Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سیاسی‌فر مدیرکل فناوری فضایی و ماهواره‌ای سازمان صداوسیما بیان کرد: ۹ آذر ۹۹ با اچ‌دی شدن شبکه‌ها، افزایش کیفیت پخش آن‌ها را شاهد خواهیم بود. اغلب شبکه‌ها به صورت اس دی پخش می‌شدند و ما تصمیم گرفتیم شبکه‌های بیشتری را اچ‌دی کنیم. در این زمینه از استانداردهای به روز دنیا استفاده می‌کنیم و به این ترتیب با شبکه‌های قبلی ۱۳ شبکه رسانه ملی اچ‌دی دریافت خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که صبح امروز شنبه ۸ آذر با برنامه «صبح بخیر ایران» در شبکه یک سیما گفتگو می‌کرد، افزود: ما در اداره کل فناوری فضایی و ماهواره‌ای دو وظیفه را برعهده داریم، یکی تامین برنامه‌های زنده چه در داخل و چه خارج از کشور که به تجهیزات ماهواره‌ای سیار و سیگنال رسانی احتیاج داریم که نمونه بارز آنها رویدادهای ورزشی است. مثلاً یک بازی فوتبال که در خارج از کشور انجام می‌شود باید با کیفیت خوب پخش شود و این موضوع نیازمند زیرساخت مناسب و بسیار هزینه بر است.

سیاسی‌فر با بیان اینکه با تحریم‌های ظالمانه علیه ما کار به سادگی نیست، یادآور شد: مخاطبان ما در خارج از کشور باید ریسیورهای اچ‌دی تهیه کنند. شاید برخی از مردم نخواهند به سرعت تجهیزاتشان را تغییر بدهند و مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد شد و شبکه‌ها با همان کیفیت قبلی هم پخش خواهند شد. این هم کار آسانی نبود و ما هم پخش قبلی را نگه داشته و آن را خاموش نکردیم و هم یک پخش ارتقا یافته جدید داریم.

مدیرکل فناوری فضایی و ماهواره‌ای توضیح داد: از فردا ما شاهد تغییرات نهایی خواهیم بود و شبکه ۴k هم یک قدم بالاتر است که مدت‌ها به صورت آزمایشی آغاز شده است. ما باید بستری فراهم می‌کردیم که برای این پیشرفت هم آماده شویم، البته شبکه‌های ۴k در کل دنیا خیلی محدود هستند، چون محتوای تولیدی که بتواند در این شبکه‌ها پخش شود خیلی کم است.

وی در پایان گفت: از مردم تقاضا می‌کنم اگر به مشکلی برخوردند به سازمان منتقل کنند تا بتوانیم آن را رفع کنیم. به هر حال در کاری با این ابعاد بزرگ و جهش کیفیت در پخش تلویزیونی ممکن است مشکلاتی پیش بیاید و همکاران من آماده رفع این مسائل هستند.

«صبح بخیر ایران» به تهیه‌کنندگی داریوش دلیری شنبه تا پنجشنبه‌ها ساعت ۶:۱۵ تا ۸ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

کد خبر 5082196 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: شبکه اچ دی سازمان صداوسیما شبکه یک سیما ویروس کرونا برنامه تلویزیونی درگذشت چهره ها تئاتر ایران شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت موسیقی ایرانی جشنواره فیلم مقاومت کامبوزیا پرتوی فیلم کوتاه شبکه پنج سیما سینمای مستند فیلم سینمایی پرویز پورحسینی چنگیز جلیلوند ماهواره ای شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۷۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت آسفالت بزرگراه‌های تهران زیرذره بین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: پایش کیفیت آسفالت بزرگراه‌های تهران به صورت مکانیزه از ابتدای ایام نوروز آغاز شده است.

هادی حق‌بین افزود: تاکنون وضع آسفالت بزرگراه‌هایی مانند شهید همت، زین‌الدین و چمران و نیز بزرگراه‌های آزادگان، مدرس و صیاد شیرازی به طول ۱۶۳۵ «کیلومتر_خط» ارزیابی شده است و خروجی این ارزیابی‌ها، با توجه به منابع در دسترس برای بهسازی روکش آسفالت بزرگراه‌ها، ملاک تخصیص بهینه منابع خواهد بود.

معاون شهردار تهران همچنین گفت: برای بررسی دقیق وضع آسفالت شریان‌های اصلی پایتخت، هر یک از خطوط بزرگراه‌ها به صورت جداگانه ارزیابی می‌شود و به این ترتیب، بیش از ۳۶۵۰ کیلومتر_خط پیمایش نیاز بوده که گزارش آن به صورت روزانه تدوین و ارسال می‌شود.

هادی حق‌بین افزود: در سال جدید بر عملیات اجرایی «شاخه غربی بزرگراه یادگار امام » و مرحله اول«آزادراه شهید شوشتری» به عنوان کلان‌طرح های تسهیل‌گر در تردد شهروندان متمرکز خواهیم بود. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: همچنین در بخش‌ اصلاح تقاطع‌های ناقص و احداث تقاطع‌های غیرهمسطح جدید، با هدف کوتاه‌تر شدن دسترسی‌ها و صرفه‌جویی در مصرف سوخت و زمان شهروندان از ماه‌های ابتدایی سال جدید طرح های متعددی به بهره‌برداری خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • یارانه فروردین یک میلیون و ۳۸۰ هزارتومان می شود؟
  • شروع فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد براساس بودجه ۱۴۰۳
  • شبکه ماهواره‌ای اینترنشنال در آستانه تعطیلی
  • ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس اجباری است
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است/ اتصال تمام ساختمان‌های کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه به فیبرنوری +فیلم
  • جت پرینترهای با کیفیت در بازار ایران
  • پشت پرده تجاوز هوایی ناکام آمریکا به دیرالزور/ جنگ ویلایی تازه شروع شده است!
  • کیفیت آسفالت بزرگراه‌های تهران زیرذره بین
  • فرآیند ثبت نام در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ شروع شد
  • شبکه ارتباطی سراسر کشور به صورت پایدار مشغول به فعالیت است