Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@14:25:34 GMT

آنچه در تحصیل مجازی نمی‌توان یافت

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۸۲۴۵

آنچه در تحصیل مجازی نمی‌توان یافت

ایسنا/خراسان جنوبی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان ‌جنوبی گفت: سرعت اینترنت در تمام نقاط کشور یکسان نبوده و به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیز همه دانش‌آموزان در شرایط برابری قرار ندارند که با این امر، امکان ایجاد مشکلات روحی و روانی در دانش‌آموزان وجود دارد.

فرشید جعفری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر چه فعالیت‌های آموزشی در بستر شاد با نظارت معلمین دلسوز صورت می‌پذیرد، کاستی‌هایی وجود دارد که از حیطه و توان آموزش و پرورش خارج است؛ مانند قطع و وصل شدن اینترنت، عدم دسترسی بعضی از دانش‌آموزان کشور به گوشی یا تبلت یا اینترنت مناسب که موجب عدم بهره‌گیری مناسب از بستر شاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عدم ارتباط چهره به چهره باعث می‌شود ارتباط عاطفی دبیر و دانش‌آموز کم رنگ شود، افزود: در این روش ارزیابی مناسبی به مانند ارزیابی حضوری از روند یادگیری صورت نمی‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی بیان کرد: بعضی از دروس همانند دروس  عملی و برخی از فعالیت‌های حوزه پرورشی را نمی‌توان در فضای مجازی به درستی تدریس و آموزش داد.

جعفری با بیان اینکه خسته شدن دانش‌آموزان و آسیب‌هایی که به چشم آنان وارد می‌شود نیز از دیگر معایب است، تصریح کرد: با روش تدریس مجازی، کیفیت آموزش کاهش یافته، اما سرعت آموزش افزایش یافته است.

وی ادامه داد: حجم کار دانش‌آموزان افزایش یافته چراکه باید پس از گوش کردن به فایل‌ها و دیدن ویدئوها لازم است نسبت به نکته برداری‌های مجدد زمان‌های بیشتری را سپری کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی بیان کرد: علاوه بر این، سرعت اینترنت در تمام نقاط کشور یکسان نبوده و به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیز همه دانش‌آموزان در شرایط برابری قرار ندارند که با این امر، امکان ایجاد مشکلات روحی و روانی در دانش‌آموزان وجود دارد.

جعفری ادامه داد: بعضی از دانش‌آموزان به دلیل ترس بی جا از تشکیل پرونده برای مشکل آن‌ها به صورت مکتوب و ایجاد مدرک، حاضر به گفتن مشکلات خود در بستر شبکه شاد نیستند.

وی با بیان اینکه اینترنت فرهنگیان نیازمند حجم بیشتری مانند دانشگاهیان که میزان ۱۲۰ گیگ است، هستند، تصریح کرد: در هنگام تولید فایل‌های آموزشی و پرورشی، خانواده فرهنگیان به دلیل فشارهای روحی و روانی که در هنگام ضبط برنامه ایجاد می‌شود ممکن است دچار آسیب‌های روحی و روانی شوند.

بایدهای آموزش و پرورش در فضای مجازی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی بیان کرد: آموزش دانش‌آموزان برای چگونگی استفاده از فضای مجازی، توجیه و آموزش اولیاء در مورد فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی ، معرفی سایت‌های مفید و سالم به اولیاء و دانش‌آموزان و آماده‌سازی کامل زیرساخت‌های استفاده از فضای مجازی از بایسته‌های آموزش و پرورش است.

جعفری ادامه داد: فراهم آوردن بستر مناسب برای انتقال تجربیات همکاران به دانش‌آموزان، برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت برای بروز کردن دبیران در استفاده از فضای مجازی در آموزش، انتقال تجربیات برتر آموزشی و پرورشی به دبیران و آموزگاران جوان، ارتباط موثر مابین استان‌های کشور و تبادل نظر و انتقال تجربیات کارساز و آموزش فرهنگ استفاده از وسایلی همانند موبایل به دانش‌آموزان نیز از جمله نکاتی است که باید رعایت شود.

وی با تاکید بر آموزش قوانین مربوط به کلاس‌های اینترنتی به دانش‌آموزان، یادآور شد: زمان و نحوه استفاده از این فضا باید توسط والدین کنترل شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی خاطرنشان کرد: فراهم‌سازی امکانات فیزیکی مانند تلفن همراه و اینترنت برای همگان، آموزش‌هایی از قبیل مهارت‌های زندگی، مهارت‌های تحصیلی، آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مشاوره فردی غیرحضوری، شناسایی مشکلات و اختلالات و درمان در قالب طرح همدل به دانش‌آموزان نیز از دیگر نکات قابل توجه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی آموزش مجازی آموزش و پرورش معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان دانش آموزان دانش آموزان روحی و روانی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۸۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت

جمال صالح زاده فرماندار شادگان گفت: کنکور سراسری مرحله اول در روز‌های پنج شنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه در شش حوزه شهرستان برگزار می‌شود.

او می گوید: براساس آمار سازمان سنجش کشور بیش از هزار و ۸۰۰ نفر داوطلب از شهرستان شادگان در این آزمون رقابت می‌کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شادگان ادامه داد: پیگیری موضوعات شهرستان روال بسیار خوب و منسجم قرار دارد.

فرماندار شادگان گفت: امیدواریم با روی کار آمدن دکتر هاشم خنفری منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در راستای رفع مشکلات و توسعه، عمران و آبادانی شاهد اتفاقات خوبی در شهرستان خواهد افتاد.

به گفته او تمهیدات لازم جهت برگزاری همایش تقدیر از معلمان نمونه شهرستان، برگزاری امتحانات نهایی و کنکور، پیگیری تأمین وسایل سرمایشی مدارس، اولویت‌بندی ساخت فضا‌های آموزشی جدید، تسریع در تکمیل و تحویل پروژه‌های نیمه تمام و روبه اتمام نوسازی تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید، پیگیری مصوبات شورای آموزش آموزش مورد تاکید است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند
  • تکلیف معلم بلاگرها روشن شد!
  • سرانجام معلم بلاگرها چه شد؟
  • تصویب یک ماده واحده درباره معلم بلاگرها | تعرض به حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان ممنوع
  • تعیین تکلیف معلم بلاگرها برای حفظ حریم خصوصی دانش‌آموزان و معلمان
  • بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت
  • مدیریت بازماندگان از تحصیل توسط متولیان مراقبت از آسیب‌های اجتماعی