Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهنار حق‌پرست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص وضعیت آب و هوای استان طی هفته جاری، اظهار داشت: در ادامه سامانه بارشی مستقر در جو منطقه هوای استان طی امروز و فردا، ابری به تناوب همراه با وزش باد، بارندگی و رعد برق خواهد بود.

وی ادامه داد: شرایط ناپایدار و بارش در منطقه اورامانات نواحی غربی و نیمه جنوبی استان از شدت بیشتری برخوردار است، این وضعیت علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب در بعضی از مناطق با رگبار تگرگ و سیلاب‌های محلی هم همراه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بارش این سامانه علاوه بر ارتفاعات ممکن است که در پاره‌ای از نقاط در نواحی سردسیر به شکل برف هم دیده شود.

وی تصریح کرد: با خروج این سامانه از جو منطقه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تشکیل مه صبحگاهی در برخی نقاط و کاهش نسبی دما طی ساعاتی از شب مهمترین پدیده‌های مورد انتظار در سطح استان خواهد بود.

حق‌پرست با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای کرمانشاه بین حداقل چهار و حداکثر ۱۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است، گفت: در این بازده زمانی گیلانغرب با بیشینه دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان و شهرستان سنقر با کمینه دمای یک‌درجه سانتی‌گراد به‌عنوان سردترین نقطه استان گزارش و به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/پ

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه هواشناسی سامانه بارشی بارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۶۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت هوای مازندران در هفته جاری

به گزارش قدس آنلاین،  هواشناسی پیش بینی کرد که دمای هوا در چند روز آینده در مازندران همچنان افزایشی باشد و به ویژه در روزهای منتهی به آخر هفته جاری نیز میانگین دمای هوای این استان به ۲۹ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که با استقرار سامانه پایدار جوی و روند افزایشی دما به ویژه در روزهای منتهی به آخر هفته جاری، میانیگن دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۲۰ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز با چند درجه افزایش در روزهای پنجشنبه و جمعه بین ۲۹ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان باشد.

میانیگن دمای هوا در مناطق غربی مازندران نیز از ۱۹ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز با چند درجه افزایش در روز منتهی به آخر هفته جاری بین ۲۴ تا ۲۵ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۱۱ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با چند درجه افزایش در روز پنجشنبه بین ۱۹ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان باشد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، از امروز دوشنبه تا چهارشنبه در ساعات بعدازظهر و شب آسمان مازندران ابری و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی رگبار پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران طی امروز و فردا صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات با افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و وزش باد و از روز چهارشنبه تا آخرین روز هفته جاری جمعه نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش تدریجی و محسوس دما و در دامنه ها و ارتفاعات با وزش باد گرم پیش‌بینی شده است.

آسمان مازندران در روز شنبه صاف تا نیمه ابری همراه با تداوم هوای گرم و در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات با افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و وزش باد و در روز یکشنبه ‌آینده نیز صاف تا قسمتی ابری و با افزایش نسبی دما همرها خواهد بود.

دادهای دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که ساری با ثبت دمای ۲۳ و و بلده با ۱۰.۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه، با روز گذشته بیش از یک درجه افزایش نشان می دهد.

وضعیت امروز دریای خزر نیز همراه با موج کوتاه و باد ضعیف پیش‌بینی شده است و برای فعالیت‌های دریایی مناسب خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • وضعیت هوای مازندران در هفته جاری
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۲۷ فروردین
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۲۷ فروردین
  • پیش بینی ناپایداری جوی و دریایی و وقوع سیلاب در هرمزگان
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۲۵ فروردین
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۲۵ فروردین
  • تجربه هوای خنک در بلداجی