Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@22:46:11 GMT

رفتار عجیب رسانه ملی با دختر ورزشکار ایرانی

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۸۵۳۵

خبر ممانعت از ورود مریم بربط به برنامه صبح و نشاط روز گذشته در حالی رسانه‌ای شد که بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی داشت.

به گزارش ایسنا، روزنامه شرق نوشت: «مسئولان سازمان صداوسیما بار دیگر در برخورد با قهرمانان ورزشی زن شتاب‌زده عمل کردند. این بار هم صحبت از رفتار غیر متعارف مأموران نگهبانی و حراست این سازمان است که در بدو ورود مهمانانش با آنها انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر مربوط به ممانعت از ورود مریم بربط، نایب‌قهرمان جودوی آسیا به برنامه تلویزیونی صبح و نشاط شبکه سه است.

برنامه صبح و نشاط در حالی جمعه‌ها صبح، با حضور اهالی ورزش از شبکه سوم سیما پخش می‌شود که قرار بود برای جمعه گذشته (هفتم آذرماه) میزبان مریم بربط باشد. بربط با وجود هماهنگی‌هایی که از قبل صورت گرفته، دیروز در حالی برای شرکت در این برنامه وارد سازمان صداوسیما شد که در اقدامی ناگهانی از ورودش به شبکه سه جلوگیری به عمل آمد و نتوانست در برنامه حاضر شود.‌ این اتفاق در شرایطی رخ داد که علاوه بر این جودوکار، آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو و حسن مهری، رئیس کمیته همگانی این فدراسیون هم جزء مدعوین برنامه صبح و نشاط بودند اما آنها به نشانه اعتراض با رفتاری که با عضو تیم ملی جودوی زنان شد، در این برنامه شرکت نکردند.

آرش میراسماعیلی درباره اتفاقی که برای مریم بربط در صداوسیما افتاده، می‌گوید: «مسئولان برنامه هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای درباره حضور پیدانکردن خانم بربط در این برنامه نداشتند. این بانوی جودوکار با هماهنگی تهیه‌کننده برنامه، آن‌ هم در این شرایط کرونا، از همدان به تهران آمد و در هتل مستقر شد تا به برنامه آنها بیاید. او درست در زمانی که از قبل مشخص کرده بودند، در محل سازمان صداوسیما حضور پیدا کرد ولی اجازه عبور از واحد نگهبانی را پیدا نکرد. وقتی از تهیه‌کننده برنامه در این خصوص سؤال کردیم، هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای نداشت. آنها گفتند که خود من تنها در برنامه شرکت کنم اما قبول نکردم. متأسفانه برخورد شایسته‌ای با این خانم صورت نگرفت. من اعتراض خود را با ارسال نامه‌ای رسمی به اطلاع رئیس سازمان صداوسیما خواهم رساند.»

خبر ممانعت از ورود مریم بربط به برنامه صبح و نشاط روز گذشته در حالی رسانه‌ای شد که بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی داشت. کاربران این شبکه‌ها بار دیگر از رفتار تبعیض‌آمیز صداوسیما در قبال ورزشکاران زن به‌شدت انتقاد و شبکه ملی را شبکه «میلی» خطاب کردند. اظهار نظرهای تند مخاطبان ایرانی به‌ قدری در یک فاصله زمانی کوتاه عملکرد مسئولان سازمان صداوسیما را در این خصوص زیر سؤال برد که تنها ساعتی بعد از مصاحبه اعتراض‌آمیز رئیس فدراسیون جودو، تلویزیونی‌ها مجبور شدند به این قضیه واکنش نشان دهند.

سایت فدراسیون جودو در این‌ باره خبری را منتشر کرد که حاکی از دلجویی مدیر گروه ورزش شبکه سه سیما از آرش میراسماعیلی بود. در این خبر آمده: «میثم فضلعلی، مدیر گروه ورزش شبکه سه سیما، طی تماسی تلفنی با آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو، ضمن عذرخواهی به خاطر اتفاق پیش‌آمده، راه‌ندادن مریم بربط، تنها بانوی فینالیست ایران در رقابت‌های قهرمانان جوانان آسیا را اشتباهی سهوی خواند و اعلام کرد که با مقصران این امر برخورد خواهد کرد. فضلعلی به صورت رسمی از مریم بربط دعوت کرد تا در برنامه بعدی صبح و نشاط که جمعه پیش‌رو است، حضور داشته باشد.»

این برای اولین‌ بار نیست که سازمان صداوسیما در مواجهه با چهره‌های ورزشی زن با حرکات نسنجیده باعث می‌شود تا فضای این عرصه جنجالی شود؛ آن‌ هم در روزهایی که عموم جامعه نگاه چندان مثبتی به رسانه ملی ندارند. پیش از این نیز اتفاق مشابهی در مورد خواهران منصوریان، قهرمانان ووشوی جهانی رخ داد که مدیر بخش را وادار به عذرخواهی کرد. شهربانو و سهیلا منصوریان دو سال پیش برای مصاحبه در یکی از برنامه‌های رادیو ورزش به ساختمان رادیو رفتند اما پس از حضور در سالن انتظار، با دستور حراست سازمان صداوسیما از این ساختمان بیرون شدند. خواهران منصوریان آن زمان مدعی شدند که حراست با ادعای پوشش نامناسب آنها را از ساختمان رادیو خارج کرده و اجازه ورود به برنامه را به آنها نداده است. شهربانو منصوریان دراین‌باره گفت: «لباس‌های ما مشکلی نداشت و با بی‌احترامی مسئولان حراست از ساختمان اخراج شدیم. به دلیل این که در برنامه رادیو ورزش با لباس ورزشی رفته بودیم ما را اخراج کردند.»

این که ورزشکاران زن با لباس ورزشی در برنامه‌ها حاضر می‌شوند اصلا موضوع سخت و حساسی نیست و همواره عرف بوده که ورزشکاران با این نوع پوشش در مجامع مختلف ازجمله تلویزیون شرکت می‌کنند. نکته درخور توجه در مورد خواهران منصوریان اینجا بود که آنها نه برای یک برنامه تلویزیونی بلکه برای یک برنامه رادیویی که پوشش تصویری ندارد، با این چالش روبه‌رو شدند.

سیدغلامرضا میرحسینی، مدیر رادیو ورزش، اما در واکنش به گلایه‌های شهربانو موضوع نامناسب‌بودن حجاب این خواهران را رد کرد و گفت: «مورد به‌وجودآمده به‌هیچ‌وجه ربطی به حجاب خانم منصوریان نداشته، بلکه به دلیل ناهماهنگی‌ای است که میان عوامل دست‌اندرکار به وجود آمده و از این بابت عذرخواهی می‌کنیم. صداوسیما حامی ورزشکاران ملی به‌ویژه بانوان قهرمان کشور بوده و هست. گله خانم منصوریان را بر روی چشم می‌گذاریم و امیدواریم قهرمان کشورمان همواره حمایت‌های بی‌دریغ سازمان صداوسیما را به خاطر داشته باشند و این اتفاق را از ذهن پاک کنند.»

«شرق» روز گذشته در تماس تلفنی با مریم بربط قصد داشت بیشتر از حاشیه‌هایی که در برنامه صبح و نشاط برای او به وجود آمد، مطلع شود اما متأسفانه او حاضر به گفت‌وگو نشد. بربط به «شرق» گفت: «من اجازه مصاحبه با رسانه‌ها را ندارم.»

مریم بربط در چند سال اخیر با کسب مدال‌های متعدد در رقابت‌های آسیایی، پرافتخارترین بانوی جودوکار کشور بوده است. او سال گذشته در رقابت‌های جوانان آسیا صاحب مدال نقره شد؛ مدال ارزشمندی که تاکنون هیچ‌یک از بانوان جودوکار ایرانی موفق به کسب آن نشده‌اند. دو مدال برنز جوانان و نوجوانان آسیا از دیگر افتخاراتی است که جودوکار وزن ۷۰ کیلوگرم کشورمان در کارنامه دارد.

او پیش‌تر در گفت‌وگویی که با «شرق» داشت، گفت: «جودوی بانوان همیشه در انزوا بوده و هیچ‌وقت اهمیتی به آن داده نشده است. ما را فقط سالی یک بار به مسابقات آسیایی اعزام می‌کنند که انگار آن‌ هم از سر اجبار است. اصلا هیچ مسابقه تدارکاتی‌ای قبل از مسابقات آسیایی نداریم. یک ماه قبل از هر مسابقه، اردو تشکیل می‌شود و بعد از آن هم تمام. دلیل این که من توانستم نسبت به بقیه مدال‌های بیشتری بگیرم، برای این است که خودم در خانه زیر نظر پدرم خیلی تمرین می‌کنم. پدر من مربی کشتی است و از آنجا که تمرینات این دو رشته به هم نزدیک هستند، سعی می‌کنم تمرینات را به‌ طور مستمر انجام دهم تا از فضای مسابقه دور نباشم. با این شرایط دیگر انگیزه‌ای برایم نمانده است. آن‌قدر دلسرد شدم که شاید دیگر ورزش نکنم.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صداوسيما برنامه صبح و نشاط سازمان صداوسیما آرش میراسماعیلی فدراسیون جودو مریم بربط شبکه سه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۸۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت عظیم شعر برای برنامه‌سازی در تلویزیون

رئیس سازمان صداوسیما شب گذشته با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به لزوم اعتلای فرهنگ و ادبیات غنی ایران اسلامی را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی دوره جدید صداوسیما برشمرد.

در این دیدار صمیمانه که در مجتمع ملاصدرای سازمان صداوسیما برگزار شد مهمانان حاضر در جلسه به شعرخوانی پرداختند و دیدگاه‌هایشان را درباره موضوعات و دغدغه‌های مشترک با رئیس سازمان صداوسیما در میان گذاشتند.

این پنجمین دیدار رئیس رسانه ملی با شعرا و ادبا طی دو و نیم سال اخیر و سومین نشستی بود که زمینه گفت‌وگوی صمیمانه جبلی با آفرینشگران حوزه شعر و ادبیات را در ماه مبارک رمضان فراهم ساخت.

در ادامه مروری اجمالی بر برخی اظهارات و دغدغه‌های مطرح شده ادبا و نویسندگان در این دیدار خواهیم داشت؛ آنها از ضرورت توجه بیشتر به حوزه شعر و ادبیات گفتند، یکی از آنها پیشنهاد کرد که ساختار تشکیلاتی مستقلی در سازمان صداوسیما برای ادبیات و زبان فارسی دایر شود، برخی از پاسداری زبان فارسی گفتند، شماری دغدغه ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی را در برنامه‌های مختلف تلویزیون داشتند، برخی برنامه سرزمین شعر شبکه چهار سیما را تحسین کردند و شاعری پیشنهاد کرد که برنامه‌هایی در حوزه شعر طنز دوباره ساخته شود.

اقدامات امیدوارکننده در رسانه ملی

محمدرضا سهرابی‌نژاد، شاعر که بازنشسته رادیوست با بیان اینکه اقدامات قابل توجهی در رسانه ملی انجام می‌شود، اما همچنان جای کار وجود دارد گفت: شبکه‌های معاند شبهاتی در ذهن جوانان ما ایجاد می‌کنند و وظیفه صداوسیماست که این شبهات را رفع کند. برنامه‌هایی نظیر پاورقی، گاهی اوقات به مسائل سیاسی پاسخ می‌دهند. اما در مجموع اطلاع‌رسانی درباره شبهه افکنی ضدایرانی بسیار مهم است و اقدامات انجام شده در رسانه ملی امیدوارکننده است.

معرفی کمرنگ ناشران خصوصی در قاب سیما

حمید هنرجو، شاعر کودک و نوجوان نیز خواستار افزایش حمایت صداوسیما از ناشران خصوصی شد و گفت: ناشران خصوصی با انگیزه بالا وارد عرصه فرهنگ و نشر می‌شوند و به سراغ ادبا و شعرا می‌روند. جای این ناشران و معرفی آنها در قاب سیما کمرنگ است. این در حالی است که نویسنده و شاعر می‌تواند به رشد فضای فرهنگی کشور کمک کند.

سرزمین شعر و رویش شکوفه‌هایی بر پیکر شبکه چهار

محمدرضا ترکی، شاعر و استاد دانشگاه تهران نیز ضمن قدردانی بابت تولید برنامه سرزمین شعر که این روز‌ها از شبکه چهارسیما پخش می‌شود گفت: این برنامه را دنبال می‌کنم و بازخورد‌های خوبی هم از اطراف به گوشم رسیده است. این برنامه، چون شکوفه‌هایی بر پیکره شبکه چهار روییده است.

وی بر ضرورت بازطراحی و توجه ویژه به ماموریت‌ها و برنامه‌های شبکه چهار سیما گفت: برنامه سرزمین شعر مخاطب دارد و می‌تواند بهتر از این هم باشد.

دغدغه‌هایی برای نمایش سبک زندگی ایرانی اسلامی

رضا رسولی، نویسنده نیز به بیان دغدغه‌های خود پیرامون ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در رسانه ملی پرداخت و ضمن طرح انتقاد‌هایی از رویه حاکم بر سریال‌های در حال پخش از شبکه نمایش خانگی گفت: نظارت‌های ساترا بر شبکه نمایش خانگی باید تقویت شود.

وی سخنانی نیز درباره انتشارات پرسابقه سروش که از قبل انقلاب فعال بوده داشت و گفت: این انتشارات آنگونه که باید مورد توجه نیست و باید نگاه تحولی و ثبات مدیریتی دراین انتشارات حاکم شود.

لزوم توجه بیشتر به ادبیات داستانی در رسانه ملی

مهدی بوشهریان، ناشر و نویسنده نیز پیشنهادی پیرامون روند اطلاع رسانی در حوزه نشر ارائه داد و گفت: اطلاع رسانی پیرامون کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و مانند آن به شکل مناسبی انجام می‌شود، اما جای پرداختن بیشتر به ادبیات داستانی کمرنگ است که خوب است برای آن تدبیر شود.

محمودرضا اکرامی فر، نویسنده و منتقد ادبی نیز بر ضرورت توجه بیشتر به احوال رادیو در این روزها، نکته‌ای را پیرامون توجه بیشتر به زیرنویس‌های تلویزیون و حفظ استقلال شکلی و محتوایی آنها متذکر شد.

جواد کلاته عربی، نویسنده نیز با اشاره به رسالت‌های رسانه ملی به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور اظهاراتی نسبت به در صدر نشستن برخی چهره‌ها در تلویزیون و آسیب‌های حضور سلبریتی‌ها در رسانه ملی مطرح کرد.

شعر به مثابه سرمایه ملی

حجت‌الاسلام سید عبدالله حسینی، شاعر نیز با بیان اینکه شعر سرمایه ملی ماست گفت: به بیش از ۸۰ کشور جهان سفرکرده‌ام و به هرکجا که می‌روم درباره شعر آنجا تحقیق اجمالی می‌کنم و متوجه شده‌ام که یک علت قدر ندانستن شعرا در کشور، وفور شعر و شاعران در کشور ماست. لازم است توجه جدی به این مقوله داشته باشیم. علاوه بر این نهضت ترجمه را هم باید جدی گرفت.

شعر و ظرفیت عظیم برنامه‌سازی در رسانه ملی

مصطفی محدثی خراسانی، شاعر نیز پخش برنامه سرزمین شعر را اتفاق خجسته‌ای دانست که برای شعر در این ۴۰ سال اتفاق افتاده و مشابهش کمتر ساخته شده بود گفت: شعر ظرفیت عظیمی‌برای برنامه سازی در رسانه ملی دارد که ساده‌ترینش همان مشاعره بود. این ظرفیت عظیم را دریابید.

فائزه ساسانی‌خواه، نویسنده نیز با اشاره به مضامین سریال‌های تلویزیون در چند سال اخیر، به کاهش شمار سریال‌های خانوادگی اشاره کرد و گفت: باید روی سریال‌های خانوادگی سرمایه گذاری شود. موضوع شبکه نمایش خانگی و سریال‌های ساخته شده در آن هم جدی است. قهرمان در خلأ رشد نمی‌کند. رسانه ملی باید قهرمانان ملی را معرفی کند.

معرفی کتاب در تلویزیون بیشتر شود

عاطفه جوشقانیان، شاعر نیز بر ضرورت معرفی کتاب در برنامه‌های مختلف شبکه‌های تلویزیونی تاکید کرد. فاطمه افشاریان، شاعر و مجری تلویزیون نیز با بیان اینکه سال گذشته ویژه برنامه باغ کتاب را از نمایشگاه کتاب تقدیم نگاه مخاطبان کردیم که بهترین ویژه برنامه نمایشگاه کتاب هم شد گفت: ما همان فرصت ۱۰ روزه را غتیمت شمردیم و استودیویی در اختیارمان بود که توانستیم به طور مبسوط به موضوع کتاب بپردازیم و برنامه بسازیم. با کمترین هزینه مجموعه‌های شعر را معرفی کردیم. برای نمایشگاه آتی هم می‌توان برنامه ریزی دقیقی انجام داد.

پیشنهاد ساخت برنامه‌ای مختص شعر طنز

عباس احمدی، شاعر طنزپرداز نیز با بیان اینکه سرزمین شعر کار خوبی است که در ایام نوروز از شبکه چهار سیما در حال پخش است، پیشنهاد کرد که برنامه‌ای مختص طنز و شعر طنز هم ساخته شود.

سینا واحد، پژوهشگر و نویسنده نیز از راهبری تلویزیون در دوران کنونی قدردانی کرد و توضیحاتی پیرامون برخی پژوهش‌هایش ارائه داد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • ظرفیت عظیم شعر برای برنامه‌سازی در تلویزیون
  • دیدار رییس صداوسیما با جمعی از شاعران و نویسندگان
  • ادعای عجیب کاظم صدیقی درباره دیدار یک روحانی با عیسی و مریم در مشهد!
  • ادعای عجیب کاظم صدیقی درباره ملاقات یک روحانی با عیسی و مریم در مشهد!
  • رو به سوی بحران؛ چالش‌های بزرگ صداوسیما در جذب مخاطب
  • خبر‌های رسانه، پنج شنبه ۹ فرودین
  • واکنش جبلی به هزینه‌های میلیاردی صداوسیما برای سلبریتی‌ها
  • عقب‌گرد بزرگ جبلی به گذشته؛ سلبریتی گریزی جوابگو نبود همه سلبریتی‌ها مجری شدند!
  • جبلی: صداوسیما با پرداخت‌های غیرمعقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیست
  • مبالغ پرداختی عجیب به سلبریتی‌ها برای حضور در صدا وسیما