Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی ۲۴ ساعت گذشته راه ارتباطی 81 روستای شهرستان های سقز، بانه و دیواندره مسدود شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، موج بارشی از روز پنجشنبه وارد کردستان شده و منجر به بارش باران و برف در این استان شده است که در شهرستان های شمالی و غربی استان هم چون سقز، زرینه، بیجار، هزارکانیان، دیواندره، سروآباد و بانه بارش ها به صورت برف بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر محورهای مواصلاتی تردد در سطح برخی شهرهای استان به ویژه سقز هم شب پنجشنبه و جمعه با مشکل مواجه شده و کُندی ارائه خدمات شهری منجر به نارضایتی شهروندان شد، علاوه براین درختان زیادی در سقز به دلیل بارش برف شکسته شدند.

رامبد نوذری معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار کرد: بارش برف و کولاک شدید طی شبانه‌روز گذشته موجب مسدود شدن راه دسترسی ۱۶۰ روستا در شهرستان‌های استان شده بود. 

وی خاطرنشان کرد: در سقز راه ۱۲۰ روستا، دیواندره ۲۰ روستا و بانه ۲۰ روستا مسدود شده بود که با تلاش اکیپ‌های راهداری تا ساعت ۲۱ امشب ۷۹ روستا از این تعداد بازگشایی شده است. 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه ۶۸ ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین در عملیات بازگشایی راه‌های مسدود روستایی فعالیت داشتند، عنوان کرد: ۱۲۳ نفر از راهداران طی ۲۴ ساعت گذشته در راستای رهاسازی جاده‌های مسدود و برفروبی محورهای اصلی استان فعالیت داشته‌اند.

به گفته وی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ هزار و ۸۶۵ تن شن و ماسه در سطح محورهای اصلی و فرعی استان صرف شده است.

نوذری از رهاسازی بیش از  ۱۴۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک در جاده‌های استان خبر داد و گفت: ۳۸ مسافر در راه مانده نیز در راهدارخانه‌های سطح استان اسکان داده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۶ دستگاه ماشین‌آلات راهداری نیز در راستای پاکسازی راه‌های روستایی فعالیت داشته‌اند، گفت: ۲۲۰ کیلومتر باند طی مدت زمان یاد شده از سطح جاده‌ها برفروبی و در حال حاضر تمام راههای اصلی استان باز است.

آبگرفتگی معابر در پنج شهرستان استان

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان هم اظهار داشت: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی بارش هایی که از روز پنجشنبه ششم آذر در استان آغاز شده تا دوشنبه ۱۰ آذر ادامه دارد.

علی پناهی اضافه کرد: روزهای شنبه و یکشنبه بیشتر بارش ها در نیمه جنوبی و شرقی استان شامل سنندج، کامیاران، قروه، مریوان و بیجار روی می دهد و منجر به آبگرفتگی معابر خواهد شد.

وی یادآور شد: نفوذ موج سرما موجب تشدید کاهش دما و وقوع یخبندان در صبح شنبه می شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: براساس اندازه گیری بارش برف در ایستگاه های هواشناسی استان طی ۲۴ ساعت گذشته ارتفاع برف در سقز ۴۳ سانتی متر در گل تپه ۳۶ سانتی متر، بیجار سه سانتی متر، زرینه هشت سانتی متر، هزارکانیان شش سانتی متر و زرینه ۱۰ سانتی متر بوده است.

برف روبی ۵ هزار کیلومتر از راه های اصلی و روستایی کردستان

رئیس مرکز مدیریت راه های راهداری، جمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار داشت: محورهای دیواندره – سقز، سقز-بانه، سقز-مریوان، سقز-بوکان، سروآباد هورامان-پاوه از محورهای مواصلاتی استان است که به دلیل بارش برف تردد در آنها مشکل و با اختلال روبه رو است.

دانش زندی اضافه کرد: تردد تریلرهای کشنده توسط پلیس راه در محور سقز-دیواندره و سقز-بانه ممنوع شده و هنوز هم این ممنوعیت برقرار است.

وی اعلام کرد: پنج هزار و ۷۶ کیلومتر از راه های اصلی و روستایی استان شامل چهار هزار و ۸۵۶ کیلومتر راه اصلی و ۲۲۰ کیلومتر راه روستایی شب گذشته برف روبی شد.

رئیس مرکز مدیریت راه های راهداری، جمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: برفروبی این میزان راه توسط ۱۳۴ راهدار زحمتکش استان با استفاده از ۷۴ دستگاه خودرو انجام شده است.

زندی با اشاره به اینکه۲۰۰ خودرو توسط راهداران از برف رهایی یافتند، گفت: ۴۰ نفر هم در راهدارخانه اسکان داده شدند.

مردم برای اطلاع از وضعیت راه های ارتباطی استان می توانند ۲۴ ساعته با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند و سپس با رعایت نکات ضروری هم چون داشتن زنجیر چرخ وارد جاده های این منطقه شوند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: نقل جاده ای کردستان طی ۲۴ ساعت گذشته سانتی متر بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۸۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار دف، یک پیش نیاز برای ثبت جهانی پالنگان است

کیومرث حبیبی به تشریح برنامه های دولت برای ایجاد زیرساخت های ثبت جهانی در روستای پالنگان پرداخت و گفت: حدود سه سال است که در حال تلاش برای ثبت جهانی این روستا هستیم و ایجاد زیرساخت ها نیز یکی پس از دیگری انجام می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها اقداماتی مانند رمپ معلولین، سنگ‌فرش راه و ... باید ایجاد شود.

وی گفت: رویدادمحوری یکی از پارامتر‌های اصلی در ثبت جهانی روستاهاست که تاکنون سابقه برگزاری یک رویداد با حضور بیش از ۳۰ هزار نفر جز در پالنگان، در هیچکدام از روستا‌های کاندید ثبت جهانی برگزار نشده است.

حبیبی با اشاره به رفع مشکل ۳۰ ساله شبکه فاضلاب روستای پالنگان، بیان کرد: لوله لازم برای اجرای این پروژه خریداری شده و ظرف یکی دو سال آینده اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید

طنین نوای هزار دف در پالنگان + تصاویر

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، جاده دسترسی روستا نیز توسط راهداری و با مشارکت مردم در حال تعریض است ضمن اینکه کل جاده دسترسی نیز با توجه به برنامه‌ریزی برای ثبت جهانی پالنگان در دستور کار است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل روشنایی روستای پالنگان مرتفع شده و احداث چند چشمه سرویس بهداشتی هم در برنامه قرار دارد، ادامه داد: همچنین در روستای تاریخی گردشگری پالنگان یک زمین فوتسال یا زمین محصور فوتبال گل کوچک احداث می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با بیان اینکه دنبال نورپردازی آثار تاریخی هستیم گفت: اگر بتوانیم این روستا را در گان‌های مختلف به عنوان ثبت جهانی ثبت کنیم می‌توانیم اعتبارات خوبی را جذب کنیم.

 روستای پالنگان جز ۸ استان کاندید برای ثبت جهانی است و براساس امتیاز‌هایی که یونسکو اعلام کرده، پالنگان و ابیانیه دو روستای اول از این هشت روستای انتخاب شده هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • عبور قطار از فاصله چند سانتی‌متری ساختمان‌ها + فیلم
  • تجهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری
  • جهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • افزایش ۶۰ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی
  • هزار دف، یک پیش نیاز برای ثبت جهانی پالنگان است