Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز شنبه در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم که دستاورد‌های خاص این نیرو را با توجه به روز نیروی دریایی، در آذرماه رونمایی کنیم.

وی ادامه داد: امسال در این زمینه سه دستاورد مهم و ارزشمند را پیش‌بینی کردیم که شناور «دنا» ازجمله این دستاوردهاست؛ البته قصد داریم رونمایی دنا را با تأخیر انجام دهیم؛ زیرا باید اقدامات لازمی را در برخی قسمت‌های این ناوشکن انجام دهیم تا به‌صورت کامل در اختیار نیروی دریایی قرار بگیرد؛ لذا احتمال دارد که الحاق دنا به نداجا در اواخر آذر صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده نداجا افزود: ناو موشک‌انداز «زره» دستاورد بعدی ما است که یکی از شناور‌های بسیار پرقدرت، پرسرعت با قابلیت مانور بالا و مجهز به موشک و توپخانه اتوماتیک پیشرفته است.

دریادار خانزادی با بیان اینکه تمامی اجزای این شناور در کارخانجات منطقه یکم نیروی دریایی ارتش تولید شده است، گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا ناو زره در هفته پیش رو به نیروی دریایی ملحق شود. این ناو تمامی آزمون‌های ساحلی و دریایی خود را پشت سر گذاشته و یک شناور کاملاً آماده است.

وی اضافه کرد: ناو موشک‌انداز زره از مجموعه شناور‌های کلاس «پیکان» است که چهار فروند از آن را سال‌های قبل در ناوگان شمال در دریای خزر ساختیم و این اولین شناوری است که به ناوگان جنوب ملحق می‌شود؛ برای سال‌های بعد هم ساخت فروند‌های بعدی از همین دست را در دستور کار داریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: شناور بعدی که به یگان‌های نداجا ملحق خواهد شد، ناوِ بندری (ناوبندرِ خلیج فارس) است. این شناور که در حال تغییر کاربری به یک شناور نظامی است، قابلیت حمل پنج فروند بالگرد را دارد و به جرأت می‌توان گفت تمامی بالگرد‌هایی که در کشور داریم چه نظامی و چه غیرنظامی از سبک‌ترین تا سنگین‌ترینِ آن‌ها قابل بارگیری بر روی این شناور است.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش نیروی دریایی نیروی دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۷۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور گفت: امروز با تاثیر سامانه همرفتی، ناپایداری‌های جوی و دریایی در نقاطی از استان تداوم خواهد داشت و در پاره‌ای نقاط استان تقویت خواهد شد.

وی گفت: امروز بعدازظهر و شب در نقاط مختلف استان رشد ابر‌، رگبار باران، رعد وبرق گاهی تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می شود.

سی سی پور خاطرنشان کرد: وقوع ناپایداری‌های موقتی به صورت رگبار پراکنده باران و رعد وبرق گاهی با تند باد لحظه‌ای در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: سامانه فعال در هرمزگان تا فردا جمعه ساعاتی در پاره‌ای نقاط استان تقویت خواهد شد و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

سی سی پور افزود: در مناطق دریایی طی امروز در بعضی ساعات افزایش سرعت باد پیش بینی می‌شود و با توجه به احتمال وقوع تند باد لحظه‌ای در اثر ابری بودن، توصیه می‌شود تردد‌های دریایی با احتیاط انجام شود و در بعدازظهر و شب شناور‌های سبک از تردد دریایی خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ دمایی، از فردا افزایش نسبی دما در استان پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم