Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: انتخاب امین رقبات و موقوفات استان، گام بلندی در راستای ساماندهی هر چه بیشتر و بهره گیری از این ظرفیت‌های معنوی و اقتصادی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل به نقل از روابط عمومی اوقاف و امورخیریه استان اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ستوده اظهار داشت: انتخاب امین موقوفات و رقبات اگر چه در سال‌های قبل در سازمان اوقاف کلید خورده است اما در دو سال گذشته و در زمان ریاست حجت الاسلام خاموشی قوت گرفته و به عنوان یکی از راهبردهای اصلی سازمان اوقاف در نقاط مختلف کشور دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وجود نزدیک به 5 هزار رقبه در استان  ظرفیت ارزشمندی است که با بهره گیری برنامه محور می‌توان نقش موثری در تقویت بنیه اقتصادی استان اردبیل ایفا کند.

وی بیان کرد :انتخاب هوشمندانه و آگاهانه امین موقوفات و ارائه برنامه های کاربردی می‌تواند در زمینه صیانت ‌احیا و آبادانی رقبات راهگشا باشد.

حسنی‌نیا: ماجرای دماوند و آق مشهد بهانه‌ای برای تغییر لایحه قانون ابطال اسناد فروش موقوفاتنیازهای دارو و درمان و موقوفات حوزه سلامت باید مورد توجه قرار گیردسند مالکیت 5 میلیون مترمربع از اراضی موقوفه در گیلان اخذ شد

ستوده  تصریح کرد: یک کمیته راهبردی در استان تشکیل و انتخاب امین رقبات و ساماندهی و تدوین برنامه‌های راهبردی برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های ارزشمند معنوی کلید خورده که مدیران ادارات اوقاف شهرستان ها و کارکنان اداره کل اوقاف استان باید در این امر خطیر نقش آفرینی کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل  افزود: متولیان اوقاف مسئولیت خطیری برعهده دارند و امانت داری صفتی است پسندیده که باید به آن عمل شود ،لذا ما همه به عنوان متولیان وقف باید با جدیت کارها را انجام دهیم و به هدف سازمان اوقاف که همان یکپارچه سازی رقبات ،درآمد ها و نیات موقوفات است جامعه عمل بپوشانیم.

وی بیان کرد: با کمک امین موقوفات بتوان در راستای افزایش بهره وری و درآمد زایی موقوفات اقدامات خوبی انجام داد.

انتهای پیام/132/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخاب امین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۸۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات مهم در انتخاب و رزرو مسجد در مشهد

طبق رسم و رسوم ما ایرانی های، بعد از فوت یک عزیز برای متوفی در روزهای اول، سوم، هفتم، چهلم و سالگرد فوت مجلس یادبود و ترحیم برگزار می کنیم. مراسم ترحیم در گذشته نه چندان دور اغلب در منزل برگزار می شود اما در سالهای اخیر اکثر مجالس در مسجد برگزار می گردد. علاوه بر برگزاری مراسم ختم در مسجد، عده ای از افراد مراسم را در تالار یا باغ نیز برگزار می کنند.

اگر می خواهید مراسم ترحیم را در مسجد برگزار کنید باید به چند نکته توجه کنیم، اولین نکته توجه به تعداد میهمان ها است، حتما مسجدی را انتخاب کنید که ظرفیت و گنجایش میهمان های شما را داشته باشد، دومین نکته موقعیت مکانی مسجد است، مسجدی انتخاب کنید که محل زندگی متوفی نزدیک باشد، سومین نکته توجه به امکانات و ویژگی های مسجد است، داشتن آسانسور اگر مسجد همکف نیست، جای پارک مناسب، میز و صندلی و مکان نصب بنر را مورد توجه قرار دهید.

رزرو مسجد مشهد

شهر مشهد دارای حدودا 2000 مسجد می باشد که اکثر آنها بصورت هیات امنایی مدیریت می شود و در آنها علاوه بر برگزاری نماز جماعت و مراسمات مذهبی، مراسم ختم و ترحیم نیز برگزار می شود. ممکن است پیدا کردن مسجد مناسب برای برگزاری مراسم ختم و شماره تلفن آن ها کمی دشوار باشد از طرفی پیشنهاد مسجد مناسب با توجه به تعداد میهمان های شما و تهیه پک پذیرایی ترحیم و تهیه تاج گل ترحیم در زمان کم نیز دارای اهمیت است. تشریفات بهشت با بیش از 10 سال سابقه در زمینه تشریفات ترحیم در مشهد، میتواند مسجد مورد نظر شما را در سراسر مشهد بدون هیچگونه هزینه اضافه رزرو نماید. جهت رزرو مسجد در مشهد با شماره 09155156802 تماس حاصل فرمائید.

