Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه اهل سنت استان کرمان گفتند: خون مبارک و با برکت شهید فخری زاده هیچگاه ضایع نخواهد شد و این خون ایران را مستحکم تر می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ روز گذشته محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان در منطقه آبسرد دماوند هدف ترور قرار گرفت و به کاروان شهدا پیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، یکی از پنج شخصیت ایرانی بود که در فهرست ۵۰۰ نفره افراد قوی جهان که نشریه آمریکایی فارین پالیسی منتشر کرده بود قرار داشت.

ترور شهید فخری زاده بی ارتباط با سرسپردگان غرب و صهیونیسم نیست/ لزوم پاسخ متقابل مسئولان نظامی و امنیتی نسبت به این حادثه

مولوی عبیدالله شهیکی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته ای کشورمان گفت: بار دیگر دشمنان اسلام و مسلمین و استکبارجهانی به سرکردگی آمریکا جهانخوار و صهیونیسم بین الملل تاب، توان و تحمل پیشرفت، ترقی و یکه تازی فرزندان این مرز و بوم را بر نتابیده و در کمال بزدلی و خباثت ماشین ترور و جنایت خود را به راه انداخته و اقدام به ترور یکی دیگر از فرزندان و سربازان عرصه علم و دانش کرد.

امام جمعه اهل سنت نگین کویر فهرج با بیان اینکه این عمل و اقدام بزدلانه دشمنان دل همه ما را به درد آورد و ما را به سوگوار فرزندی دیگر در جبهه جهاد و مقاومت کرد، ادامه داد: این ضایعه بزرگ و عظیم را به محضر رهبر فرزانه انقلاب،خانواده محترم آن شهید فرخنده،جامعه هسته ای کشور و همه دوست داران و رهروان آن شهید سعید تبریک و تسلیت عرض می کنم و از ذات باری تعالی علو درجات، رحمت و غفران واسعه الهی برای ایشان خواهانیم و برای بازماندگان نیز صبرجمیل از ذات اقدس الهی خواستاریم.

وی ابراز کرد: دشمنان نظام، اسلام و این مملکت بدانند که با چنین حرکات کور، بزدلانه و در پس پرده هیچگاه به اهداف شوم خود که از حرکت ایستادن قطار پیشرفت، ترقی و آبادانی این مرز و بوم است، نخواهند رسید.

مولوی شیهکی افزود: دشمنان بدانند با این اقدام عزم، اراده، توان و خون مضاعف در رگ و ریشه فرزندان و سربازان جان بر کف این سرزمین دمیده و تنیده خواهد شد و ما را به قله های سعادت و پیشرفت رهنمود می شویم و پرچم اسلام و مسلمین هیچگاه با ترور و به شهادت رساندن ما بر زمین نخواهد افتاد؛ بلکه راه و منش شهدای عزیزمان با جدیت، همت و تلاش مضاعف به پیش خواهد رفت و زهی خیال باطل که ما را متوقف ببینند.

امام جمعه اهل سنت نگین کویر فهرج تصریح کرد: اسرائیل و کشورهای مرتجع منطقه از دیر باز دشمنی پنهان و آشکاری با نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته و دارند و هم اکنون با عادی سازی در روابط شان این نقشه و عمل خبیثانه آنان بر همگان هویدا و آشکار شد.

وی با اشاره به سفر اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان عنوان کرد: ترور کردن دانشمند هسته ای کشورمان شهید محسن فخری زاده بی ارتباط با نوکران و سرسپردگان غرب و صهیونیسم نیست و این اقدام جنایتکارانه پس از جلسات آنها در ریاض انجام شد که این مسئله نشان از شروع مجدد دشمنی آنها با نظام جمهوری اسلامی ایران و وارد شدن در فاز جدید حمله به کشورمان دارد.

مولوی شیهکی تأکید کرد: از مسئولان امنیتی و نظامی کشور درخواست داریم که ضمن حفاظت، جدیت و تلاش هر چه بیشتر از ذخایر گرانقدر علمی کشور، پاسخ و اقدام متقابل، کوبنده و سریع نسبت به تمام مسببان این قبیل اعمال جنایتکارانه و شنیع اقدام کنند تا بار دیگر هیچ گروه، کشور و یا فردی جرأت فکر کردن به انجام چنین اقداماتی نداشته باشد.

ترور دانشمندان هسته ای؛ موجب بیداری جوانان در عرصه علم و فناوری است/ خون شهید فخری زاده ایران را مستحکم خواهد کرد

مولوی یونس چاهانی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت ترور ناجوانمردانه دانشمند بزرگ و با افتخار هسته ای کشورمان محضر مقام معظم رهبری و ملت ایران اسلامی گفت: قطعا شهید محسن فخری زاده، فردی مهم و تأثیر گذار در راستای دفاع، ممانعت و مقابله با برنامه های دشمنان بودند به گونه ای که رژیم صهیونیستی برنامه ای برای ترور ایشان مد نظر قرار داده بود.

امام جمعه اهل سنت رمشک قلعه گنج با تأکید بر اینکه قطعا در این جنایت بسیار بزرگ و بی رحمانه دست اسرائیل، آمریکا و هم پیمانان آنها در منطقه در کار است، عنوان کرد: فرماندهان سپاه و رشید مردان اسلام و ایران عنوان کردند که انتقام خون این شهید گرانقدر را خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه خون مبارک و با برکت شهید فخری زاده هیچگاه ضایع نخواهد شد و این خون ایران را مستحکم تر می کند، ابراز کرد: رژیم صهیونیستی بداند که بنا به فرموده مقام معظم رهبری در آینده نزدیک نابود خواهد شد و علامت این مهم، همان جنایت هایی است که در منطقه و کشور توسط مزدوران این رژیم در حال انجام است.

مولوی چاهانی با اشاره به اینکه هر نظامی که اسلامی باشد و هر کشوری که در راستای تعالی پرچم اسلام قیام کند؛ قطعا دشمنانی در داخل و خارج خواهد داشت، اظهار کرد: ملت ایران همواره برای فدا کردن جان و مال خود برای آنکه نظام و پرچم اسلام سربلند بماند اعلام آمادگی دارند و ما مردم اهل سنت نیز از این حادثه دردناک بسیار متأثریم و از نظر معنوی برای نابودی رژیم صهیونیستی دعا می کنیم.

امام جمعه اهل سنت رمشک قلعه گنج افزود: اهل سنت در راستای حضور در میادین نبرد برای مقابله با اسرائیل، موساد، استکبار جهانی و ایادی آنان در میدان نبرد هر زمان که لازم باشد، ورود خواهد کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این ترورها باعث بیداری بیشتر جوانان ما در راستای علم و دانش خواهد شد؛ همچنان که ترور دانشمندان قبلی باعث توقف این چرخه بزرگ علمی نشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشمند هسته ای کشورمان شهید محسن فخری زاده امام جمعه اهل سنت رژیم صهیونیستی شهید فخری زاده خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۸۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ارتباط اسرائیل با ریزپرنده‌ها برای ما اثبات نشده

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفت: برای ما اثبات نشده است که ارتباط بین ریزپرنده‌ها و رژیم اسرائیل وجود داشته باشد. اما در صورتی که رژیم اسرائیل قصد ماجراجویی و اقدام علیه منافع ما را داشته باشد، پاسخ بعدی ما فوری و حداکثری خواهد بود.

بخش‌هایی از گفتگوی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با شبکه ان بی سی آمریکا به شرح زیر است:

ان بی سی نیوز: از شما یک سوال بسیار مهم، اما کوتاه می‌پرسم. آیا ایران پاسخ خواهد داد؟

وزیر امور خارجه ایران: اگر رژیم اسرائیل ماجراجویی بکند و بخواهد عملیاتی روی ایران انجام بدهد، پاسخ ما متفاوت از قبل خواهد بود. پاسخ قبلی ما حداقلی و محدود بود. ما فقط دو مرکز نظامی و پایگاه نظامی آن‌ها را مورد هدف قرار دادیم: پایگاه هوایی نواتیم و یک پایگاه استخباراتی و تجسسی در بلندی‌های جولان اشغالی. هر دو پایگاه در حمله به سفارت ایران در دمشق نقش داشتند. اگر رژیم اسرائیل اقدام ماجراجویانه‌ای انجام ندهد، ایران اقدام جدیدی روی رژیم نخواهد داشت. البته شب گذشته در رسانه‌های آمریکا و برخی از متحدین رژیم اسرائیل هیاهویی به راه انداخته شد و گفته شد رژیم اسرائیل یک پایگاه هوایی در شهر اصفهان را مورد هدف قرار داده است. خیر؛ صرفاً ریزپرنده‌هایی که ممکن است فیلمبرداری یا کار تجسس می‌کنند، از داخل اصفهان به پرواز درآمده و بلافاصله توسط سیستم پدافند هوایی ما ساقط شده‌اند. برای ما اثبات نشده است که ارتباط بین این ریزپرنده‌ها و رژیم اسرائیل وجود داشته باشد. اما در صورتی که رژیم اسرائیل قصد ماجراجویی و اقدام علیه منافع ما را داشته باشد، پاسخ بعدی ما فوری و حداکثری خواهد بود.

ان بی سی نیوز: منابع ما گفته‌اند اسرائیل شب گذشته تلافی کرد، و این اسرائیل بود که ایران را بمباران نمود. رئیس جمهور شما حتی گفته بود که حتی کوچکترین اقدام تلافی‌جویانه از سوی اسرائیل، پاسخ بسیار شدیدتری خواهد داشت. آیا اسرائیل دیشب از آن خط قرمز عبور کرد؟

وزیر خارجه ایران: ما در حمله رژیم اسرائیل به سفارتمان در دمشق، به دلیل اینکه حاکمیت‌مان مورد تعرض واقع شد، و حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه مورد تعرض واقع شد، سفارت کشورمان مورد هدف قرار گرفت، مستشاران نظامی مبارزه با تروریسم ما که در سوریه و در کنار نیرو‌های مسلح این کشور برای مقابله با تروریسم و داعش می‌جنگیدند در این عملیات به شهادت رسیدند، اعلام کردیم که رژیم اسرائیل خطوط قرمز را رعایت نکرده و به آن پاسخ دادیم. آنچه که شب گذشته اتفاق افتاد، پرواز دو یا سه ریزپرنده و کوادکوپتر در یک فضای بسیار محدود بود که فوراً هم منهدم شده و مسئولیت این موضوع را هم کسی نپذیرفته است.

ان بی سی نیوز:، اما به نظر شما، حمله دیشب علیرغم تصاویر انفجارها، توسط اسرائیل انجام نشد؟

امیرعبداللهیان: ما داریم بررسی می‌کنیم. این ادعایی که در رسانه‌ها مطرح شده، بر اساس اطلاعاتی که داریم، دقیق نیست. بلکه رژیم اسرائیل به دنبال فضاسازی است. اگر رژیم اسرائیل اقدامی روی کشور من انجام بدهد و برای ما ثابت بشود، پاسخ ما فوری، حداکثری و پشیمان‌کننده خواهد بود.

ان بی سی نیوز: آیا ایران پیش از حمله تلافی‌‎جویانه دیشب اسرائیل، مطلع شده بود؟

وزیر امور خارجه ایران: سیستم پدافند ما سیستم هوشمندی است. به محض اینکه هر ۲ یا ۳ ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان ظاهر شدند، مورد هدف قرار گرفته و ساقط شدند. آمادگی نیرو‌های مسلح ما صد درصدی است.

ان بی سی نیوز: پیش از حمله شما به اسرائیل، به دیگر کشور‌ها اطلاع دادید که قرار است حمله کنید. آیا کشوری به ایران اطلاع داد که قرار است اسرائیل به شما حمله کند؟

وزیر امور خارجه ایران: چیزی که شب گذشته اتفاق افتاد، هیچ حمله‌ای نبود. پرواز دو یا سه کوادکوپتر بود که در حد اسباب‌بازی است که کودکان ما در ایران از آن استفاده می‌کنند و ارزشی نداشت که کسی بخواهد به ما اطلاع بدهد.

ان بی سی نیوز: آیا موضوع بمباران سفارت ایران در سوریه را مختومه می‌دانید و دیگر اقدامی نمی‌کنید؟

امیرعبداللهیان: ما آمادگی کامل داریم. وقتی که تصمیم گرفتیم پاسخ را در قالب دفاع مشروع بدهیم، روی تبعات آن هم برنامه‌ریزی کردیم. اما بدانید در طول ۶ ماه گذشته، رژیم اسرائیل با سوءاستفاده از شرایط غزه، چند بار به مستشاران ضد تروریسم ما در سوریه حمله کرد و آن‌ها را به شهادت رساند.

دیگر خبرها

  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • سیاستمدار صهیونیست: الان وقت ورود به جنگ با ایران نیست
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • لزوم هدفگذاری و تدوین برنامه جامع اشتغال در دشت آزادگان
  • تاکید مسئولان حج بر لزوم نوآوری و پویایی در فرایند‌های حج و زیارت
  • لزوم افزایش ارتباط فعال دانشگاه با جوامع و نهادهای مردمی
  • امیرعبداللهیان: ارتباط اسرائیل با ریزپرنده‌ها برای ما اثبات نشده
  • لزوم همت مضاعف در مسئولان برای تحقق شعار سال
  • سالن ورزشی شهید فخری‌زاده در اختیار فدراسیون کشتی قرار گرفت