Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به ایجاد زمینه های ارائه خدمات قضایی به صورت غیرحضوری و آنلاین ، گفت: خوشبختانه در سطح محاکم استان نیز قضات ابتکار عمل ارائه خدمات غیرحضوری را در دست گرفته اند و امورات قضایی مردم به خوبی پیگیری می شود.

"یدالله موحد" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس تاکیدات ریاست قوه قضاییه و مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا باید تدابیر لازم برای حفظ سلامت کارکنان و مراجعان به دستگاه قضایی اندیشیده می شد که در استان کرمان پیش بینی های لازم در این زمینه منطبق با دستورالعمل های صادره و ابتکار عمل قضات و مدیران قضایی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ایجاد زمینه های دورکاری کارکنان، شیفت بندی کارمندان، و سایر راه های کاهش تعداد کارکنان حاضر در شعب و محاکم، یادآور شد: در این رابطه برنامه ریزی ها به نحوی بوده که در روند خدمات رسانی به مردم هیچ خللی ایجاد نشود و در البته در برخی مشاغل منحصر به فرد امکان اجرای مصوبه حضور یک سوم کارکنان موضوعیت نداشته که راهکارهای جدیدی برای حفظ سلامت آنها اندیشیده شده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان  به کاهش حجم مراجعات به دستگاه قضایی در سطح استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: براساس قانون و به منظور حفظ سلامت مراجعان در مواقع ضروری برای حضور طرفین دعوا در محاکم از ورود غیرضروری همراهان جلوگیری می شود و در کنار آن باایجاد میزهای ارائه خدمات در ورودی دادگستری، کار افراد مراجعه کننده به صورت تلفنی از شعب و محاکم پیگیری شده و نتیجه به آنها اعلام می شود تا نیازی به حضور در محاکم و شعب نداشته باشند.

موحد تاکید کرد: انتظار می رود که مردم نیز محدودیت های ناشی از بیماری کرونا را به درستی درک کرده و از مراجعات غیرضروری به مراجع قضایی خودداری کنند.

وی یادآور شد: یکی از راه های پیشنهادی به منظور کاهش حجم مراجعات به دستگاه قضایی اولویت بندی موضوعات و اعلام اولویت ها به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است تا این دفاتر از پذیرش دعاوی که زمان دار نیستند خودداری کرده و ثبت و پیگیری آنها را به بعد موکول کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که برنامه ریزی های لازم به منظور صدور دستورات جلب در صورت ضرورت موضوع نیز انجام شده است، گفت: براساس پیگیری های ریاست قوه قضاییه تاکید شده که قضات به صورت مستمر و روزانه پرونده های زندانی دار را مورد بررسی قرار داده و درچارچوب قوانین زمینه آزادی مددجویان واجد شرایط را فراهم کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان کرمان اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی استان کرمان ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۶۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند

خیام‌نکویی  معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در نشست شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۲۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی در کشور تولید می‌شد که این مقدار در سال گذشته به ۱۳۳ میلیون تن رسید.

وی بیان کرد: با وجود افزایش جمعیت کشور از ۳۶ میلیون در سال ۱۳۵۷ به حدود ۹۰ میلیون، ۸۰ درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور حاصل تلاش کشاورزان ایرانی است و بقیه مواد غذایی مورد نیاز با خروج ۱۴ تا ۱۶ میلیون دلار ارز و خرید از کشورهای دیگر تامین می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در بخش کشاورزی باید به جایگاهی برسیم که همه مواد غذایی مورد نیاز داخل را تولید کنیم و علاوه بر آن، گوشه چشمی هم به صادرات داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای فرزندان بی سرپرست فراهم شود
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است
  • دهقانی فیروزآبادی: دولت زمینه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را فراهم کرده است
  • مدارس چهار شهرستان شرقی کرمان چهارشنبه تعطیل شد
  • مدارس شرق کرمان چهارشنبه غیرحضوری شد