Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-03-28@23:50:25 GMT

شبکه‌های HD را چگونه دریافت کنیم؟

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۷۲۸۱

شبکه‌های HD را چگونه دریافت کنیم؟

رویداد۲۴ معاون توسعه و فناوری رسانه پنجشنبه ـ ۶ آذر ماه ـ از اچ دی‌سازی ۱۰ شبکه خبر داد.

در پی اعلام این خبر، مهدی سیاسی فر، مدیرکل فناوری فضایی و ماهواره‌ای در گفت و گویی درباره روند اچ دی سازی در سازمان صداوسیما، اظهار کرد: در اچ دی سازی شبکه‌ها علاوه بر ضرورت تغییر زیرساخت ها، محتوا‌های تولیدی نیز باید اچ دی (HD) شوند که نیاز به تغییرات در استودیوها، واحد سیار‌ها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. خواهد بود و برای این امر تغییراتی در زنجیره سیگنال‌های ورودی از جمله سیگنال‌های دریافتی از ماهواره باید اتفاق می‌افتاد.

مهندس سیاسی فر بر ضرورت و اهمیت این پروژه تاکید کرد و افزود: در این روند تغییر تمامی تجهیزات پخش‌های ماهواره‌ای چه در ارسال و دریافت و چه سیگنال رسانی زنده مانند ایستگاه‌های متحرک ماهواره‌ای اتفاقی قابل توجه و گسترده است.

وی مقدمات اچ دی سازی و تغییرات زیرساخت‌ها را بسیار سخت‌تر از HD شدن شبکه‌ها دانست و اذعان کرد: تجهیزات سیگنال رسانی در بسیاری از استان‌ها وجود دارد که بایستی تمامی این تجهیزات تغییر کنند.

مدیرکل فناوری فضایی و ماهواره‌ای در ادامه تغییرات شبکه‌ها را مرحله دوم پروژه بعد از اقدامات زیرساختی برشمرد و گفت: شبکه‌ها به دو صورت برای مردم پخش می‌شود؛ یکی سیگنال‌های ماهواره‌ای برای بینندگانی که در خارج از کشور حضور دارند و روش دوم استفاده از فرستنده‌های فراوانی که در سراسر کشور داریم. طبیعتا باید به گونه‌ای عمل کنیم که در ضمن این تغییرات، بدون اینکه لطمه‌ای به بینندگان وارد شود بتوانیم یک قابلیت جدید برای مردم در دسترس قرار دهیم. این کار آسانی نیست، چون کوچکترین تغییر و اشتباه می‌تواند چندین روز باعث از دست دادن بینندگانمان شود. برای عبور از این مرحله دشوار، بستر مناسبی را آماده کردیم تا با همکاری دیگر واحد‌های مرتبط، به نوعی این انتقال و تغییر را انجام دهیم که مردم لطمه‌ای نبینند و با یک جستجوی ساده بلافاصله بتوانند تمامی شبکه‌ها را داشته باشند.

وی ضمن توصیه‌ای به بینندگان درباره چگونگی بهره مندی از کیفیت HD، توضیح داد: این تغییرات به گونه‌ای برنامه ریزی شده تا مردمی که گیرنده SD دارند و توان خرید گیرنده‌های جدید را ندارند چیزی را از دست نداده بلکه چندین شبکه جدید را نیز دریافت کنند، اما بینندگانی که دوست دارند کیفیت دریافتشان را بیشتر کنند لازم است یا با مراجعه به نمایندگی دستگاه مربوطه نسبت به ارتقاء گیرنده خود اقدام کنند و یا دستگاه جدیدی خریداری کنند تا سیگنال شبکه‌های بیشتر باکیفیت بهتری را دریافت کنند.

مهندس سیاسی فر ادامه داد: برخی از این سیگنال‌ها که عمدتا رویداد‌های عامه پسند بیشتری همچون برنامه‌های ورزشی، فیلم ها، سریال‌ها را با کیفیت بالا پخش می‌کنند، بیشتر مورد درخواست بینندگان بود که توانستیم با تغییرات مد نظر، به این درخواست‌ها پاسخ مثبت بدهیم تا مردم آنچه را که دوست دارند در اختیار داشته باشند.

مدیرکل فناوری فضایی و ماهواره‌ای در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده درباره کیفیت ۴ K اشاره کرد و افزود: قدم مهم دیگری که برداشته شده کیفیت UHD است که کیفیتی بالاتر از HD محسوب می‌شود. این کیفیت در بین مردم به اسم ۴ K معروف است که اقدامات اولیه برای پخش یک شبکه با کیفیت ۴ K را نیز آماده کردیم. این شبکه هم به صورت ماهواره‌ای و هم فرستنده‌های زمینی پخش می‌شود که این اتفاق خجسته و ارزشمند در نهم آذر ماه رسما افتتاح خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر لزوم ارتقاء گیرنده‌ها برای دریافت تمامی شبکه‌های جدید، اظهار کرد: بینندگانی که تمایل دارند تمام شبکه‌های جدید را داشته باشند باید گیرنده هایشان به تجهیزاتی که DVBS ۲ MPEG ۴ و HEVC را بتواند دریافت کند ارتقاء پیدا کند. البته چهار شبکه پر بیننده را نیز به صورت MPEG ۴ پخش می‌کنیم که این شبکه‌ها با گیرنده‌هایی که فقط MPEG ۴ دارند هم قابل دریافت است تا دارندگان این دستگاه‌ها که توانایی خرید یا ارتقاء سیستم خود را ندارند نیز از این تغییرات بهره‌مند باشند. منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 تلویزیون شبکه ویروس کرونا در ایران ماهواره ای سیگنال ها گیرنده ها شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۷۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید + جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به باور کارشناسان، بازار مسکن با فاصله‌ از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان مشاهده کرد.

ایلنا در گزارشی نوشت: بازار مسکن از بازارهای سنتی محبوب است که مردم همواره آن را به عنوان کالای سرمایه‌ای مطمئن می‌شناسند. مسکن از جمله کالاهایی است که حتی اگر تقاضایی در قبال عرضه وجود نداشته باشد، امکان افزایش قیمت آن و ایجاد رکود تورمی در این بازار وجود دارد. حالتی که برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند با ادامه افزایش نرخ دلار، امکان تکرار آن در بازار مسکن وجود دارد.

از یک دهه گذشته فاصله قیمت مسکن و درآمد مردم هر روز بیشتر شد به‌طوریکه امروز به یک شکاف تبدیل شده و همین امر عامل رکود بازار مسکن شده، چراکه قدرت خرید مردم به خرید خانه‌ای با قیمت میانگین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان (در شهر تهران) نمی‌رسد.

اما در حالی که مشتری برای خانه‌های عرضه شده بازار وجود ندارد و در شرایط طبیعی در مقابل افزایش عرضه و کاهش تقاضا قیمت کالا باید کاهش پیدا کند اما مسکن با تاثیرپذیری از سایر عوامل به ویژه نرخ دلار گران‌تر می‌شود.

در شرایطی که قیمت مسکن در ۸ ماه اول سال گذشته کنترل شد و بازار از نوسانات قیمتی در امان بود اما با رشد قیمت ارز، بازار مسکن هم خیز صعودی را برداشت. کارشناسان مسکن می‌گویند بازار مسکن با فاصله‌ای از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان دید.

همزمان با شروع سال جدید اعلام نرخ تورم خود عامل اثرگذار در قیمت‌گذاری در بازار مسکن است و می‌دانیم که در کشورمان همواره بین عرضه و تقاضای واقعی فاصله‌ای وجود دارد اما عامل مهمی که اجازه رشد افسارگسیخته قیمت‌ها را در بازار مسکن نمی‌دهد، درآمد خانوار و قدرت ضعیف خرید در جامعه است بطوریکه طبق گفته دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران میزان قرارداد خرید اولی‌ها در بازار به حداقل ممکن رسیده‌است.

باید دید در ابتدای سال جدید کفه ترازوی کدام عامل سنگین‌تر است و کدام عامل بیشترین اثرگذاری را در تعیین قیمت‌ها در بازار مسکن خواهد داشت.

از آنجایی که مرجع قیمت‌گذاری‌ها بازار مسکن، پایتخت است و تغییرات قیمتی از بازار مسکن تهران به سایر شهرها سرایت می‌کند در جدول زیر قیمت خانه در محله‌های مختلف تهران بررسی می‌شود.

محدوده متراژ-امکانات قیمت(تومان)
جنت‌آباد شمالی ۹۰ متر، نوساز، آسانسور، پارکینگ، انباری ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون
پیروزی ۵۳ متر، ۲۰ساله، پارکینگ، انباری ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون
تهرانسر ۱۱۰متر، ۱۰ساله، آسانسور، پارکینگ، انباری ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون
یوسف‌آباد ۱۳۰متر، ۴ساله، آسانسور، پارکینگ، انباری ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون
بهارستان ۹۵ متر، ۱۰ ساله، آسانسور، پارکینگ، انباری ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون
پاسداران ۷۹متر، ۱۷ساله، آسانسور، پارکینگ، انباری ۹میلیارد و ۴۰۰ میلیون
جمهوری ۷۶متر، ۲۰ساله، پارکینگ و انباری ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون
ولنجک ۱۲۰متر، ۷ ساله، آسانسور، پارکینگ، انباری ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون
خزانه ۸۰متر، نوساز، آسانسور و پارکینگ ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون
هفت تیر ۹۰ متر، ۴ ساله، آسانسور، پارکینگ، انباری ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون
الهیه ۹۵متر، ۲ساله، آسانسور، پارکینگ، انباری ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888312

دیگر خبرها

  • تغییرات گسترده در شبکه‌های فارسی؛ ایران اینترنشنال هم تعطیل می‌شود
  • «با بابام» در شبکه پویا تماشایی می‌شود/ رونمایی از تیزر جدید
  • شبکه ماهواره‌ای اینترنشنال در آستانه تعطیلی
  • افشاگری سردبیر سابق؛ ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی | انحلال دفتر لندن و تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس
  • شبکه ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی | انحلال دفتر لندن و تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس
  • شبکه‌های معاند فارسی‌زبان به بی‌پولی افتادند
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • قابلیت تعامل با تلگرام و سیگنال به واتس‌اپ اضافه می‌شود
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید + جدول