Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا به خاطر خطر پولشویی احتمالی و تخلفات مالی، از دویچه بانک آلمان خواست فعالیت خود در روسیه را متوقف کند. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، آمریکا از دویچه بانک، بزرگترین بانک آلمان خواست فعالیت خود در روسیه را متوقف کند تا از خطر احتمالی فعالیت‌های غیرقانونی دور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 طبق گزارش های رسیده، دویچه بانک قصد دارد فعالیت خود در روسیه را علیرغم رسوایی‌های مربوط به موارد پولشویی و جریمه‌های سنگین مربوط به آن گسترش دهد.

 این درخواست در شرایطی اعلام شده که تلاش‌های شعبه این بانک آلمانی در روسیه جهت مبارزه با پولشویی کافی به نظر نمی‌رسد. ناظران اعلام کرده‌اند در صورت ادامه فعالیت این بانک در روسیه، احتمال ارتکاب تخلفات مالی وجود دارد.

 پس از جریمه  425 میلیارد دلاری یکی از بزرگترین بانک‌های دنیا توسط سازمان خدمات مالی نیویورک و جریمه 165 میلیون پوندی آن توسط مقامات مالی انگلیس به خاطر پولشویی 10 میلیارد دلار به خارج از روسیه، آمریکا فعالیت‌های مالی دویچه بانک در روسیه را زیر نظر گرفت.

پولشویی الکترونیکی در ژاپن 3 برابر شدسقوط سهام بانک انگلیسی به دلیل اتهامات مربوط به پولشویی

 این آژانس نظارتی آمریکایی هیچ حق قانونی برای تعیین سیاست دویچه بانک ندارد ولی اطلاعات لازم را در اختیار ناظران مالی نیویورک که مسئول اعمال جرائم و وضع تحریم‌ها هستند قرار می‌دهد.

 مقامات آمریکا احتمال می‌دهند دوچه بانک مسئول  بیش از دو تریلیون دلار نقل و انتقال‌های مشکوک در سراسر جهان بین سال‌های 1999 تا 2017 باشد.

 انتهای پیام/91

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دویچه بانک فعالیت خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۷۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است

ایالات‌متحده در حال آماده‌سازی تحریم برخی بانک‌های چینی است.

به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت که ایالات‌متحده در حال آماده‌سازی تحریم‌هایی با هدف قطع ارتباط برخی بانک‌های چینی از شبکه مالی بین‌المللی است.

در این مطلب آمده است، با توجه به اینکه قرار است، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات‌متحده این هفته به چین سفر کند، آیا این تهدید مالی به تجارت چین و روسیه آسیب خواهد زد یا خیر.

بلینکن از حمایت چین از صنایع دفاعی روسیه نیز انتقاد کرده است. وی گفت که پکن از طریق تامین قطعات حیاتی برای تسلیحات، عامل اصلی جنگ مسکو در اوکراین بوده است.

در هفته‌های اخیر، مقامات آمریکایی فشار بر چین را تشدید کرده‌اند و به واشنگتن نیز هشدار داده‌اند که آماده اقدام علیه موسسات مالی چینی باشد که تجارت کالا‌های با کاربرد‌های غیرنظامی و نظامی را تسهیل می‌کنند.

مقامات آمریکایی گفتند که هدف قرار دادن بانک‌ها با تحریم‌ها، گزینه تشدیدکننده در صورتی است که اقدامات دیپلماتیک نتواند پکن را برای محدود کردن صادرات متقاعد کند.

قطع دسترسی بانک‌ها به دلار که بیشترین ارز مورد استفاده در تجارت جهانی است، اغلب به‌عنوان به‌عنوان آخرین راه‌حل انتخاب می‌شود، زیرا چنین تحریم‌هایی اغلب بانک‌ها را مجبور به ورشکستگی می‌کنند و بر مشتریان آن‌ها تاثیر می‌گذارند.

به نقل از بیزنس، چنین اقدامی نشان‌دهنده خطر خاصی برای چین است که با بهبود اقتصادی و بدهی رو به رشد دست و پنجه نرم می‌کند.

دیگر خبرها

  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • فایننشال‌تایمز: ۶۱ میلیارد آمریکا، جنگ اوکراین را متوقف نمی‌کند
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • مداخله ۹۵میلیارد دلاری آمریکا در معادلات جهانی | واشنگتن استراتژی سدنفوذ را احیا می‌کند؟