Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی برای نخستین بار از سال ۲۰۱۸ و قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول، در حاشیه کنفرانس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در پایتخت نیجریه با یکدیگر دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چاووش اوغلو در این دیدار از ریاض به خاطر میزبانی اجلاس جی ۲۰ -که اخیراً به شکل مجازی در عربستان برگزار شد- تشکر کرد.

او تصویری از این دیدار را در توئیتر خود منتشر کرد و آن را «دیداری دوستانه» توصیف کرد.

 وزیر خارجه ترکیه با تاکید بر اهمیت روابط آنکارا و ریاض، نوشت: همکاری ترکیه و عربستان نه تنها به نفع کشور‌های ما بلکه به نفع کل منطقه خواهد بود.

تلاش رسمی برای اصلاح روابط دو کشور پس از تماس تلفنی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان پیش از آغاز نشست جی ۲۰ آغاز شد.

روابط ترکیه و عربستان از سال ۲۰۱۸ و پس از افشای ترور خاشقجی دچار تنش شد و به پایین‌ترین سطح خود رسید همچنین آنکارا و ریاض درباره سیاست‌های مربوط به درگیری‌های لیبی و سوریه با یکدیگر اختلاف دارند.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان سعودی مولود چاووش اوغلو جمال خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۸۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، وانگ‌ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این هفته راهی پکن خواهد شد.

ون‌بین گفته است که بلینکن ۲۴ تا ۲۶ آوریل(پنجم تا هفتم اردیبهشت) به دعوت «وانگ یی» همتای چینی وی به این کشور سفر خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان دیروز در گزارشی مدعی شد که بلینکن در بحبوحه تنش‌های جاری در منطقه و با هدف ابراز نگرانی درباره آنچه حمایت چین از روسیه خوانده شده است، این هفته به پکن سفر می‌کند تا از تداوم روابط آمریکا-چین اطمینان حاصل کند.

این دومین سفر بلینکن به چین در کسوت وزیر خارجه آمریکاست. او پارسال پس از تشدید تنش بین دو کشور ناشی از سرنگون‌ شدن بالون تحقیقاتی چین در حریم هوایی آمریکا با جنگنده، در تلاش برای بازگرداندن ثبات به روابط پکن و آمریکا راهی چین شده بود.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که بلینکن از این سفر سه هدف دارد؛ «نخست پیشبرد مذاکرات در موضوعات مهم؛ ابراز نگرانی آشکار و مستقیم در حوزه روابط منطقه‌ای و جهانی؛ و سوم مدیریت رقابت دو کشور با رعایت اصول مسئولیت‌پذیری.»

کد خبر 6085374

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و فنلاند
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • هیچ کشوری مثل قطر نمی‌تواند واسطه رسیدن به توافق مبادله اسرا باشد