Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:12:14 GMT

آرد برای نان زنجانی‌ها کم نیست

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۸۲۴۷

آرد برای نان زنجانی‌ها کم نیست

ایسنا/زنجان رئیس اتحادیه نانوایان زنجان گفت: در حال حاضر کمبودی در رابطه با آرد برای نانوایی‌ها وجود ندارد.

کمال الماسی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مشکلی در تامین آرد نانوایی‌های استان وجود ندارد، اظهار کرد: در گذشته آردهایی خارج از شبکه به استان وارد می‌شد و نانوایان برای پخت نان اضافی، آرد را از این محل تهیه می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: با توجه به سیاست‌های اتخاذی، دولت در راستای کنترل بازار، یک قیمت در بازار آزاد برای گندم تعیین کرد که سبب گرانی آرد شد و به همین سبب این نانوایی‌ها نیز نتوانستند آرد را خریداری کنند و فقط از سهمیه قبلی خود استفاده می‌کنند.

وی افزود: سهمیه آرد نانوایی‌ها هیچ‌گونه تغییری پیدا نکرده و در هر منطقه‌ای که نیاز باشد و مردم در مشکل باشند افزایش سهمیه اعمال می‌شود. البته این افزایش با درخواست نانوایی‌ها بوده و اتحادیه نانوایان، سازمان صمت، اداره غله و کارشناسان کارگروه آرد و نان استان این موضوع و درخواست را بررسی و رصد می‌کنند و حتی بازرسان نامحسوسی نیز داریم که این موضوع را رصد می‌کنند و اگر واقعا نیاز باشد، سهمیه را افزایش می‌دهند تا مشکلی در تامین نان مورد نیاز مردم نباشد.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان تصریح کرد: در ماه گذشته برای نزدیک به ۵۰ واحد نانوایی به دلیل اینکه مشتری‌شان زیاد بود، سهمیه آرد فوق‌العاده اختصاص یافت و واحدی تعطیل نشده است. در ایام تعطیلات سراسری به خاطر کرونا، نانوایی‌ها به جز تعطیلی یک روز در هفته خود اجازه تعطیل کردن واحد را نداشته و ملزم به ارائه خدمات به شهروندان هستند.

کمالی یادآور شد: طبق بررسی‌های انجام شده، بیش از ۸۵ درصد نانوایی‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نانوایی‌ها یک موضوع دوطرفه بوده و مشتریان نیز باید این موضوع را رعایت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان کمبود آرد نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع نان کامل در ۲۵ نانوایی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،دکتر عباس رضاییان زاده با بیان تعریف نان کامل، گفت: نان کامل یا نان سبوس دار، به دلیل وجود پوسته و جوانه، منبع غنی فیبر، ویتامین E، ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی و ترکیبات آنتی اکسیدان، یکی از بهترین گزینه‌ ها برای امنیت غذایی و ارتقای سلامت جامعه محسوب می‌شود.
او افزود: نان تهیه شده از آرد سفید، به دلیل درصد سبوس گیری بالا و حذف سهم زیادی از فیبر و املاح حیاتی گندم مانند آهن، کلسیم، روی، منیزیم و فسفر در جریان آسیاب کردن، ارزش چندانی ندارد و نان هایی که از آرد کامل تهیه می شود، از کامل ترین نان ها به شمار می رود.
معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه نان کامل در دمای کمتر و زمان طولانی‌تری نسبت به نان سفید پخت می‌شود، ادامه داد: وجود فیبر بیشتر در نان کامل باعث ایجاد سیری زودرس و کاهش جذب قند و کلسترول در دستگاه گوارش و پیشگیری از چاقی می‌شود و از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌های گوارش به‌ویژه سرطان کولون پیشگیری می‌کند.
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش کیفیت و توسعه دسترسی به نان کامل و ارتقای آگاهی جامعه در این خصوص گفت: با توجه به افزایش نانوایی های عرضه کننده نان کامل در شهر شیراز، شهروندان با توجه به فراهم شدن این ظرفیت تلاش کنند نان سفره خود را از نان های کامل تهیه کنند.
اطلاعات و آدرس نانوایی های عرضه کننده نان کامل در صفحه گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت، به نشانی اینترنتی https://fhc.sums.ac.ir/uploads/118/Nutrition/public%20education/34.pdf جهت دسترسی عموم قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • مصوبات کمیسیون اصل نود برای افزایش کیفیت نان
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کند
  • بررسی مشکلات خبازان خندابی در کارگروه آرد و نان
  • توزیع نان کامل در ۲۵ نانوایی شیراز
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • نانوایی‌های شهر بهار به ۳۱ نانوایی افزایش یافت