Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارشگر ویژه سازمان ملل با تلقی کردن ترور محسن فخری زاده به عنوان «یک قتل هدف دار برون مرزی و در یک درگیری مسلحانه» آن را تخطی از حقوق بشر دانست.

به گزارش ایمنا، اگنس کالامار در پی ترور روز گذشته محسن فخری زاده دانشمند برجسته ایرانی در صفحه توئیتر خود نوشت: هنوز سوال‌های بسیاری درباره جریانات کشتن محسن فخری زاده، دانشمند ارشد ایران وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز هیچ عامل دولتی یا غیردولتی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته اند، اما به یاد داشته باشیم که یک قتل هدف دار برون مرزی و با یک درگیری مسلحانه تخطی از حقوق بشر بین‌المللی است که با زور جان کسی را گرفتن را منع می‌کند و تخطی از منشور سازمان ملل است که اعمال زور برون مرزی در مواقع صلح را منع می‌کند.

کشورهایی که به اقداماتی خصومت‌آمیز مبادرت کنند که به گرفتن جان کسی منجر شود، به صورت بالفعل تعهداتشان در معاهده‌ها را نقض کرده اند. کشورهایی که نمی‌توانند اقداماتی مسئولانه برای حل کردن مناقشه‌های بین‌المللی شأن از طریق صلح‌آمیز انجام دهند، نمی‌توانند به تعهدات مثبت‌شان برای اطمینان حاصل کردن از حق زندگی پایبند باشند.

کد خبر 458072

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان ملل گزارشگر ویژه سازمان ملل شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته ای محسن فخری زاده ترور محسن فخری زاده شهادت محسن فخری زاده ترور فخری زاده شهادت فخری زاده محسن فخری زاده دانشمند هسته ای محسن فخری زاده دانشمند هسته ای شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق محسن فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین دادگاه منافقین در سال جدید آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) به صورت علنی برگزار شد.

گروهک تروریستی منافقین از خرداد ۱۳۶۰ و پس از عزل بنی صدر به صورت رسمی عملیات مسلحانه و ترور را برای مقابله با انقلاب مردم ایران برگزیده بود، در طول این سال‌ها دست به جنایات زیادی در حق مردم ایران زده است.

کارنامه جنایت‌های گروهک تروریستی منافقین، تاریخی سیاه و ضد بشری را شامل می‌شود که سند قتل عام بیش از ۱۷ هزار غیرنظامی ایرانی است.

در کارنامه این گروهک تروریستی فهرست بلندی از ترور شخصیت‌های سیاسی، علمی و مذهبی ایران وجود دارد؛ ترور ۷۲ نفر از شخصیت‌های سیاسی کشورمان با انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی، ترور ناکام مقام معظم رهبری، ترور شهیدان رجایی و باهنر، ترور آیت‌الله دستغیب، آیت‌الله قدوسی و آیت‌الله مدنی، ترور صیاد شیرازی و ترور دانشمندان هسته‌ای از دیگر اقدام‌های تروریستی این گروهک است از این روی دادگاه کیفری رسیدگی به اتهامات این گروهک از سال گذشته آغاز شده است.

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به جنایات و اقدامات اعضای گروهک تروریستی منافقین ۲۱ آذر ۱۴۰۲ آغاز و تاکنون ۱۰ جلسه از دادگاه متهمان این پرونده برگزار و کیفرخواست متهمان توسط نماینده دادستان قرائت شده است.

کد خبر 6085985

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • دادگاه منافقین آغاز شد
  • برگزاری نخستین دادگاه منافقین در سال جدید آغاز شد
  • واکنش فتح‌الله‌زاده به انتشار لیست حقوق و پاداش/ بازیکن ماهی یک میلیارد می‌گرفت، من ۵۸ میلیون تومان!
  • حفظ جایگاه طلاب از وظایف دادگاه ویژه روحانیت است
  • آیت الله مکارم شیرازی: دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند
  • سرمایه گذاری ۶۵۰۰ میلیاردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • تغییر رقم افزایش حقوق بازنشستگان کلید خورد/ سورپرایز ویژه سازمان بازرسی برای بازنشستگان
  • سالن ورزشی شهید فخری‌زاده در اختیار فدراسیون کشتی قرار گرفت