Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقبال عباسی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح بن به بروجن یکی از طرح‌های حیاتی و مهم استان است که جزو۳۱ طرح اولویت‌دار کشور نیز قرار دارد و تمام تلاش خود را برای تکمیل این طرح تا خرداد سال آینده به کار گرفته‌ایم.

وی، مسیر اصلی طرح آبرسانی بن به بروجن را ۱۱۶ کیلومتر اعلام کرد و گفت: از این میزان، ۱۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری شده و ۲ تصفیه‌خانه این طرح یکی بالای ۵۰ درصد و دیگری در حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی با بیان اینکه مسیر اصلی طرح بن به بروجن تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: پس از آن مسیر فرعی طرح به طول ۱۳۷ کیلومتر در قالب آبرسانی به شهرها و روستاهای مسیر آغاز می‌شود.

به گفته استاندار چهارمحال و بختیاری، تاکنون ۲۱۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه اجرای طرح بن به بروجن شده است و برای تکمیل راه اصلی طرح به ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز نیاز است.

عباسی در ادامه سرعت اجرای راه‎آهن مبارکه- سفیددشت- شهرکرد را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: از سال گذشته با جذب اعتبار قابل توجه به راه‌آهن استان شاهد سرعت‌گیری روند اجرایی این طرح بودیم و در حال حاضر پیمانکاران در چهار قطعه فعال هستند.

وی افزود: از سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح تصویب شد که نیمی از این اعتبار وارد حساب خزانه استان شده است و ۲۰۰ میلیارد دیگر نیز به شرط جذب سریع این اعتبار به زودی تخصیص می‌یابد.

عباسی با اشاره به جانمایی ایستگاه راه‌آهن استان در ورودی شرق شهرکرد، تصریح کرد: مشکل در خصوص تملک زمین در این منطقه وجود دارد که تلاش می‎شود این مشکل نیز سریع‌تر برطرف شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است که تا پایان دولت زیرساخت‌های راه‌آهن استان تکمیل شود و سپس ریل‌گذاری آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

عباسی با بیان اینکه طرح‌های اثرگذاری طی سال‌های اخیر در استان شکل گرفته است، اظهار داشت: طرح‌های راهسازی یکی از مهمترین این طرح‌ها به شمار می‌رود که نقش موثری در رونق، آبادانی و توسعه استان ایفا می‌کند.

وی افزود: کنارگذر شمالی شهرکرد و کمربندی شمالی  بروجن از جمله این طرح‌ها است که اعتبار آن به طور کامل تامین شده و پیمانکاران در حال انجام کار هستند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بزرگراه شهرکرد به بروجن به لردگان که به ایذه ختم می‌شود و مسیر ارتباطی شهرکرد به شلمزار به ناغان که در نهایت به ۲ محور صمصامی و ایذه منتهی می‌شود از دیگر طرح‌های مهم راه‌سازی استان به شمار می‌رود.

به گفته عباسی، محور ارتباطی شهرکرد به شلمزار به ناغان تا حوزه استحفاطی استان تامین اعتبار شده است و پنج پیمانکار برای این طرح فعال است.

وی همچنین رونق پرتودهی گاما در استان طی سال‌های اخیر را یکی از مزیت‌های مهم استان برشمرد و گفت: وجود شرکت پرتودهی گاما در این استان مزیتی برای کل کشور و به ویژه استانهای همجوار است و تولیدکنندگان بخش‌های کشاورزی و صنعت استان می‌توانند از مزیت‌های پرتودهی گاما بهره‌ شوند.

به گزارش ایرنا،  با بهره‌برداری از طرح بن به بروجن مشکل آب شرب ۱۱ شهر و ۱۳ روستای چهارمحال و بختیاری با جمعیتی افزون بر ۴۶۰ هزار نفر برطرف می‌شود.

راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد نیز ۹۵ کیلومتر طول دارد و با اجرای پروژه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری، تحول بزرگی در جابجایی و حمل و نقل ریلی مسافر و کالا، بین استان‌های بزرگ و صنعتی کشور رخ می‌دهد و فاصله استان‌های جنوبی تا مرکز کشور حدود ۵۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

برچسب‌ها رونق تولید جهش تولید چهارمحال وبختیاری اختصاصی ایرنا شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید جهش تولید چهارمحال وبختیاری اختصاصی ایرنا شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران کارآمدی دولت رونق تولید جهش تولید چهارمحال وبختیاری اختصاصی ایرنا شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران کارآمدی دولت اخبار کنکور چهارمحال و بختیاری طرح بن به بروجن راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه مرگبار در محور بروجن به شهرکرد

سرهنگ غلامعلی نوربخش اظهار داشت: ساعتی پیش وقوع تصادف بین یک دستگاه خودروی سواری پژو و یک دستگاه کامیون ایسوزو در محور بروجن به شهرکرد سبب فوت دو نفر شد.

بیشتر بخوانید

کاهش حوادث رانندگی با بهسازی گردنه مروارید

وی افزود: پیکر بی جان آن‌ها به مراجع مربوطه تحویل داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بارش باران محور‌های چهارمحال و بختیاری را لغزنده کرد
  • لغزندگی برخی محور‌های چهارمحال و بختیاری
  • حادثه مرگبار در محور بروجن به شهرکرد
  • حادثه مرگبار در محور بروجن- شهرکرد
  • ۳۰۰ ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  • 300 ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  • بازنگری ۲۷۴ روستا در چهارمحال و بختیاری در طرح هادی
  • برگزاری جشنواره ملی روستایی و عشایری در شهرستان کوهرنگ
  • توسعه گردشگری سلامت در چهارمحال و بختیاری در دستور کار است
  • پیشرفت ۶۵ درصدی طرح‌های هادی روستایی در چهارمحال و بختیاری