رقم براساس توانایی‌های آنها است اما نقدی که درباره بودجه 1400 وجود دارد آن است که در تعامل بین دولت و مجلس باید به دنبال تعریف منافع مالی جدید باشیم و وقتی فروش نفت حذف شده است باید به فکر کارهای دیگر برای درآمدزایی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افزایش پایه‌های مالیاتی یکی از راه‌های افزایش درآمدهای دولت است. این در حالی است که افراد زیادی در کشورمان ثروت زیاد و انباشته‌ای داشته و در بحران‌ها ثروت آنها چند برابر شده است اما نسبت به پرداخت مالیات خود بسیار ضعیف عمل کرده‌اند.محبی نجم‌آبادی خاطرنشان کرد: پایه‌های مالیاتی ایران نسبت به میانگین جهانی بسیار پایین‌تر است و نقص جدی در این زمینه داریم.

وی افزود: هم‌اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس بحث پایه‌های مالیاتی در حال بررسی است که اثرات آن را در بودجه 1400 خواهیم دید.عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مالیات بر عایدی بر سرمایه هم‌اکنون در مجلس در حال بررسی است این در حالی است که شاهد آن هستیم یک فرد حدود 200 الی 300 درصد به ثروتش افزوده شده است این در حالی است که در هیچ جای دنیا اجازه نمی‌دهند فردی در بحران‌های اقتصادی چنین افزایش سرمایه‌ای داشته باشد و قطعاً از او مالیات سنگینی اخذ خواهند کرد.محبی نجم‌آبادی افزود: ما چاره‌ای جز حرکت به سمت مالیات نداریم؛ یکی از راهبردهای مجلس یازدهم آن است که نظام مالیاتی را اصلاح کرده و آن را در بودجه 1400 عملیاتی کنیم.وی افزود: دولت فعلی هم‌اکنون کشش خیلی از کارها به ویژه در حوزه مالیات و از جمله مالیات بر عایدی سرمایه را ندارد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:‌ مجلس بنا دارد ورود قاطعی به شرکت‌های دولتی و نفتی داشته باشد و باید به عملکردشان نورافکن بیندازیم. این در حالی است که اگر فقط 3 درصد در بودجه شرکت‌های دولتی و نفتی صرفه‌جویی کنیم هزاران میلیارد تومان خلق ثروت برای اجرای چند پروژه ایجاد خواهد شد.محبی نجم‌آبادی گفت: متأسفانه شاهد آن هستیم که برخی شرکت‌های دولتی را عمداً ضررده می‌کنند که پاسخگوی نهادهای نظارتی نباشند زیرا اگر سودده باشند باید درصد خاصی را به بودجه عمومی کشور بدهند ضمن اینکه حقوق‌های نجومی هم از همین شرکت‌های دولتی بیرون آمد.وی افزود: قریب 580 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی کشور است این در حالی است که بودجه شرکت‌های دولتی 1500 هزار میلیارد تومان است که حکایت از سه برابر بودن بودجه‌های شرکت‌های دولتی است. اگر فقط چند درصد در بودجه‌های شرکت‌های دولتی صرفه‌جویی کنیم درآمد نداشته نفت جبران خواهد شد.عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ‌مجلس باید وارد مباحث خاص اقتصادی و بودجه‌ای شده و ساختار غلط گذشته را بکشند و در همین راستا در مسیر اصلاحی و بهبود اوضاع حرکت کند و باید قطعاً‌ به تغییر و تحول فکر کنیم که نیازمند تصمیمات شجاعانه و قوی‌تر از سوی همگان است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی پایه های مالیاتی شرکت های دولتی محبی نجم آبادی بودجه 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوری قزلجه: تعطیلی روز شنبه برای کل کشور یکسان است اما پنج شنبه فقط برای برخی شرکت ها اعمال می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامرضا نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی، با بیان این‌که در مجلس، بحث‌های مختلفی پیرامون تعطیلی روزهای پنجشنبه و شنبه در جریان است اظهار داشت: معتقدم تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است.

بنابر روایت دانشجو، وی افزود: اگر تعطیلی به روز پنجشنبه موکول شود، ارتباطات و مراودات رسمی و غیر رسمی، ادارات، تجارت و بازرگانی کشور به مدت ۴ روز در ماه قطع خواهد شد؛ در حالی که با تعطیلی شنبه، این مدت به حداقل ۳ روز کاهش می‌یابد.

نوری قزلجه ادامه داد: در دنیای امروز بدون ارتباط با دنیا و تعامل با دیگر کشورها، رشد اقتصادی و فعالیت‌های بخش خصوصی و دولتی امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل من با تعطیلی شنبه موافقم. این موضوع مورد تأیید اکثر کارشناسان نیز هست و به نفع کشور خواهد بود.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در آخر صحبت‌های خود به نکته دیگری نیز اشاره کرد و گفت: تعطیلی پنجشنبه فقط برای بخشی از کشور و برخی شرکت‌ها اعمال می‌شد و در واقع از قبل هم تعطیل بودند. اما اگر شنبه تعطیل شود، کل کشور یکسان خواهد شد و همه اعم از شرکت‌ها، ادارات دولتی و غیر دولتی، دو روز جمعه و شنبه را تعطیل خواهند کرد. این موضوع هماهنگی داخلی را نیز به وجود می‌آورد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898809

دیگر خبرها

  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • نوری قزلجه: تعطیلی روز شنبه برای کل کشور یکسان است اما پنج شنبه فقط برای برخی شرکت ها اعمال می شود
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • آشنایی با مالکان تمامی باشگاه‌های لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • توضیحات طغیانی دررباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی