Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-16@23:31:18 GMT

تلفن های همراهی که بیشتر به سرقت می روند

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۶۴۷۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، افرادی که از آیفون استفاده می‌کنند بیشتر از کسانی که از دستگاه‌های اندروید استفاده می‌کنند، گوشی‌هایشان در معرض سرقت است. این مطالعه متکی بر داده‌های افرادی بود تلفن همراهشان به سرقت رفته بود و برای گرفتن خسارت به شرکت‌های بیمه مراجعه کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داده‌ها نشان می‌دهد که کاربران اندروید ۱۶ درصد از مشتریانی را که برای بیمه یک شرکت ثبت نام کرده اند، تشکیل می‌دهند، در حالی که این تعداد تنها ۱۰ درصد از کاربران دستگاه‌های اپل را شامل می‌شود.

این داده‌ها شامل یک دوره ۱۸ ماهه بوده که شرکت بیمه انگلیس Insurance to Go آن را بررسی کرد. این مطالعه نشان داد که آیفون ها در مقایسه با دستگاه‌های اندروید در برابر سرقت آسیب پذیرتر هستند. به گفته این منبع، ۱۲ درصد از درخواست‌های کاربران آیفون به شرکت بیمه به دلیل سرقت بوده است، در حالی که این موضوع در مورد اندروید ۵ درصد است. ۴ درصد از درخواست‌های جبران خسارت به شرکت بیمه ناشی از نقص فنی کاربران آیفون بوده، در حالی که این درصد در مورد اندروید فقط ۲ درصد بوده است.

اما گفتنی است؛ تلفن‌های آیفون از نظر قرار گرفتن در معرض آسیب ناگهانی، تا حد زیادی از اندروید پیشی گرفتند؛ به طوری که ۶۶ درصد درخواست‌های ارسال شده توسط کاربران آیفون برای آسیب‌های ناگهانی است، اما این برای کاربران اندروید به ۸۰ درصد رسیده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: گوشی هوشمند آیفون اندروید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۶۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولی جدید از طراح آیفون و خالق چت جی‌پی‌تی

ایتنا - بنا بر گزارشی تازه، دو مردی که به ساخت آیفون و چت‌‌جی‌پی‌تی کمک کرده‌اند در پی بودجه برای ساخت ابزاری شخصی‌اند که می‌تواند ترکیبی از این دو باشد.
بر اساس گزارش جدیدی که در اینفورمیشن (The Information) منتشر شده است، جانی ایو، مدیر پیشین بخش طراحی اپل که بسیاری از مشهورترین محصولات این شرکت را ساخته است، همراه سم آلتمن، رئیس اوپن‌ای‌آی، در تلاش‌اند بودجه لازم برای تاسیس شرکتی را به دست آورند که ابزاری شخصی مجهز به هوش مصنوعی خواهد ساخت.

شکل و عملکرد دقیق این ابزار هنوز روشن نیست. اما منابع آگاه به این نشریه آنلاین گفتند که شبیه گوشی‌های هوشمند موجود نخواهد بود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که سایر شرکت‌ها در تلاش‌اند محصولات سخت‌افزاری جدیدی با توجه به قابلیت‌های هوش مصنوعی بسازند. این محصولات شامل گیره هیومین ای‌آی (Humane AI)‌ - که به لباس فرد وصل می‌شود و به او امکان می‌دهد با آن صحبت کند‌ - و همین‌طور ربیت آر۱ (Rabbit R1) که هوش مصنوعی را داخل ابزاری کوچک قرار می‌دهد، می‌شود.

طرفداران هوش مصنوعی این بحث را مطرح می‌کنند که هوش مصنوعی شیوه‌‌های جدیدی برای تعامل با ابزارها ایجاد خواهد کرد که به آن‌ها امکان می‌دهد از صفحه نمایشگر بی‌نیاز شوند. به‌عنوان مثال، دیگر ضرورتی نخواهد داشت که کاربران به نقشه نگاه کنند و دکمه‌هایی را فشار دهند تا تاکسی بگیرند، بلکه می‌توانند از یک دستیار مجازی بخواهند تا این کار را برایشان انجام دهد.

 
از مدت‌ها قبل این شایعه مطرح بوده است که ایو و آلتمن روی یک پروژه جدید کار می‌کنند که چنین مدلی ایجاد خواهد کرد و احتمالا از هوش مصنوعی اوپن‌ای‌آی استفاده می‌کند.

آن‌ها با سرمایه‌گذاران مشغول مذاکره‌اند، از جمله با ترایو کپیتال (Thrive Capital) که که در اوپن‌ای‌آی سرمایه‌گذاری کرده است، و همین‌طور یک شرکت سرمایه‌گذاری دیگر که لورین پاول جابز، میلیاردر بنیان‌گذار و رئیس سازمان امرسون کالکتیو (Emerson Collective) و بیوه استیو جابز، تاسیس کرده است. 

گزارش‌های پیشین حاکی از آن بود که سافت‌بانک (SoftBank) نیز ممکن است در تامین مالی این پروژه سرمایه‌گذاری جدید مشارکت داشته باشد.

جانی ایو در سال ۲۰۱۹ شرکت اپل را ترک کرد، گرچه تا مدتی به همکاری با این شرکت ادامه داد. این ابزار جدید ممکن است رقیبی برای آیفون باشد. گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل در حال سرمایه‌گذاری هنگفت در حوزه هوش مصنوعی است، و شاید تابستان امسال در کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی بتواند قابلیت‌های جدید مجهز به هوش مصنوعی را به دست آورد.

دیگر خبرها

  • خطری جدی کاربران آیفون را تهدید می‌کند؛ آی‌مسیج را غیرفعال کنید!
  • خطری جدی کاربران آیفون را تهدید می‌کند/ آی‌مسیج را غیرفعال کنید!
  • قطعی تلفن روستای سالکویه به لطف سارقان
  • ناگفته‌های زورگیران جنجالی صدر
  • ناگفته‌های خفت‌گیران صدر
  • همراهی رادیو پیام و آوا در پویش «روز معلم»
  • کاهش ۱۰ درصدی فروش آیفون
  • محصولی جدید از طراح آیفون و خالق چت جی‌پی‌تی
  • دستگیری ۲ سارق زورگیر تلفن همراه در شاهین شهر
  • یک خبر خوب و یک خبر بد برای چشم‌انتظاران آیفون ۱۶