Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس بسیج حقوق‌دانان گفت: زمانی که بحث کمک مومنانه مطرح شد سازمان بسیج حقودانان نسبت به این موضوع اقدام کرد که با جمع آوری بسته‌های معیشتی و اهدای آنان به خانواده‌های نیازمند تقریبا ۷ میلیارتومان در مرحله اول هزینه کرد.

سرهنگ سهراب انبارکی رییس بسیج حقوقدانان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: با توجه به اینکه تقریبا از نیمه شعبانن بحث کمک‌های مونانه از سوی رهبر انقلاب مطرح شد و مجموعه سازمان بسیج حقودانان نسبت به این موضوع اقدام کرد که با جمع آوری بسته‌های معیشتی و اهدای آنان به خانواده‌های نیازمند تقریبا ۷ میلیارتومان در مرحله اول هزینه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در ادامه کار مشاهده شد با بخش قابل توجهی از زندانیانی روبه رو هستیم که دچار محکومیت مالی شدند که استطاعت پرداخت ندارند به همین منظورآزادی زندانیان جرایم غیرعمد چهارم آذر ماه و به مناسبت میلاد با سعادت امنام حسن عسگری (ع) که در هفته بسیج به سازمان بسیج حقوقدانان اختصاص دارد، آغاز شده است و باید بگویم این کار در پوشش تفاهم نامه با رییس سازمان زندان‌ها و هماهنگی با سازمان بسیج استان‌ها صورت گرفت.
انبارکی عنوان کرد: بعد از این تفاهم نامه ما یک ستاد ملی و ۳۲ ستاد استانی راه اندازی کردیم و از ظرفیت اقشار بسیج نیز استفاده شد که انشاالله کمک شود به آزادی زندانیان و این کار از طریق مشاور رایگان حقوقی، انجام صلح و سازش صورت گرفت که بنابراین ما یک جدول زمان بندی را تایین کردیم که اولین ۴ آذر بود همچنین مرحله بعدی مصادف هست با سالگرد سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، همچنین ۱۵ بهمن مصادف با ولادت حضرت فاطمه (س) بسیج اصناف و هنرمندان اقدام خواهند کرد و همزمان با ولادت مولای متقیان نیز آزادی زندانیان دوباره انجام خواهد شد ۱۹ اسفند هم که مصادف با شهادت امام هفتم شیعیان انشالله ۳۰۰۰ هزار زندانی آزاد می‌شوند.


انبارکی اظهار داشت: مشاوره و وکالت رایگان برای زندانیان و معسران در بند، اهدای کمک‌های حمایتی، معیشتی و مومنانه، احیای کانون‌های صلح و سازش در زندان‌ها و حضور هنرمندان و افراد مشهور در حوزه‌های مختلف هنری و ورزشی از جمله اقداماتی است که برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان اضافه کرد: جلساتی با رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و مدیران کل زندان‌ها در استان‌ها داشتیم و تفاهم نامه‌ای را به مرحله امضا رساندیم و بنا شد با استفاده از ظرفیت عظیم مجموعه بسیج حقوقدانان و با کمک بسیج سایر اقشار از جمله بسیج هنرمندان، ورزشکاران، طلاب و اصناف، این اقدام خداپسندانه انجام شود. همچنین به بقیه بسیج اصناف اعلام کردیم و از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد و افراد بانفوذ کمک گرفتیم.

انبارکی اضافه کرد: یکی از اقدامات ارزشمندی که در ایام کرونا آغاز شد، اهدای بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه به افراد نیازمند بود و بالغ بر هفت میلیارد تومان در سه مرحله این اقدام انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج حقوقدانان یکی از سازمان‌های تابعه بسیج مستضعفین و بنا به ماموریت ذاتی متشکل از قضات، وکلا، سردفتران، کارشناسان رسمی دادگستری، استادان دانشگاه و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته حقوق است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان با اشاره به چهار نگاه راهبردی در سازمان بسیج حقوقدانان افزود: در سطح محلی موضوع حقوقیاران و طرح نهضت آگاه‌سازی و برنامه‌های احیای حقوق عامه و معاضدت‌های حقوقی مطرح است. در سطح استانی و ملی طرح‌هایی مانند آزادسازی زندانیان پیگیری می‌شود و در سطح بین‌المللی هم اقدامات ارزشمندی انجام شده است.