بهترین مساجد مشهد

از مهم ترین خدمات مساجد ، میزبانی از مجالس ترحیم و ختم می باشد. از این رو می خواهیم در این مقاله بزرگترین مساجد مشهد را به شما عزیزان معرفی نماییم.، این نکته را نیز نوجه داشته باشید که بزرگترین مساجد مشهد در مناطق احمدآباد، سجاد و خیام واقع شده اند.

بهترین مساجد منطقه احمدآباد و فلسطین مسجد توفیق - احمد آباد، ظرفیت 1000 نفر مسجد الزهرا - احمدآباد، ظرفیت 700 نفر مسجد نقویه - احمدآباد، ظرفیت 400 نفر مسجد ولی عصر - احمدآباد، ظرفیت 400 نفر مسجد المهدی - فلسطین، ظرفیت 450 نفر بهترین مساجد منطقه خیام جنوبی و سجاد مسجد قبا - خیام جنوبی، ظرفیت 700 نفر مسجد امام حسن مجتبی - بلوار سجاد، ظرفیت 400 نفر مسجد امام سجاد (امین) - بلوار سجاد، ظرفیت 800 نفر بهترین مساجد منطقه کوهسنگی مسجد امام المنتظر - کوهسنگی، ظرفیت 450 نفر مسجد النبی - کوهسنگی، ظرفیت 500 نفر مسجد حضرت زینب - بهشتی، ظرفیت 600 نفر بهترین مساجد منطقه پیروزی مسجد امام حسن مجتبی - پیروزی، ظرفیت 400 نفر مسجد المهدی - رضاشهر، ظرفیت 2000 نفر مسجد رضوی - پیروزی، ظرفیت 500 نفر بهترین مساجد منطقه وکیل آباد، آزادشهر مسجد سیدالشهدا - وکیل آباد، ظرفیت 400 نفر مسجد ثارالله - وکیل آباد، ظرفیت 400 نفر مسجد امام حسن مجتبی - وکیل آباد، ظرفیت 500 نفر مسجد منتظریه - هاشمیه، ظرفیت 400 نفر مسجد امام حسن مجتبی - آزادشهر، ظرفیت 450 نفر مسجد چهارده معصوم - خیابان فرهنگ، ظرفیت 500 نفر مسجد امیرالمومنین - دانشجو، ظرفیت 500 نفر مسجد جوادالائمه - امامت، ظرفیت 300 نفر مسجد غدیر باباعلی - معلم، ظرفیت 600 نفر بهترین مساجد منطقه سناباد، دانشگاه، ارشاد مسجد نصرت - ابن سینا، ظرفیت 350 نفر مسجد امام رضا - آبکوه، ظرفیت 400 نفر مسجد الزهرا - سناباد، ظرفیت 500 نفر مسجد اخوان - خیابان دانشگاه، ظرفیت 550 نفر مسجد غدیر باباعلی - ارشاد، ظرفیت 1500 نفر مسجد المنتظر - شهید صادقی، ظرفیت 450 نفر بهترین مساجد منطقه فرامرز مسجد امام علی - فرامرز، ظرفیت 500 نفر مسجد ثامن الائمه - فرامرز، ظرفیت 500 نفر مسجد مکتب الزهرا - فرامرز، ظرفیت 500 نفر بهترین مساجد منطقه کامیاب و عبادی مسجد غدیر باباعلی - کامیاب، ظرفیت 500 نفر مسجد للهیان - عبادی، ظرفیت 300 نفر بهترین مساجد منطقه امام خمینی، امام رضا و کوشش مسجد امام علی - کوشش، ظرفیت 800 نفر مسجد حضرت محمد - بلوار امام خمینی، ظرفیت 350 نفر مسجد ابولفضلی ها - بلوار امام خمینی، ظرفیت 100 نفر مسجد جواهری - چهارراه لشکر، ظرفیت 500 نفر مسجد بیت الزهرا طبسی ها - امام رضا، ظرفیت 500 نفر مسجد هراتی های - میدان برق، ظرفیت 700 نفر

قیمت مسجد برای ختم در مشهد

قیمت رزرو مسجد به عواملی همچون موقعیت مکانی، پرسنل آبدارخانه، امکانات مسجد و امکانات رفاهی آن بستگی دارد، مساجد کوچک مشهد که در خیابان های فرعی واقع شده اند معمولا نرخی بین 500 هزارتومان تا یک میلیون تومان دارند و مساجد بزرگ که ظرفیتی بالای 500 نفر داشته و در خیابان ها و مناطق اصلی واقع شده اند نرخی بین 1 تا 5 میلیون تومان دارند.

✔️ قیمت مساجد منطقه احمدآباد حدودا از ۲.5 تا ۴.5 میلیون تومان

✔️ قیمت مساجد سجاد حدودا ۲ میلیون تومان

✔️ قیمت مساجد خیام جنوبی حدودا ۲ میلیون تومان

✔️ قیمت مساجد منطقه فرامرز حدود 1.9 میلیون تومان

✔️ قیمت مساجد منطقه وکیل اباد حدودا 2.4 میلیون تومان

✔️ قیمت مساجد خیابان ابن سینا و تقی آباد حدودا ۳ میلیون تومان

✔️ قیمت مساجد بلوار ارشاد و ششصد دستگاه حدود 4.5 میلیون تومان

✔️ قیمت مساجد منطقه فلسطین حدود 2.5 میلیون تومان

✔️ قیمت مساجد بلوار معلم حدود ۴ میلیون تومان

مراحل برگزاری مراسم ترحیم در مسجد

برای برگزاری مراسم ختم در مسجد باید چندین کار را انجام داد که در ادامه توضیح می دهیم:

آماده‌سازی محل برگزاری

در این مرحله، محل برگزاری مراسم ترحیم آماده می شود، معمولا مراسمات ختم و ترحیم در مساجد نزدیک محل زندگی متوفی برگزار می شود. برخی افراد ممکن است با توجه به سلیقه خود مراسم ختم و ترحیم را در منزل یا تالار برگزار نمایند.

نصب بنر و چیدن تاج گل

در این مرحله، بنرهای عرض تسلیت و تاج گل هایی که افراد به نشانه همدردی آورده اند در مکان مورد نظر نصب و چیدمان می شوند. این مرحله می تواند شامل قرار دادن تصاویر و عکس‌های فرد درگذشته، شمع‌ها، گل‌ها و سینی های حلوا و خرما است که باعث به وجود آمدن یک فضای معنوی و آرام در محل مراسم می‌شوند.

حضور خانواده و دوستان

خانواده و دوستان نزدیک در این مرحله به محل برگزاری مراسم می‌آیند. آن‌ها از این فرصت استفاده می‌کنند تا با یادبود فرد درگذشته عزاداری کنند و خاطرات خوب را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و با خواندن قرآن و ذکر فاتحه برای فرد متوفی از خداوند برایش طلب مغفرت نمایند.

قرائت دعا و مراسم مذهبی

در این مرحله، روضه و مراسمات مذهبی مرتبط با ترحیم انجام می‌شود. مداح با قرائت آیات قرآن، خواندن دعاهای خاص و اجرای مراسمات معنوی مجلس را پرشور می نماید. این قسمت از مراسم برای ارتباط با خداوند و تسکین روح فرد درگذشته مهم است.

پذیرایی از میهمان ها

در این مرحله، پذیرایی از مهمانان با حلوا و خرما و چای در هنگام مراسم و دادن پک های پذیرایی که شامل میوه، آبمیوه، کیک و شیرینی است در هنگام خروج میهمان ها صورت می پذیرد.

نکات کلیدی برای برگزاری مراسم ختم

برای بهتر برگزار شدن برگزاری مراسم ترحیم و ختم چند نکته وجود دارد که بهتر است از طرف صاحبان عزا و یا کسانی که مسئولیت برگزاری مراسم ترحیم را به عهده دارند، در نظر گرفته شود .

1. اطلاع رسانی به میهمانان : در طی مراسم خاکسپاری باید برای برگزاری مراسم ختم مسجدی انتخاب شود و مراحل هماهنگی صورت گیرد که اطلاع رسانی به موقع و درست انجام شود.

2. انتخاب و رزرو مسجد مناسب : در انتخاب مسجد باید محل و امکانات آن را با توجه به تعداد میهمان ها در نظر گرفت. بهتر است مسجد در محدوده شلوغ و ترافیکی نباشد تا جای پارک مناسب برای ماشین های میهمان ها وجود داشته باشد. درصورتیکه در بین میهمان های شما سالمند وجود داشته باشد وجود صندلی و آسانسور مسجد را بررسی کنید.

3. تدارک برای غذا : اگر قصد دارید پس از مراسم تدفین یا سوم و هفتم از مهمانان خود پذیرایی کنید ، بهتر است یک رستوران یا تالار را در نزدیکی مراسم ختم در نظر بگیرید.

4. تهیه وسایل ضروری برای مراسم ختم : تهیه برخی وسایل پذیرایی مانند دستمال کاغذی، آب معدنی، پک های پذیرایی و سینی حلوا و خرما عموما برعهده صاحبان عزاست و باید از قبل تهیه شود یا وظیفه تهیه آن به تشریفات مراسم ختم سپرده شود.

5. انتخاب سخنران و مداح : در انتخاب مداح و سخنران باید دقت شود که افرادی مسلط و خبره برای این امر در نظر گرفته شوند. تسلیت گفتن و یا تشکر از حضار باید مختصر و مناسب صورت گیرد. افراط در هرکدام از آنها باعث اتلاف وقت می شود. گرچه مرسوم است که از تک تک بزرگانی که در مجلس شرکت کرده و یا برای تسلیت گل فرستادند، نام برده شود اما این امر نباید به نحوی صورت گیرد که مجلس از شکل خود خارج شود. در هنگام مداحی از اهل بیت باید بسیار دقت شود که رعایت حال صاحبان عزا صورت گیرد و به نحوی نباشد که به جای تسلی دل داغدیدگان، آنها را بیشتر بی تاب کند. معمولا تمام موارد مهم در برگزاری مراسم توسط تشریفات مراسم ختم از قبل و یا در حین مجلس انجام خواهد شد.

6. چاپ بنر و تراکت: معمولا تعدادی بنر برای مرحوم از قبل چاپ شده و صاحبان عزا قبل از حضور میهمان ها در مکان برگزاری مراسم ترحیم نصب می کنند.

تشریفات ترحیم مشهد

از مهم ترین دغدغه های خانواده داغدار می توان به برگزاری و هماهنگی عوامل و مواردی اشاره نمود که به برگزاری مراسم ختم منجر می گردد. برگزاری منظم و حساب شده یک مجلس ترحیم ، موارد مختلفی دارد که باید با دقت و تمرکز خاصی صورت و انجام پذیرد.

این روزها با وجود مشغله و گرفتاری های مردم و علی الخصوص خانواده هایی که عزیز خود را از دست داده اند دیگر زمان و حوصله کافی برای برگزاری اینگونه مجالس و مراسم وجود ندارد از این رو شما عزیزان می توانید با گرفتن مشاوره و همچنین استفاده از عوامل شرکت تشریفات ترحیم بهشت مشهد نهایت بهره و استفاده را ببرید.

از مهم ترین خدمات گروه تشرفات بهشت مشهد می توان به رزرو مسجد، رزرو مداح ، هماهنگی مهماندار و خدمه جهت پذیرایی ، تهیه پک پذیرایی ترحیم ، رزرو وسایل ایاب و ذهاب ، تزیین میز ترحیم ، تهیه تاج گل ترحیم ، تهیه چای و قند ، تهیه لیوان کاغذی و آب معدنی و تهیه پک پذیرایی ترحیم شامل مواردی چون آبمیوه، کیک، حلوا، خرما و شیرینی ترحیم ، انواع میوه مانند موز و پرتقال و سیب اشاره نمود. جهت برگزاری مراسم ختم و ترحیم در مشهد می توانید با تشریفات بهشت با شماره 09155156802 تماس حاصل فرمائید.

دیگر خبرها

  • نکات مهم در انتخاب و رزرو مسجد در مشهد
  • یل گتوند بهترین کشتی‌گیر فرنگی ۲۰۲۳ آسیا شد
  • رئیس هئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان کردستان انتخاب شد
  • بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل
  • استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود
  • امین میرزازاده برترین فرنگی‌کار سال آسیا شد
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • تولید روزانه ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در استان اردبیل
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از ظرفیت‌های هنری بهزیستی در اردبیل