Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار شرکتها ؛ صنعت بیمه این روزها به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه اقتصادی کشورها با توجه به نظام‌های تامین مالی و تامین اعتبار برای واحد‌های اقتصادی محسوب می‌شود  و از طریق اثرگذاری در بازارهای مالی و شاخص‌های بهبود فضای کسب و کار موجب توسعه کسب و کارها را فراهم می‌کند.

سال جاری شرایط بسیار ویژه‌ای در کشور حاکم است و در کنار تحریم‌های همه جانبه بر کشور، تبعات منفی درگیری جهان با ویروس کرونا نیز در تمامی زمینه‌ها از جمله وضعیت اقتصادی خودنمایی می‌کند که صنعت بیمه نیز از این موج در امام نمانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس کرونا ۹ ماه گذشته تاثیر مستقیمی در استقبال مردم از بیمه‌های خرد همچون بیمه عمر، بیمه شخص ثالت، بیمه بدنه و در این حوزه داشته است و شرکت‌های بیمه‌‌ای به سمت وفق دادن خود این شرایط کرونایی و تحول در حوزه‌های مختلف حرکت کرده‌اند.

بازار سرمایه در ایران اما در یک سال گذشته و به ویژه از ابتدای سال جاری رفتارهای متفاوتی از خود در برابر کرونا به نمایش گذاشت و با توجه به سیاست‌های دولت، افزایش نرخ ارز و استقبال بی سابقه مردم از این بازار رشد و بازدهی بالایی را از خود نشان داد و در این میان نمادهای گروه بیمه‌ای نیز رشدهای چندصد درصدی را به نمایش گذاشتند.

امروز به استثنا شرکت سهامی دولتی بیمه ایران، سهام سایر شرکت‌های بیمه خصوصی در تابلوهای بازارهای بورس و فرابورس در حال معامله است و این باعث عملکرد این شرکت‌های برای بررسی میزان جذابیت سرمایه‌گذاری زیر ذره بین کارشناسان و سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

امروز شرایط بازار بیمه‌ای به گونه‌ای است که در میان حدود ۳۰ شرکت فعال بیمه‌ای رقابت شدید و تنگاتنگی در جریان است و نرخ‌شکنی‌ها و دامپینگ‌های متعددی مخصوصا از سوی شرکت‌های کوچک‌تر بیمه‌ای دیده می‌شود.

از شاخص‌های بررسی صنعت بیمه می‌‌توان به رشد پرتفوی و میزان فروش بیمه نامه‌ها، مانده داربی شرکت، درآمد سرمایه‌گذاری‌ها، سهم بازار شرکت‌های بیمه‌ای و حاشیه سود عملیات بیمه‌ای، سود خالص و سایر موارد این چنینی است.

 یکی از شرکت‌های که در سال‌های اخیر و به ویژه در یک سال گذشته با رشد قابل ملاحظه‌ای روبرو بوده است، شرکت بیمه‌ای البرز است که در تالار شیشه‌ای نیز با نماد البرز در حال رقابت بورسی است.

بیمه البرز در سال ۱۳۸۸ به عنوان اولین شرکت بیمه دولتی در بورس پذیرفته شد و سهام آن با استقبال بی نظیر سرمایه گذاران و فعالان بورس همراه شد و ۸۰ درصد سهام آن واگذار شد و بدین ترتیب از یک شرکت بیمه دولتی به شرکت بیمه خصوصی تغییر مالکیت داد.

بیمه البرز که دارای بیشترین ظرفیت نگهداری ریسک در بین شرکت های بیمه خصوصی است،‌ در سال‌های اخیر موفقیت‌های بیشماری در صنعت بیمه کشور و همچنین دستگاه‌های اجرایی کشور به دست آورده است.

در حال حاضر بیمه البرز با توجه به پذیرش برخی ریسک‌ها شرایط مطلوبی در رقابت با سایر شرکت‌های بیمه‌ای دارد و طبق آمار منتشره بازه ۶ ماهه نخست سال ۹۹ بهترین حاشیه سود عملیات بیمه‌ای را در بین شرکت‌های فعال به خود اختصاص داده‌اند.

بیمه البرز نیز از معدود شرکت‌هایی است که با توجه به رشد ۱۴ درصدی درآمد حق بیمه و کاهش ۶ درصدی خسارت پرداختی موفق شده سود خود از محل عملیات بیمه‌ای را نسبت به سال قبل به طرز قابل توجهی افزایش دهد.

 بررسی‌ها نشان می‌دهد حاصل عملکرد این شرکت در حوزه بیمه‌گری در شش ماه نخست ۹۸ تنها ۳۲۸ میلیارد ریال سود بوده این در حالی است که این عدد در نیمه نخست سال جاری به ۲۵۹۰ میلیارد ریال سود بوده است.

این موضوع باعث شده بیمه البرز بهترین حاشیه سود عملیاتی را در بین شرکت‌های بیمه‌ای به نام خود ثبت کند و در ارزیابی ۶ ماهه نخست سال ۹۹ در میان برترین های این حوزه قرار دارد و حاشیه سود حدود ۵۰ درصدی برای این شرکت ثبت شده است.

بیمه البرز به تبع با توجه به شرایط موجود کشور افزایش اندکی را در حوزه هزینه‌های عمومی و اداری نسبت به ۶ ماهه نخست سال ۹۸ داشته است و درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های شرکت نیز با رشد چندین برابری نسبت به مدت مشابه به بیش از ۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

شرکت بیمه البرز همچنین بر اساس اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار تهران به عنوان شفاف ترین شرکت بیمه بورسی شناخته شده که خود پاشنه آشیل مهمی در بازار سرمایه و حلب اعتماد سرمایه‌گذاران است.

با تمام این تفاسیر به نظر می‌رسد بیمه البرز در یک سال گذشته جواب اعتماد سرمایه‌گذاران و سهامداران خود را بر اساس آمارهای سامانه کدال بورس داده است و به نمادی مطمئن در بازار پر پیچ و خم سرمایه تبدیل شده است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمه البرز سرمایه گذاری بورس شرکت های بیمه ای سرمایه گذاران سرمایه گذاری بیمه البرز شرکت بیمه حاشیه سود صنعت بیمه نخست سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۸۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی با نخستین سامانه تحت وب سمات پس از ۱۶ سال

فعالیت نخستین سامانه تحت وب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پس از ۱۶ سال ارائه خدمت، از فهرست سامانه‌های تحت وب این شرکت متوقف شد تا بیش از ۴۰ هزار کاربر این سامانه به درگاه ذینفعان بازار سرمایه منتقل شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فعالیت سامانه وضعیت دارایی سهامداران (IPS) به عنوان نخستین سامانه تحت وب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در مراسمی با حضور مدیرعامل این شرکت متوقف شد تا بیش از 40 هزار کاربر این سامانه به درگاه ذینفعان بازار سرمایه (ddn.csdiran.ir) منتقل شوند.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری در این مراسم که با حضور معاون و مدیران فناوری و توسعه نوآوری برگزار شد، گفت: توسعه خدمات زیر ساختی در شرکت سپرده گذاری مرکزی باعث شده است تا این شرکت بتواند خدمات متنوعی را به ذینفعان خود ارائه کند.

محمد باغستانی با بیان اینکه تحولات فراوانی در سال های اخیر در حوزه فناوری اطلاعات در شرکت سپرده گذاری مرکزی رخ داده است، افزود: هدفگذاری مهم این شرکت در سال 1403 ارتقا و توسعه کیفی سامانه های سمات است تا بتوانیم خدمات مطلوبتری را به ذینفعان مختلف شرکت سپرده گذاری مرکزی ارائه دهیم.

وی یکی از ویژگی های بارز شرکت سپرده گذاری مرکزی را پویایی در این مجموعه بابت راه اندازی، توسعه، ارتقا و توقف فعالیت سامانه های خود اعلام کرد و اظهار داشت: عمر مفید سامانه ها با توجه به تغییرات فراوان در حوزه فناوری اطلاعات، حدود 10 سال است به همین علت فعالیت نخستین سامانه تحت وب شرکت سپرده گذاری مرکزی متوقف شد تا از این پس، کاربران این سامانه از خدمات متنوع و یکپارچه سامانه ذینفعان بازار سرمایه استفاده کنند.

این گزارش می‌افزاید: ایده راه اندازی سامانه وضعیت دارایی (IPS) را مرحوم علیرضا حاجی نوروزی مدیرعامل وقت شرکت سپرده گذاری مرکزی در سال 1386 برای مشاهده پرتفو (سبد دارایی) سهامداران مطرح کرد و این سامانه شهریورماه سال 1387 رونمایی شد.

سهامداران برای فعالیت در این سامانه که دارای سه نسخه فارسی، انگلیسی و تحت اندروید موبایل بود باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و در این سامانه ثبت نام می کردند تا بتوانند خدماتی همچون ارایه اطلاعات دارایی سهامداران (سبد سهام)، دارایی قابل معامله، کارگزار ناظر، نمایش آخرین معاملات آخرین روز معاملاتی و امکان گزارش گیری از سبد سهام را دریافت کنند.

در مجموع بیش از 40 هزار سهامدار در این سامانه حساب کاربری داشتند اما به مرور بعد از رونمایی درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه که خدمات کامل تری را در اختیار سهامداران قرار می داد سامانه وضعیت دارایی سهامداران به مرحله بازنشستگی خود نزدیک شد و پس از 16 سال ارائه خدمت، از فهرست سامانه های تحت وب شرکت سپرده گذاری مرکزی خارج شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آشنایی با مالکان تمامی باشگاه‌های لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها
  • استان یزد، رتبه نخست ضریب بیمه در کشور
  • واریز ۹۴۱میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • واریز ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • خداحافظی با نخستین سامانه تحت وب سمات پس از ۱۶ سال
  • شرکت ۱۱ هزار تبعه خارجی در طرح سپرده گذاری اتباع در البرز
  • ۲۹۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد
  • مجمع حکشتی ۱۴۰۳ | سرمایه حکشتی چند درصد افزایش یافت؟
  • رشد چشمگیر بورس در اولین روز اردیبهشت؛ کام سهامداران شیرین شد
  • آقای نماینده؛ پای ۶۰ میلیون سهامدار در میان است