وی اضافه کرد: در این میان بحث طلبکاران هستند که با استفاده از موارد فوق از طلب خودشان صرفه نظر کردند به طور مثال ما فردی را داشتیم که از ۷۰۰ میلیون تومان گذشت که برای ما خیلی ارزش‌مند است و امیدواریم همه مردم در این کار ارزشمند اقدام کنند و همه در این شرایط کرونایی شادی هایمان را با هم تقسیم کنیم و اجازه ندیم در یک خانواده غم غضه باشد مردم ایران همواره ثابت کردند در شرایط سخت همیشه کنار هم بودند.

انبارکی گفت: الحمدالله با حضور ایت الله ریسی در راس دستگاه قضا با نگاه انقلابی و جهادی روبه رو هستیم و باید بگویم یک جهش انقلابی خیلی خوبی اتفاق افتاده است مخصوصا در بحث مبارزه به فساد، احیای حقوق عامه، عدالت و بحث شفافیت مالی مسولین خیلی قدم‌های بزرگ برداشته شده است لاشیم در مجموعه بسیج حقوقدانان گام به گام با قوه قضائیه جلو برویم تا بحث منویات مقام معظم رهبری مخصوصا شاخصه عدالت صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج حقوق دانان زندانی کمک مومنانه هفته بسیج سازمان بسیج حقوقدانان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۶۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در پی درگذشت حاج محمد کیانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، متن پیام به شرح زیر است:
خانواده محترم و معزز فرمانده رشید و جانباز دفاع مقدس حاج محمد کیانی
سلام علیکم بماصبرتم
استواری عظمت جانبازان که پس از جانفشانی بی‌ادعا در عرصه‌ی مبارزه با خصم با زخمی بر پیکر و رنجی خاموش در پسِ صلابت آسمانی، تجلی شوکت ایثار را به نظاره نهاده‌اند، شکوه را شرمنده می‌سازد.
جانبازان اسناد زنده‌ای از فرهنگ غنی ایثار و جهاد، تداوم‌بخش روح سلحشوری و مقاومت در جامعه می‌باشند که فیض وجود آنان یکی پس از دیگری به عطر آسمانی شهادت، عالم را عطرآگین می‌کند.
اینجانب عروج ملکوتی فرمانده رشید و جانباز دفاع مقدس حاج محمدکیانی که سال‌ها از خادمان ضیوف الرحمان بوده‌اند را خدمت شما خانواده محترم تسلیت عرض می‌کنم.
علوّ درجات معنوی و روحانی برای آن فرمانده دلیر و جانباز معزز و صبر جمیل و اجر جزیل توأم با صحت و سلامتی برای شما و بازماندگان ارجمند از درگاه خداوند منان مسئلت می‌کنم.

غلامرضا سلیمانی فارسانی
فرمانده سازمان بسیج مستضعفین

دیگر خبرها

  • دیدار اعضای سازمان بسیج مهندسین کشور با خانواده شهید صداقت
  • دیدار اعضای سازمان بسیج مهندسین کشور با خانواده شهید «محسن صداقت»
  • تجلیل از هنرمندان بسیجی استان همدان
  • برگزاری جشن گلریزان در بروجن
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • ‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است
  • استاد حقوق: عملیات وعده صادق دفاع مشروع بود
  • پیام تسلیت فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در پی درگذشت حاج محمد کیانی
  • آزادی ۱۴۰ زندانی محکوم مالی در فارس