Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@17:09:57 GMT

قیمت جهانی طلا به زیر ۱,۸۰۰ دلار بازگشت

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۶۷۷۲

قیمت جهانی طلا بیش از ۱ درصد سقوط کرد و به زیر ۱,۸۰۰ دلار باز گشت. این کمترین قیمت طلا در ۵ ماه گذشته است.

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در پایان معاملات روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) قیمت جهانی طلا بیش از ۱ درصد سقوط کرد و به زیر ۱,۸۰۰ دلار باز گشت. این کمترین قیمت طلا در ۵ ماه گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد خوش‌بینی سرمایه‌گذاران در مورد توزیع سریع یک واکسن برای کرونا و تقویت شدن روند ریکاوری اقتصادی از یک سو و آغاز انتقال قدرت در آمریکا بدون تنش و درگیری از سوی دیگر، باعث تقویت ریسک‌پذیری و سقوط ارزش طلا شد.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۱.۴ درصد سقوط کرد و به ۱,۷۸۵.۱۱ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۱.۲ درصد سقوط کرد و به ۱,۷۸۴ دلار رسید.

سقوط قیمت طلا در این هفته به ۴.۷ درصد رسید. این بدترین افت هفتگی قیمت طلا از ۱۳ مارس تا کنون است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی کایلی مور گیلبرت جمعه سیاه محسن فخری زاده پرویز پورحسینی قیمت جهانی طلا طلا طلای جهانی محدودیت های کرونایی کایلی مور گیلبرت جمعه سیاه محسن فخری زاده پرویز پورحسینی درصد سقوط قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۶۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان | خریداری در بازار نیست

به گزارش جام جم آنلاین، همزمان با نمایش اقتدار نظامی کشورمان در منطقه و دنیا و همچنین با کاهش تنش های سیاسی در منطقه سیرنزولی قیمت ها در بازار طلا و ارز آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد.

قیمت دلار صبح روزی که پاسخ محکم ایران به اسرائیل داده شد، تا  70 هزار تومان بالا رفته بود ولی بعد از مشخص شدن ابعاد ماجرا و اثبات اقتدار نظامی کشورمان، جو بازار ارز کاملا برخلاف روزهای قبل شد. جو منفی که قبل از پاسخ ایران به اسرائیل در بازار حاکم بود باعث افزایش شدید قیمت ها در بازار طلا و ارز شده بود.

اما بعد از پاسخ محکم ایران ورق در بازار داخلی نیز بازگشت و جو بازارها مثبت شد. این موضوع بعد از مشخص شدن ضعف و ناتوانی اسرائیل  در اصفهان بازهم تقویت شد.

ادامه سیر نزولی قیمت ها در بازار طلا و ارز باعث شده تا قیمت دلار از ساعتی قبل به کانال 63 هزار تومان بازگردد. قیمت سکه نیز هم اکنون به کانال 41 میلیون تومان بازگشته است.

فعالان بازار می گویند از دقایقی قبل اکثریت افراد حاضر در بازار فروشنده شدند و سعی دارند در همین قیمت ها طلا و ارز خود را به ریال تبدیل کنند. اما نکته مهم اینجاست که خریداری در این ساعت ها در بازار وجود ندارد و همه منتظر کاهش بیشتر قیمت ها هستند.

به گفته کارشناسان اقتصادی، طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت شاهد اُفت تقاضای ارزی در بازار بوده‌ایم و به نوعی فشار‌ روی قیمت دلار نیز کمتر می‌شود؛ بنابراین چنانچه شوکی خارجی به کشور تحمیل نشود، شاهد ایجاد یک ثبات در بازار خواهیم بود.  

دیگر خبرها

  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان | خریداری در بازار نیست
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار/ سقوط آزاد قیمت دلار چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