Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@16:52:30 GMT

مهم‌ترین رویدادهای خبری هفته گذشته اصفهان

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۶۴۴۱

مهم‌ترین رویدادهای خبری هفته گذشته اصفهان

محدودیت‌های کرونایی برای افزایش تاب‌آوری شهرها اجرا می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: محدودیت‌های جدید برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از اول آذر امسال با هدف افزایش تاب‌آوری شهرها و در جهت صیانت از مردم اجرا می‌شود و لازمه موفقیت آن، اجرای دقیق برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

منصور شیشه فروش افزود: محدودیت های جدیدی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد و در سراسر کشور در حال اجراست  و بر اساس مطالعات علمی و تجربه کشورهای دیگر و همچنین ستادهای استانی مقابله با کرونا در کشورمان و در جهت مدیریت بحران برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مدیریت بحران با هدف پیش بینی، پیشگیری، کاهش خطر، آمادگی، پاسخ کارآمد و مقابله صورت می گیرد، اظهارداشت: مدل محدودیت های ماه آذر متناسب با همین رویکرد است و در جهت افزایش تاب آوری به توانمندتر شدن و ایستادگی و تحمل بیشتر جامعه در معرض خطر بیماری کووید ۱۹ کمک بسیاری می کند.

بیش از ۴۴ هزار اصفهانی حائز شرایط دریافت مسکن ملی هستند

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۷۸ هزار و ۴۹۲ نفر در طرح اقدام ملی مسکن این استان ثبت نام کرده‌اند که ۴۴هزار و ۸۶۹ نفر از آنها حائز شرایط دریافت مسکن ملی هستند.

امیر زاغیان افزود: تاکنون ۹ هزار و ۶۸۸ نفر از دارندگان شرایط افتتاح حساب کردند و ۶ هزار و ۱۵۹ نفر واریز وجه را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه سهم استان اصفهان در طرح اقدام ملی مسکن بیش از ۷۰ هزار واحد است ادامه داد: هرمتقاضی در ابتدا باید ۴۰ میلیون تومان واریز کند.

میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در اصفهان بالاست

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در این استان همچنان بالاست و با افزایش نسبت بیماران بدحال که در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بستری می‌شوند، مواجه هستیم.

طاهره چنگیز در نشست خبری با خبرنگاران اصفهان که بصورت مجازی برگزار شد، افزود: تعداد بیماران دارای علائم کرونا که در بیمارستان های استان بستری هستند در روزهای اخیر شیب بسیار ملایمی کاهشی پیدا کرد و امروز به زیر ۲ هزار  نفر یعنی یکهزار و ۹۲۸ نفر رسید.

وی با بیان اینکه این وضعیت می‌تواند ناشی از محدودیت‌ فعالیت برخی مشاغل در ۲ هفته اخیر و توجه بیشتر مردم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باشد، ادامه داد: اما در مورد میزان مرگ و میر با توجه به اینکه بیماران بدحال بستری شده در بیمارستان ها حدود ۲ هفته جدال سخت با این بیماری دارند و آثار مداخلات در آنها، یک تا یک و نیم ماه آینده مشخص می شود، قضاوت درباره تاثیر محدودیت ها بر روی آمار مرگ و میر در زمان حاضر زود است.

عملیات توسعه در ۳۱۲ کیلومتر از شبکه آب و فاضلاب اصفهان انجام شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۳۱۲ کیلومتر عملیات اصلاح و توسعه در شبکه آب و فاضلاب این استان انجام شده است.

هاشم امینی هدف از انجام عملیات توسعه و اصلاح را بهبود در آبرسانی در مناطق مختلف شهری و روستایی و ارتقای شبکه فاضلاب این استان برشمرد و افزود:  علاوه بر موارد ذکر شده، بهره‌وری در مصرف آب، جلوگیری از هدررفت مایه حیات، ارتقای کیفیت و بهره‌گیری موثر از فاضلاب از مزایای اجرای طرح‌های توسعه و اصلاح در شبکه آب و فاضلاب اصفهان به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه در این مدت ۱۷۳ کیلومتر توسعه شبکه آب در استان انجام گرفت تصریح کرد: ۶۹ کیلومتر اصلاح شبکه آب دیگر اقدام این بخش بود و در بخش فاضلاب نیز ۶۵ کیلومتر لوله گذاری و پنج کیلومتر اصلاح شبکه انجام گرفت.

هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و قطر در اصفهان آغاز به کار کرد

هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر با حضور رضا اردکانیان و احمد الکواری روسای ایرانی و قطری کمیسیون مشترک ۲ کشور در هتلی در شهر اصفهان آغاز به کار کرد.

به‌ گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، در این اجلاس یک روزه، هیات قطری متشکل از «علی بن احمد الکواری» وزیر تجارت و صنایع دولت قطر و رئیس قطری کمیسیون مشترک، «محمد بن حمد الهاجری» سفیر قطر در تهران، شیخ خلیفه بن جاسم آل ثانی رئیس اتاق بازرگانی قطر و نمایندگان ذی‌ربط حضور دارند.

رضا اردکانیان وزیر نیرو و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی و نمایندگانی از وزارتخانه‌های امور خارجه، اقتصاد و دارایی، صمت و همچنین نمایندگانی از بخش خصوصی نیز از سمت ایران در این اجلاس حضور دارند.

معاون وزیر صمت: کاهش ارزش پول ملی بهترین مُشوق صادرکنندگان است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان‌اینکه صادرکنندگان با توجه به شرایط کنونی نیاز چندانی به مُشوق‌ ندارند، گفت: امروز کاهش ارزش پول ملی بهترین مُشوق صادرکنندگان است .

حمید زادبوم در کارگروه توسعه صادرات استان اصفهان افزود: وضعیت تولید و صادرات در سالجاری، روز به روز بهتر شده است.

وی با اشاره  به ۲۳.۱ میلیارد دلار واردات و ۲۱.۵ میلیارد دلار صادرات در سالجاری اظهار داشت: این کاهش ۱۵ درصدی نشانه بهبود وضعیت صادرات نسبت به گذشته است.

مدیریت سنتی برای غلبه بر ویروس کرونا پاسخگو نیست

استاندار اصفهان گفت: مدیریت سنتی در دوران همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ و برای غلبه بر ویروس کرونا پاسخگو نیست و باید روش‌های جدید مدیریتی به ویژه بر مبنای دولت الکترونیک، زیرساخت‌های ارتباطاتی و فناوری‌های اطلاعاتی بیش از گذشته مورد استفاده قرار گیرد.

عباس رضایی در جلسه دولت الکترونیک استان اصفهان در سالن اجتماعات استانداری افزود: کاهش شیوع ویروس کرونا و غلبه بر این بیماری تنها با کاهش تردد و مراجعات به مکان‌های مختلف از جمله اداره‌ها و سازمان‌ها صورت می‌پذیرد و در این ارتباط باید حداقل ارتباطات چهره به چهره و مراجعات را با افزایش طرح های مبتنی بر خدمات غیر حضوری رقم زد.

وی با بیان این که باید قرنطینه عادی و  هوشمند را برای کاهش شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ مدنظر قرار گیرد خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید سعی شود دامنه خدمات الکترونیکی در دستگاه‌های مختلف افزایش پیدا کند تا شهروندان مجبور به ترک خانه برای انجام امور اداری نشوند.

هفته آینده ادارات ۱۴ شهر قرمز کرونایی اصفهان تعطیل شدند

سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در اصفهان گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت، هفته آینده ادارات دولتی ۱۴ شهر قرمز کرونایی این استان تعطیل شدند.

حجت‌اله غلامی با بیان این که ۱۴ شهرستان این استان در وضعیت قرمز هستند، اظهارداشت :همه ادارات دولتی تعطیل هستند، مگر کارکنانی که حضورشان ضروری است و یا بالاترین مقام اجرایی دستگاه‌ها که حضور آنها تنها برای انجام کارهای ضروری لازم است.

وی ادامه داد: نیروهای بخش خدمات و حوادث دستگاه‌هایی از جمله آب، برق، گاز و شهرداری‌ها و امداد و نجات در محل کار حاضر خواهند بود.

برچسب‌ها ویروس کرونا توسعه صادرات آب و فاضلاب اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا توسعه صادرات آب و فاضلاب اصفهان ویروس کرونا توسعه صادرات آب و فاضلاب اصفهان اخبار کنکور آب و فاضلاب اصفهان کمیسیون مشترک استان اصفهان ویروس کرونا محدودیت ها اصفهان گفت مرگ و میر شبکه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۶۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست زمین در خیابان میر/ ثبت ۱۲ حادثه در سال ۱۴۰۳

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از نشست زمین در خیابان میر خبر داد.

منصور شیشه فروش با اشاره به نشست آسفالت در خیابان میر در مقطع پایین پل به علت نشت آب و فرونشست اظهار کرد: در پی رخداد این حادثه، تیم فنی و حوادث شرکت آب و فاضلاب به محل اعزام شدند و ضمن انجام حفاری و پایش خطوط لوله از لحاظ نشت‌یابی، نسبت به ایمن‌سازی و پرسازی محل اقدام کردند.

وی با بیان اینکه توسط پلیس راهور اقدامات ترافیکی انجام شد، افزود: عملیات نشت‌یابی خطوط لوله آب شرب در محور خیابان نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به تعدد وقوع حوادث شکستگی شبکه آب در امتداد خط لوله، مقرر شد پس از نشت‌یابی عملیات تعویض خطوط لوله فرسوده آب و فاضلاب انجام شود.

شیشه فروش اضافه کرد: به دلیل شرایط فرونشست زمین، حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب طی چند سال اخیر افزایش یافته، به طوری که در سال گذشته بیش از ۳۰ مورد حادثه و در سال جاری تاکنون ۱۲ حادثه گزارش شده است.

وی افزود: از جمله حوادث سال گذشته می‌توان به نشست خیابان و شکستگی شبکه فاضلاب در محور اتوبان شهید آقابابایی و خیابان شهیدان کاظمی اشاره کرد، به طور کلی ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌های فاضلاب شهر اصفهان فرسوده است و ۳۰ کیلومتر از شبکه‌ها در شرایط بحرانی از لحاظ فرسودگی قرار دارد.

کد خبر 746799

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و وضعیت فاضلاب معابر شهر سلماس
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • شروع عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آب در غرب و شرق شهرکرد
  • ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است
  • وقوع ۱۲ حادثه به دلیل فرونشست در اصفهان
  • بحران فرونشست در اصفهان/ استانداری: در سال گذشته بیش از ۳۰ مورد حادثه و در سال جاری تا کنون ۱۲ حادثه داشته ایم
  • نشست زمین در خیابان میر/ ثبت ۱۲ حادثه در سال ۱۴۰۳
  • هفته فرهنگی اصفهان با بیش از ۴۰۰ عنوان برنامه برگزار می‌شود