Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در ارتباط تصویری با شبکه خبر با اشاره به جرئیات عملیات ترور شهید محسن فخری زاده گفت: شهید فخری زاده امروز در یک سفر در اطراف تهران مورد هدف یک عملیات تروریستی قرار گرفتند و تیم حفاظت ایشان در این عملیات درگیر شدند و متاسفانه ایشان و دونفر از همراهان زخمی شدند و به بیمارستان منتقل شدند، اما متاسفانه کار تیم پزشکی به نتیجه نرسید و آقای فخری زاده به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بر اساس گزارش‌هایی که از تیم همراه ایشان در صحنه داریم ابتدا خودروی حامل ایشان هدف تیراندازی قرار می‌گیرد و بعد از لحظاتی خودروی نیسانی که حامل مواد منفجره بوده در نزدیکی ایشان منفجر می‌شود و همزمان نیز تیراندازی انجام می‌شود؛ در نهایت مجموع جراحات وارده باعث شهادت ایشان می‌شود.

وزر دفاع درباره علت انتخاب فخری زاده به عنوان هدف ترور تروریست‌ها اظهار کرد: ایشان معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری‌های دفاعی کشور بودند و دارای یک وجهه علمی بالا و سابقه طولانی در نوآوری‌های دفاعی کشور بودند؛ شاگردان بسیار زیادی را تربیت کردند و پرورش دادند، کار‌های ایشان در حوزه دفاعی بزرگ و پر ثمر است.

امیر حاتمی ادامه داد: ایشان در صحنه مقابله با کرونا نیر از پیشگامان بود و مجموعه تحت مدیریت ایشان در تولید کیت تشخیص کرونا فعالیت داشت. ایشان یک عنصر موثر در نوآوری‌های دفاعی بود و دشمن نیز هرجا که برای ملت عزیز ایران یک گام موثر و بلند برداشته شود مورد هدف قرار می‌دهد؛ حوزه‌ی دفاع به عنوان یک حوزه کاملا موثر برای مردم ایران همواره مورد نظر و تهاجم دشمن است.

وزیر دفاع با بیان این که شهید دکتر فخری زاده از دانشمندان برجسته، اما بی ادعا و بسیار مخلص بود افزود: در حوزۀ دفاعی کار‌های بزرگ و برجسته‌ای را از ایشان سراغ داریم به ویژه در موضوع لیزر در پدافند کار‌های بزرگی انجام دادند.
امیر حاتمی گفت: ایشان مصر بودند که کاری که در حوزۀ دفاعی انجام می‌دهند برای کمک به مردم در عرصه‌های مختلف استفاده شود چنان که دیدیم چه گام‌های بزرگی برای تولید واکسن کرونا برداشتند.

امیر حاتمی گفت: در حوزۀ دفاع یکی از موضوعات جدی موضوع پدافند شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای است که با تهدید دشمن روبرو هستیم، دشمن ما آمریکایی است که نخستین حمله هسته‌ای جهان را انجام داده است و موضوع پدافند هسته‌ای و میکروبی و شیمیایی در وزارت دفاع موضوع مهم و به روزی است و پدافند هسته‌ای را ایشان به واسطه رشته تحصیلی شان مدیریت می‌کردند و خدمات ایشان در این راه برجسته است و مطمئنا همکاران و شاگردان شهید راه او را با قوت ادامه خواهند داد و خللی در تحقیقات دفاعی و پدافندی ایجاد نخواهد شد.

وزیر دفاع با اشاره به این که دشمن به دنبال تضعیف ملت ایران است گفت: من این شهادت را در ارتباط با شهادت شهید سلیمانی می‌دانم و فکر می‌کنم که این جنایت هم بخشی از پازل دشمن برای تضعیف ملت ایران است و دشمن برای دست یابی به این هدفش به هر جنایتی دست می‌زند.

امیر حاتمی گفت: دشمن دکتر فخری زاده را به شهادت رساند، چون دانشمندی برجسته و کارآمد بود و من اطمینان دارم حتما برکت خون شهید باعث خواهد شد که این راه با قدرت و سرعت بیشتری پیموده شود و بن بست‌ها برای ما باز خواهد شد.

وزیر دفاع افزود: ترور این دانشمند حداکثر استیصال دشمن است موقعی که نمی‌توانند با توسل به شورای امنیت و تحریم جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرند همواره به این شگرد ناجوانمردانه متوسل می‌شوند تا با ترور دانشمندان به خیال شان به اهداف پلیدشان برسند.

فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: دکتر فخری زاده از دانشمندان برجسته هسته‌ای کشور بود و دشمن سال‌ها به دنبال ترور ایشان بود، اما موفق نشده بود.

عباسی با اشاره به شخصیت ممتاز علمی و انسانی شهید فخری زاده گفت: دشمنان جمهوری اسلامی می‌کوشند با حذف مهر‌های کارآمد و دانشمند مانع پیشرفت جمهوری اسلامی شوند.

عابدینی کارشناس مسائل رسانه هم گفت: رسانه‌هایی که شریان اطلاع رسانی آن‌ها در اختیار نظام سلطه است عموما تلاش کردند تا قلب واقعیت کنند. شهید فخری زاده در واقع در حوزۀ پدافند شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای فعالیت داشتند. ما شاهد هستیم که دائما ایران را متهم می‌کنند که به سمت سلاح کشتار جمعی پیش می‌رود، اما در دکترین جمهوری اسلامی سلاح کشتار جمعی جایی ندارد و به فتوای رهبر معظم انقلاب هم حرام است و آژانس انرژی اتمی چهل گزارش تهیه کرده و گفته جمهوری اسلامی هیچ انحرافی در برنامه هسته‌ای اش ندارد.

عابدینی با بیان این که رسانه‌های نظام سلطه تلاش می‌کنند ترور را توجیه کنند گفت: ترور در ذات قدرت‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی است و جمهوری اسلامی در ۴۱ سال گذشته همواره قربانی ترور بوده است.

این کارشناس رسانه گفت: آنچه که مهم است این است که صنعت دفاعی جمهوری اسلامی با شهادت نخبگان علمی اش متوقف نمی‌شود.

صمدزاده تحلیلگر مسائل راهبردی هم با محکومیت ترور گفت: ریشه این ترور ننگین در دیدار سه جانبه‌ای است که در عربستان بین پمپئو و نتانیاهو و رئیس موساد و ولیعهد عربستان رخ داد.

این کارشناس با بیان این که جمهوری اسلامی قطعا انتقام خون شهیدانش را می‌گیرد گفت: آمریکا به هیچ وجه توانایی ورود به جنگ در منطقه خاورمیانه را ندارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی کایلی مور گیلبرت جمعه سیاه محسن فخری زاده پرویز پورحسینی سرتیپ حاتمی وزیر دفاع ترور دانشمند هسته ای فخری زاده محدودیت های کرونایی کایلی مور گیلبرت جمعه سیاه محسن فخری زاده پرویز پورحسینی شهید فخری زاده جمهوری اسلامی امیر حاتمی وزیر دفاع هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۶۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری‌ها توجه بیشتری به حوزه سرمایه گذاری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده ظهر شنبه در اولین گردهمایی شهرداران استان که با حضور استاندار برگزار شد، بیان داشت: شهرداران باید برنامه‌های خود را با هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی انجام دهند تا نقش آفرینی آنها در مدیریت شهری بیشتر شود.

وی خاطر نشان کرد: جلسات گردهمایی شهرداری‌ها با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود و شهرداری‌ها در اجرای طرح‌های عفاف و حجاب، نهضت ملی مسکن، طرح نوروزی و… همکاری می‌کنند.

به گفته وی مجموع بودجه شهرداری‌های استان سال ۱۴۰۰، ۵۶۴ میلیارد تومان، سال ۱۴۰۱، ۸۴۰ میلیارد تومان و امسال دو هزار و سیصد میلیارد تومان است که افزایش چشمگیری نسلت به گذشته دارد و تحقق آن هم خیلی خوب بوده است.

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها باید توجه بیشتری به حوزه سرمایه گذاری کنند تا بودجه شهرداری از این محل تأمین شود.

به گفته وی خراسان جنوبی از نظر ثبت فرصت‌های سرمایه گذاری در کشور رتبه سوم را کسب کرده است و ۸۹ فرصت سرمایه گذاری با دو هزار و یکصد میلیارد تومان توسط شهرداری‌های استان شناسایی شده است.

به گفته وی ۱۵ طرح از جمله طرح‌ها گردشگری و… توسط شهرداری‌ها برای سرمایه گذاری آماده شده است.

وی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه در سال ۱۴۰۰، تنها دو دستگاه ماشین آلات به شهرداری‌ها داده شده، در سال ۱۴۰۱، ۳۹ دستگاه، و در سال ۱۴۰۲، ۲۲ دستگاه با ۴۴ دستگاه ماشین آلات به شهرداری‌های خراسان جنوبی داده شده است.

به گفته وی از زمان استقرار دولت سیزدهم حدود ۱۵۰ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان کمک شده و قول داده شده به شهرداری‌های که ساختمان و نیروی آتش نشانی ندارند امسال در این خصوص کمک شود.

وی با اشاره به آسفالت معابر با قیر رایگان توسط شهرداری‌ها گفت: پیش بینی افزایش ۱۸ درصدی سهمیه قیر رایگان را در سال جاری برای شهرداری‌های استان داریم.

معاون استاندار خراسان جنوبی از انجام آماده سازی ۲۸ سایت نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی توسط شهرداری‌ها خبر داد.

عباس زاده گفت :۱۷۸ پروژه با اعتبار بیش از ۸۳۰ میلیارد تومان هفته دولت و دهه فجر توسط شهرداری‌ها به بهره برداری رسیده است.

به گفته وی حدود ۶۰ درصد بودجه شهرداری‌های استان از محل کمک‌های دولت تأمین می‌شود.

وی افزود: در فضای عمومی کشور باید ضوابط عفاف و حجاب رعایت شود و متولیان شهرها در این زمینه خیلی می‌توانند تأثیر گذار باشند و شهرداران هم به عنوان عضو مؤثر شورای عفاف و حجاب باید در این زمینه مؤثر تر عمل کنند.

به گفته وی امروز شاید برای خدشه دار کردن اجرای طرح نور مسائلی در کشور مطرح شود اما شهرداران با انجام کارهای خلاقانه می‌توانند در این خصوص تأثیر گذار باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: بخش مهمی از اماکن عمومی که باید طرح نور در آنها اجرا شود، در اختیار شهرداری‌ها است که با بهره‌گیری از روش‌های مختلف باید اقدامات مورد نظر در آنها انجام شود و شهرداری‌ها هم باید کمال همکاری را در این زمینه داشته باشند و ما هم آماده هر گونه همکاری با شما برای تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه هستیم.

به گفته عباس زاده حجاب نشانگر آزادی زن هست و رشد و تعالی بانوان در رعایت عفاف و حجاب است.و از طرح‌های بسیار اثر گذار در بوستان‌ها در این مورد باید استفاده شود.

به گفته وی شهرداری‌ها برای ایجاد فضای مناسب شهری باید نهایت تلاش خود را با هماهنگی ستاد عفاف و حجاب هر شهرستان انجام دهند تا توطئه دشمن در این باره نقش بر آب شود.

عباس زاده خاطر نشان کرد: انتظامی استان وظیفه دارد که با مظاهر کشف حجاب در اماکن عمومی به طور جدی برخورد کند.

وی تصریح کرد: شهرداران درخواست‌های خود را برای دریافت تسهیلات از سازمان همیاری شهرداری‌های کشور به ما اعلام کنند تا پیگیری در در تهران اقدام لازم در این خصوص انجام شود.

وی در ادامه خواستار برگزاری جلسه‌ای با مدیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان برای همکاری در پرداخت تسهیلات به شهرداری‌ها شد.

وی همچنین خواستار برگزاری جشنواره فرهنگی در هر سال با مشارکت شهرداری‌های استان شد.

به گفته وی قانون شوراها را از ورود به موارد اجرایی شهرداری‌ها منع کرده لذا گر در جاهای این موارد وجود دارد آنها را به ما منعکس کنید تا از طریق هیئت تطبیق اقدام مورد نظر انجام شود.

وی افزود: در این راستا نشست‌های را با شوراهای شهرهای استان برگزار می‌کنیم تا در راستای شرح وظایف خود گزارش‌های لازم را ارائه کنند.

به گفته وی کنگره دو هزار شهید استان در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود که در این راستا چند کارگروه در این تشکیل شده و مسئولیت کارگروه زیرساخت با معاونت عمرانی استانداری است.

عباس زاده با اشاره به ضرورت ساماندهی خیابان‌ها، میادین و اماکن اداری در شهرستان‌ها گفت: حداقل به نام هر شهید یک مورد نامگذاری در استان باید انجام شود.

به گفته وی کنگره دو هزار شهید استان در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود که در این راستا چند کارگروه در این تشکیل شده و مسئولیت کارگروه زیرساخت با معاونت عمرانی استانداری است.

عباس زاده با اشاره به ضرورت ساماندهی خیابان‌ها، میادین و اماکن اداری در شهرستان‌ها گفت: حداقل به نام هر شهید یک جا در استان نامگذاری شود.

عباس زاده در ادامه گفت: المان‌های یادمان شهدای استان هم باید با همکاری سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اجرا شوند تا همزمان با برگزاری این کنگره از ۳۱ المان در این ارتباط رونمایی شود.

عباس زاده یادآور شد که در حوزه زیرساخت در هر شهرستان باید چند پروژه آماده بهره برداری شود تا در زمان برگزاری کنگره دو هزار شهید استان پروژه‌های مورد نظر افتتاح شوند.

وی تصریح کرد: در سال جاری کارهای بزرگی را که انجام می‌دهید برای جا افتادن موضوع دو هزار شهید استان با این عنوان انجام شود تا به دو هزار شهید استان افتخار کنیم.

کد خبر 6083661

دیگر خبرها

  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • وزیر صمت: مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • وزیر صمت:‌ مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • روایت روزنامه عبری از فروپاشی بازدارندگی اسرائیل
  • سپاه سدی آهنین در مقابل اهداف شوم دشمن است
  • شهرداری‌ها توجه بیشتری به حوزه سرمایه گذاری کنند
  • درخشش رادیو خاوران در هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق
  • سالن ورزشی شهید فخری‌زاده در اختیار فدراسیون کشتی قرار گرفت