Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@04:55:50 GMT

مصرف‌کنندگان موادمخدر بیشتر در معرض کرونا هستند

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۶۷۶۶

مصرف‌کنندگان موادمخدر بیشتر در معرض کرونا هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فرهودیان، اظهار داشت: حدود یک سال گذشته ویروس کووید ۱۹ در جهان بروز یافت و ۱۰ ماه پیش در ایران موارد ابتلا به آن گزارش شد و در حال حاضر ایران یکی از کشورهایی است که در حال مقابله با این بیماری است و وارد تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه شده است.

وی افزود: درباره موضوع اعتیاد و کرونا برای اولین بار مقاله‌ای توسط کشور ما تهیه شده که در انجمن جهانی طب اعتیاد نیز چاپ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تحقیقاتی بر اساس پیمایش های جهانی در فاز یک و دو انجام گرفته و بر اساس آن مشخص شده است که مصرف کنندگان مواد مخدر نسبت به سایر مبتلایان به ویروس کرونا، خدمات کمتری دریافت کرده‌اند.

جانشین رئیس چهاردهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد و نشست آسیایی انجمن جهانی طب اعتیاد با بیان اینکه موضوع کرونا و اعتیاد از جمله مباحث مورد طرح در این کنگره خواهد بود، گفت: ایران جزء کشورهای پیشگام در جهت مقابله با اعتیاد و کرونا است و برگزاری کنگره آسیایی طب اعتیاد در کشور ما می‌توانند نتایج موثری را به همراه داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مصرف کنندگان مواد مخدر نسبت به سایر افراد جامعه کمتر مبتلا به کرونا می‌شوند، گفت: خیر به هیچ عنوان چنین نیست و شواهد جدی علمی حکایت از این دارد که حتی احتمال ابتلا به کرونا در مصرف کنندگان مواد مخدر بیشتر است چرا که نه تنها سیستم ایمنی این افراد ضعیف تر از سایر افراد عادی است بلکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط این افراد نیز کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین درصورت ابتلای مصرف‌کنندگان مواد مخدر به کرونا امکان بروز عوارض شدید ناشی از این بیماری در آنها بیشتر است.

علاقمندان جهت کسب اطلاع بیشتر به وبسایت کنگره به نشانی www.ascongress.ir مراجعه نمایند.

کد خبر 5082156

منبع: مهر

کلیدواژه: کنگره دانش اعتیاد معتاد ویروس کرونا آمار کرونا زایمان سزارین دیابت سیما سادات لاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروتکل های بهداشتی آلزایمر دانشگاه علوم پزشکی ایران واکسن کرونا پیر حسین کولیوند سعید نمکی کووید 19 مصرف کنندگان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق نافرجام حشیش در پوشش خانواده/کشف ۴۰ کیلو حشیش در رشت

ایسنا/گیلان رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر گیلان از انهدام باند ۳ نفره قاچاق موادمخدر در پوشش خانواده و کشف بیش از ۴۰ کیلوگرم مواد روانگردان از نوع حشیش در شهرستان رشت خبر داد.

سرهنگ علی احمدپور امروز، ۹ فروردین ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام اینکه سال‌هاست که موادمخدر به عنوان یک تهدید جدی جامعه بشری به ویژه نسل جوان را در معرض خطر قرار داده، موادمخدر و اعتیاد را ریشه بسیاری از جرائم، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی عنوان و اظهار کرد: مجموعه انتظامی با عزم جدی و راسخ با این پدیده شوم مبارزه می‌کند.

وی با بیان اینکه با انجام تحقیقات و اقدامات فنی صورت گرفته مشخص شد، ۳ نفر در پوشش خانواده با یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ در حال حمل موادمخدر در شهرستان رشت هستند، افزود: با همکاری اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) خودرو مورد نظر در یکی از خیابان‌های شهر رشت شناسایی و توسط ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر متوقف شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان گیلان از کشف ۴۰ کیلو  و ۴۰۰ گرم ماده روانگردان از نوع حشیش در بازرسی از این خودرو خبر داد و تصریح کرد: در این خصوص متهمان ۲۱، ۲۴ و ۳۲ ساله دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی در پایان به تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان انتظامی برای تامین و ارتقاء امنیت اشاره کرد و گفت: پلیس خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و در این راستا با عزم جدی و راسخ با این پدیده شوم مبارزه می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توصیه‌های تغذیه‌ای برای کودکان در معرض اضافه وزن و چاقی
  • سرشبکه قاچاق موادمخدر در زاهدان دستگیر شد
  • قاچاق نافرجام حشیش در پوشش خانواده/کشف ۴۰ کیلو حشیش در رشت
  • دستگیری ۷۰ خرده فروش مواد مخدر در آذربایجان شرقی
  • تشدید برخورد با سارقان، قاچاقچیان کالا و موادمخدر در سال‌ ۱۴۰۳
  • فیلیپه نیستروم؛ ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان
  • ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • ایستگاه پایانی توزیع کنندگان مواد مخدر