Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@18:31:58 GMT

چمران: فعالیت هسته‌ای متوقف نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۸۳۲۰

چمران: فعالیت هسته‌ای متوقف نمی‌شود

نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: قدرت موشکی ما به قدری بالا است که می تواند اسرائیل را به توبره بکشد؛ رژیم صهونیستی از امروز به بعد باید منتظر انتقام سخت ایران باشد.

به گزارش مشرق، مهدی چمران نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابر، درباره ترور و شهادت محسن فخری‌زاده معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در یک عملیات تروریستی، گفت: این ترور تاثیری در فعالیت های هسته ای ما نخواهد گذاشت به دلیل آنکه دانشمندان هسته ای ما فقط یک یا دو نفر نیستند به همین جهت فعالیت هسته ای ایران سامان یافته است و مسیر خود را طی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: مهدی چمران: پاسخ این خون‌ها را چگونه می‌دهند؟

وی افزود: آمریکا و رژیم صهونیستی تلاش می کنند پیشرفت های هسته ای ما را متوقف کنند بنابراین هرکاری که بتوانند انجام می دهند و این ترور، چندمین ترور دانشمندان هسته ای ما محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: سازمان ملل: ترور فخری‌زاده تخطی از حقوق بشر است

نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با تاکید براینکه بدون شک موفقیت ها و پیشرفت های ایران در تمامی حوزه ها با قوت و قدرت ادامه پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: علوم هسته ای ما بعد از برجام کُند شد و این نشان دهنده آن است که دشمنان فقط می خواهند علوم هسته ای ما متوقف شود و ایرانِ عقب مانده ای داشته باشیم؛ ترور دانشمندان ما سخت است و درماندگی دشمنان را می رساند اما بیش از همه تعجب ما را وا می دارد که چرا با این حال بعضی در داخل به آمریکا و رئیس جمهور متخب آن [بایدن] خوش بین هستند!

بیشتر بخوانید: ترور شهید فخری‌زاده حامل چه پیامی برای ایران است؟

چمران با تاکید براینکه رمز موفقیت ما علاوه بر بحث اعتقادی، علما و دانشمندانی هستند که در زمینه های مختلف فعالیت می کنند، گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که به دنبال استفاده صلح آمیز از انژی هسته ای است اما آنها [دشمنان] این مسائل را نمی فهمند و نمی خواهند ایران اسلامی پیشرفت کند.

ببینید: فیلم/ دستاوردهای شهید هسته‌ای محسن فخری زاده چه بود؟

وی تصریح کرد: استکبار فقط می خواهد اسرائیل در خاورمیانه باشد و نه تنها از انرژی هسته ای بلکه از بمب های فراوان هم برخوردار باشد البته باید به این نکته اذعان داشت که قدرت موشکی ما به قدری بالا است که می تواند اسرائیل را به توبره بکشد؛ رژیم صهونیستی از امروز به بعد باید منتظر انتقام سخت ایران بماند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید محسن فخری زاده اسرائیل مهدی چمران برجام خاورمیانه محسن فخری زاده شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ایران جمهوری اسلامی ایران فعالیت هسته ای مشرق آمریکا هسته ای ما فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۸۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵ درصدی بارش‌های کشور با فعالیت سامانه اخیر

سخنگوی صنعت آب گفت: با ورود سامانه بارشی اخیر در نیمه جنوبی کشور و دریافت بارش‌های بسیار خوب، نسبت به سال گذشته، ۵ درصد رشد بارش را شاهد هستیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب کشور در نشستی خبری اظهار داشت: در بهمن‌ماه سال گذشته پیش‌بینی‌های بارشی تحقق نیافت و کشور با 50 درصد کاهش بارش مواجه شد؛ لذا این موضوع باعث تغییر در برنامه‌ریزی‌ها شد تا منابع حداقلی که از سه سال خشک متوالی در اختیار بود، به نحو بهینه استفاده شده و تمام بخش‌های مصرف در کشور با حداقل تنش رو به رو شود.

وی افزود: اما از اواخر اسفندماه سال گذشته تاکنون شاهد بارش‌‌های بسیار خوبی در کشور بوده‌ایم، به نحوی که چهار سامانه پربارش، مناطق مختلفی از کشور از جمله مناطق غرب، شمال، شمال شرق، جنوب و جنوب شرق را تحت‌الشعاع قرار داد که متوسط بارش کشور را بسیار بهبود بخشید.

قاسم‌زاده با بیان اینکه اکنون نسبت به وضعیت نرمال، تنها با 9 درصد کاهش بارش روبرو هستیم، عنوان کرد: تجربه خشکسالی در چهار سال اخیر باعث شد در مصرف منابع آبی نه تنها در برنامه‌ریزی‌ها دقت را افزایش دهیم بلکه با کمک اطلاع‌رسانی‌ها، جلب مشارکت مردم و آگاه‌سازی در خصوص آثار مثبت مدیریت مصرف به انجام رسید.

وی در خصوص آخرین وضعیت بارش در کشور خاطرنشان کرد: با ورود سامانه بارشی اخیر در نیمه جنوبی کشور و دریافت بارش‌های بسیار خوب، نسبت به سال گذشته، 5 درصد رشد بارش را شاهد هستیم.

سخنگوی صنعت آب کشور، میزان کاهش بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی و سمنان را حدود 30 درصد خواند و افزود: در این میان خراسان رضوی با توجه به بارش نامناسب در سال گذشته و کاهش چشمگیر و نزدیک به صفر ورودی سد دوستی، شرایط ویژه‌تری را سپری می‌کند.

قاسم‌زاده گفت: چهار استان آذربایجان شرقی و غربی، یزد و سیستان و بلوچستان در وضعیت بالای نرمال بارش قرار دارند و در مجموع 17 استان نرمال یا بالای نرمال و 14 استان شرایط زیر نرمال را تجربه می‌کنند.

وی در خصوص وضعیت بارندگی در استان تهران نیز افزود: این استان علیرغم دریافت بارش‌های مناسب، همچنان 28 درصد کاهش دارد و از جمله مناطقی است که باید مدیریت مصرف در آن رقم بخورد.

قاسم‌زاده با ارائه آماری از بارندگی‌ها در فصول گذشته سال آبی جاری اظهار کرد: در حالی که باید در پاییز 33 درصد و در فصل زمستان 45 درصد از بارش کشور اتفاق می‌افتاد، شاهد 17 درصد کاهش بارش بودیم؛ اما در فصل بهار تاکنون، حدود 60 درصد افزایش بارش رخ داده است.

وی با بیان اینکه حوضه آبریز ارس، دریاچه ارومیه، کرخه، اترک و حوضه‌های شمالی وضعیت مثبتی نسبت به شرایط نرمال داراست، خاطرنشان کرد: وضعیت سایر حوضه‌ها از جمله کارون، سفیدرود، فلات مرکزی، زهره ـ جراحی و زاینده‌رود منفی است.

سخنگوی صنعت آب گفت: حوضه آبریز زاینده‌رود بیشترین کاهش بارش را در بین حوضه‌های آبریز کشور تجربه می‌کند که امید است با همدلی مردم و متولیان آب، عبور بدون تنشی در این حوضه آبریز داشته باشیم.

قاسم زاده با اشاره به آخرین وضعیت ذخایر پوشش برفی کشور عنوان کرد: حدود یک درصد از سطح کشور پوشیده از برف است که عمدتاً در ارتفاعات البرز، بخش‌هایی از شمال غرب کشور و بخش‌هایی در زاگرس است که حدود 5 میلیارد مترمکعب ذخیره برفی در این مناطق پیش بینی می‌شود.

وی در خصوص بارندگی‎های اخیر در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: وزارت نیرو به صورت ویژه به عنوان متولی مخازن و رودخانه‌ها، اقدام به برگزاری جلسات سیل کرد و با بررسی پیش‌بینی‌ها، اطلاع‌رسانی‌هایی در سطح شرکت‌های زیرمجموعه انجام و مقرر شد ستادهای بحران استان فعال شود.

قاسم زاده ادامه داد: در این استان به صورت ویژه مدیریت مخازن اتفاق افتاد به نحوی که با قرارگیری در سال‌های خشک و نگرانی برای منابع آبی با توجه به ماهیت متغیر استان در خصوص نوسان بارش در سال‌های آبی، تصمیم‌گیری در خصوص خالی کردن سدها یا ادامه ذخیره‌سازی صورت پذیرفت؛ بنابراین بخش زیادی از سدها خالی شد اما حجم زیاد بارش‌ها سدها را مجدد پر و سرریز کرد.

وی با تأکید بر اینکه سدها حجم قابل توجهی از سیلاب‌های بالا دست را مهار کرد، اظهار داشت: ورودی سدهای استان سیستان و بلوچستان حدود 700 میلیون مترمکعب است که عمدتاً در بلوچستان جنوبی متمرکز بوده و در هرمزگان نیز ورودی‌ها در حدود 135 میلیون مترمکعب بوده است.

قاسم‌زاده حداکثر نقطه بارش در مناطق جنوبی کشور را حدود 300 میلیمتر خواند و گفت: این میزان حدود 2 تا 3 برابر متوسط کل سال آبی این ایستگاه است که در یک بارش 48 ساعته رخ داده است؛ طبیعتاً این میزان بارش رواناب‌هایی ایجاد می‌کند که از ظرفیت ایمن رودخانه‌ها فراتر می‌رود و منجر به آبگرفتگی خواهد شد.

وی گفت: در همین زمان، فعالیت سامانه بارشی در کشورهای عمان و امارات نیز وجود داشت و این کشورها نیز در حدود 309 و 330 میلیمتر بارش دریافت کردند، اما در ایران بیشترین شدت بارش رقم خورد که باعث پیک‌های حداکثری سیلاب بوده است که با مدیریت انجام شده در سیل اخیر سیستان، گزارشی از فوتی ناشی از سیل دریافت نشد.

سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به اینکه در سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان، 615 روستا دچار قطعی آب شد، افزود: تاکنون 527 روستا رفع قطعی اتفاق افتاده و سایر روستاها نیز به دلیل تخریب بسیاری از راه‌ها همچنان با قطعی آب مواجه هستند؛ در این استان به طور متوسط حدود 56 میلیمتر بارندگی رخ داده که بیش از 50 درصد سال آبی خود را در 48 ساعت دریافت کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است
  • مرتفع سازی حاشیه باغ گیاه شناسی متوقف شد
  • برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای
  • رشد ۵ درصدی بارش‌های کشور با فعالیت سامانه اخیر
  • اظهارات تهدیدآمیز رئیس اسرائیل علیه ایران
  • تقدیر رئیس سازمان سنجش از مسئول حفاظت آزمون استان خوزستان
  • ماجراجویی هسته‌ای ایران در فصل دوم برنامه «بی‌واسطه»