Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@12:01:40 GMT

دستگیری فرد مدعی درمان کرونا با گلاب در مشهد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۸۰۰۰

دستگیری فرد مدعی درمان کرونا با گلاب در مشهد

مدیر نظارت سازمان نظام پزشکی مشهد از دستگیری فرد مداخله‌گر در امور پزشکی که ادعا می‌کرد با گلاب، بیماران کرونا را درمان می‌کند خبر داد.   دکتر فهیمه سالاری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: گزارش ویزیت حضوری این فرد که از شاگردان یک مداخله‌گر معروف و مدعی طب اسلامی است در آبان ماه امسال به واحد نظارت سازمان نظام پزشکی مشهد ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی اضافه کرد: این تخلف بلافاصله به مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش و محل فعالیت وی مهر و موم و نامبرده دستگیر شد.    مدیر نظارت سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: این فرد مداخله گر معروف تاکنون سابقه تخلف و مداخله در طب سنتی در استان گیلان را داشته است و  این بار در مشهد و درحین ویزیت و فروش داروهای دست ساز غیربهداشتی تحت عنوان داروهای طب اسلامی با دستور مقام قضایی دستگیر و تحویل دادسرای ویژه روحانیت شد.   سالاری در ادامه از پایش ۵۲۸ مورد تخلف تبلیغاتی در فضای مجازی (اینستاگرام) توسط کاربران پر طرفدار شبکه‌های اجتماعی (اینفلوئنسرها ) در کشور خبر داد.   وی افزود: واحد نظارت سازمان نظام پزشکی مشهد از خرداد ماه امسال تاکنون با همکاری مقام قضایی و دادسرای ویژه جرایم سایبری فعالیت ۵۲ کاربر پرطرفدار و بلاگر را در شبکه اجتماعی اینستاگرام با تعداد طرفداران زیاد و تبلیغات غیر مجاز در حوزه پزشکی و سلامت در سطح کشور را پایش کرده است.   مدیر نظارت سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: پس از پایش تخلفات، موارد با پیگیری سریع و قاطعانه مقام قضایی مواجه و با آنها برخورد قانونی خواهد شد.   سالاری افزود: این اقدام یک کار بزرگ از طرف سازمان نظام پزشکی مشهد است چرا که تمامی تبلیغات بلاگرهای اینستاگرام در حوزه  سلامت کشور تحت نظارت قرار دارد.   بر اساس اعلام کمیته اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تهران که به بررسی مستندات، شواهد و پاسخ‌های علمی در مورد ویروس کرونا می‌پردازد. گلاب هیچ نقشی در ضدعفونی سطوح و دستها در برابر ویروس کرونا ندارد و توصیه می شود برای ضدعفونی از الکل و وایتکس، براساس دستورالعمل‌های اعلام شده استفاده شود. لینک کوتاه: asriran.com/003BDY

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: درمان کرونا مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۸۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه فروش اینترنتی دارو باید ناظر بر بستر‌های فساد‌زا باشد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و آنا،‌ اعضای انجمن داروسازان تهران به منظور بیان دغدغه ها و مشکلات پیرامون فروش اینترنتی دارو و "پلتفرم های آنلاین فروش دارو" با رئیس کل سازمان نظام پزشکی دیدار کردند. در این جلسه که صبح روز شنبه یک اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد، اعضای انجمن داروسازان تهران ضمن تشکر از دغدغه مندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در پیگیری مطالبات و مسائل مرتبط صنفی این گروه از جامعه پزشکی کشور و دفاع از حقوق داروسازان همچنین نسبت به چالش‌های فروش اینترنتی دارو و آیین نامه فعالیت پلتفرم‌های عرضه اینترنتی دارو ابراز نگرانی کردند و در ادامه نمایندگان جامعه داروسازی با مطرح کردن خواسته‌های خود مبنی بررفع موانع و پیگیری چالش‌های قانونی ورود پلتفرم‌های توزیع آنلاین دارو از رئیس کل سازمان نظام پزشکی درخواست توجه، همکاری و تلاش برای حل این مسائل و مشکلات شدند.

عمده‌ترین موارد مطرح شده در این جلسه؛ شتاب زدگی در تدوین آیین نامه فروش اینترنتی دارو بدون دخالت و نظارت سازمان غذا و دارو به عنوان متولی این حوزه، افشای اطلاعات محرمانه بیماران و روند احراز هویت کاربران و بیمارن در آیین نامه توزیع اینترنتی دارو، بی توجهی به زیر ساخت‌های قانونی برای ایجاد پلتفرم‌های فروش دارو، حذف مسئول فنی داروخانه ها، خطر بروز مراودات مالی داروخانه‌ها با این پلتفرم‌ها و نیز نشت دارو به بازار آزاد و قاچاق آن از داروخانه و موارد دیگر بود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی پس از استماع نظرات نمایندگان جامعه داروسازی، تاکید کرد که استاندارد وزارت‌بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای ارائه خدمت با اجرای فروش اینترنتی دارو باید رعایت شود.

محمد رئیس زاده همچنین از نائب رئیس انجمن داروسازان خواست مستندات مغایرت آیین نامه فروش اینترنتی دارو با اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و قوانین کشوری را ناظر برایمنی دارویی بیماران، امنیت داده‌ها و اطلاعات بیماران گردآوری کنند تا به مسئولان ذیربط جهت اصلاح آیین نامه" فروش اینترنتی دارو" ارجاع شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • درخواست رییس نظام پزشکی از داروسازان
  • آیین نامه فروش اینترنتی دارو باید ناظر بر بستر‌های فساد‌زا باشد
  • ارائه عنوان بهترین مقاله در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • برخورد با مراکز غیر مجاز مداخله گر درمان در قزوین
  • تجهیز بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد