Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-20@00:06:25 GMT

چای کیسه‌ای را به این دلیل مهم ننوشید

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۶۴۱۰

چای کیسه‌ای را به این دلیل مهم ننوشید

تحقیقات جدید حاکی است فنجان‌های چای (کیسه‌ای) ممکن است حاوی میلیون‌ها ذره میکروسکوپی پلاستیکی باشند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از ایندیپندنت، بریتانیایی‌ها به عنوان مردمی که عاشق چای هستند، سالانه بیش از ۶۲ میلیارد فنجان چای مصرف می‌کنند، ولی با اینکه شاید فکر می‌کنند چای کیسه‌ای آن‌ها صرفا از چای و کاغذ تشکیل شده است، اما در واقع بسیاری از این چای‌ها حاوی پلی‌پروپایلن است (ماده‌ای که برای بستن کیسه به کار می‌رود تا به شکلی که هست باقی بماند).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش مجله علم و فناوری محیط‌زیست، محققان دانشگاه مک‌گیل در پی آن بودند که دریابند آیا چای کیسه‌ای پلاستیکی ممکن است ذرات میکرو و نانوپلاستیک را هنگام دم کردن چای به این نوشیدنی پس بدهد؟
با توجه به اینکه دانشمندان هنوز نمی‌دانند این ذرات میکروسکوپی برای بدن مضر هستند یا خیر، تیم تحقیق تلاش کرد دریابد که پلاستیک، بر روی موجودات آبی کوچکی به نام «دافینا ماگنا» یا «کنه آبی» چه تاثیری می‌گذارد. این موجودات غالبا در تحقیقات زیست‌محیطی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

محققان برای انجام آزمایش‌های خود، بسته‌هایی از چهار مارک مختلف چای کیسه‌ای را که در کیسه‌های پلاستیکی عرضه می‌شوند، تهیه کردند. آن‌ها کیسه را باز کردند، چای خشک را از آن بیرون آوردند و کیسه خالی را شستند. سپس کیسه‌ها را داخل ظرف آب جوشاندند تا حالت دم کشیدن شبیه‌سازی شود.

تیم تحقیق با کمک میکروسکوپ الکترونیکی کشف کرد که یک کیسه پلاستیکی در دمای دم کشیدن حدود ۱۱.۶ میلیارد ذره میکروپلاستیک و ۳.۱ میلیارد ذره نانو پلاستیک در آب آزاد می‌کند.

محققان اظهار می‌کنند که این میزان پلاستیک هزاران بار بیشتر از میزانی است که وجود آن پیش‌تر در سایر غذا‌ها گزارش شده بود.

این محققان در یک آزمایش دیگر، کنه‌های آبی را در معرض اندازه‌های مختلفی از میکرولاستیک و نانوپلاستیک حاصل از کیسه چای قرار دادند. به گزارش تیم تحقیق، اگرچه این موجودات زنده ماندند، ولی نشانه‌هایی از ناهنجاری‌های آناتومی و رفتاری در آن‌ها دیده شد.

به این ترتیب، نتیجه گرفتند که یافته‌های به‌دست‌آمده اگرچه موجب نگرانی است، ولی تحقیقات بیشتری لازم است تا معلوم شود که این پلاستیک‌ها می‌توانند روی بدن انسان عوارض کوتاه‌مدت یا درازمدت داشته باشند یا خیر.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: چای چای کیسه ای میکروسکوپ دانشگاه چای کیسه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۶۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرایند ساخت گلدان سیمانی با استفاده از صندلی پلاستیکی قدیمی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: با این روش ساده و سریع گلدان سیمانی با قالب چوبی در خانه بسازید (فیلم) فرآیند ساخت گلدان سیمانی با استفاده از سبد پلاستیکی (فیلم) نحوه درست کردن یک گلدان سیمانی زیبا با قالب مقوایی (فیلم)

دیگر خبرها

  • کشف ۴۰۰ کیسه آرد قاچاق
  • روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  • روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود
  • فرایند ساخت گلدان سیمانی با استفاده از صندلی پلاستیکی قدیمی (فیلم)
  • ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیک رایگان در فروشگاه‌ های زنجیره‌ای
  • آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا درباره تیک‌تاک لایت
  • علت سنگ کیسه صفرا چیست؟ + علائم
  • از کارگاه‌های غیرمجاز تفکیک پلاستیک در کهریزک چه می‌دانید؟
  • نتایج تحقیقات ؛ غذای پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • نتایج تحقیقات ؛ غذایی پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد