Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش ایرنا، بخشی از طرح‌های اجرایی آبخیزداری در قالب عملیات کشت گیاهی(بیولوژیکی) در راستای گسترش پوشش گیاهی و حفاظت از خاک و با مشارکت آبخیزنشینان به روش‌های نهالکاری،بذرکاری، علوفه‌کاری و کپه‌کاری انجام می‌شود.

آیت حسنی روز شنبه در آیین آغاز این طرح‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح‌ها به منظور غنی‌سازی عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان با اعتباری بیش از پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این طرح توسعه جنگل با نهال و بذر گونه‌های جنگلی بادام و گلابی وحشی در منطقه گله‌وار سردشت در سطحی معادل ۷۰ هکتار، عملیات کپه‌کاری با گونه‌های آنغوزه، اسپرس، باریجه و سکاله در مراتع کوه ریگ، قارون و چله‌گاه در سطحی معادل ۸۱۰ هکتار اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح‌ها در راستای اجرای بند"ب" ماده۲۹ قانون احکام دائمی کشور به تشکل‌های مردمی مناطق جنگل‌نشین واگذار ‌شده است، گفت: افزایش مشارکت مردم در حفاظت، احیا و توسعه عرصه‌های جنگلی و مرتعی از اهداف اجرای این طرح با مشارکت مردمی است.

به گزارش ایرنا،در چهارمحال وبختیاری با ۱.۶ میلیون هکتار وسعت ۴۵ حوزه آبخیز وجود دارد که اجرای طرح‌های آبخیزداری مکانیکی و بیولوژیک و بیومکانیک در استان باید به صورت تلفیقی اجرا شود. 

شهرستان لردگان در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد که بیش از نیمی از جنگل‌های استان در این شهرستان واقع شده است.

برچسب‌ها لردگان منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری توسعه روستایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لردگان منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری توسعه روستایی لردگان منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری توسعه روستایی اخبار کنکور طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند

سیدیوسف مرادی مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در جمع برخی از مسئولان منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری جرات نمی‌کند به صورت علنی بگوید ولی من می‌گویم تا ۵۰ سال آینده اثری از زاگرس نخواهد بود، چون زادآوری ندارد و زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر زاگرس نابود شد گرد و غبار سوریه، عراق و عربستان از شیراز تا خراسان را می‌گیرد و هرچه ایرانی در این محدوده ما داریم باید مهاجرت کنند، عنوان کرد: ۴۲ درصد آب ایران متعلق به زاگرس که از این میزان ۱۲ درصد از کهگیلویه و بویراحمد است.

هنوز نتوانسته‌ایم مردم را متوجه کنیم چرا با برداشت گیاهان کوهی مخالف هستیم، الان فصل بهار و زمان زاد و ولد حیات وحش است و این حیات وحش باید کنگر، بیلهر و ریواس را بخورد تا شیردهی بیشتری داشته باشد و بتواند با بیماری‌های گوارشی مقابله کند و اگر سنجاب نباشد چه کسی بلوط می‌کارد، اگر دارکوب نباشد چه کسی بلوط را حجامت می‌کند و اگر عقاب نباشد چه کسی اینها را پاکسازی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بدون مشارکت مردم امکان حفاظت از منابع طبیعی وجود ندارد، زیرا منابع طبیعی نیروی انسانی کافی و اعتبار لازم را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • ۹۲۷ سازه آبخیزداری در اردبیل اجرایی شد
  • ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳ هزار رأس دام است
  • ادعای یک مسئول؛ درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم
  • نابودی در کمین درختان زاگرس+ فیلم
  • درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام