Web Analytics Made Easy - Statcounter

قانون جدید وزارت دادگستری آمریکا اجازه استفاده از سایر روش‌ها غیر از تزریق داروی کشنده برای اجرای مجازات اعدام توسط دولت فدرال را خواهد داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، قانون جدید وزارت دادگستری آمریکا اجازه می دهد تا مجازات های اعدام در ایالت های مختلف با استفاده از سایر روش ها غیر از تزریق داروی کشنده انجام شود، از جمله استفاده از گاز سمی، اعدام الکتریکی و جوخه های آتش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، قانون اصلاح شده در فدرال رجیستر روز جمعه منتشر شده است. این قانون به دولت اجازه می دهد تا اعدام ها را با استفاده از داروی کشنده یا استفاده از سایر روش هایی که در قانون ایالت تعریف شده است، انجام دهد.

آمریکا هشتمین نفر را در دولت ترامپ اعدام کرداعدام 3 نفر دیگر در آمریکا تا پیش از تحلیف دولت جدید

 

یک مقام وزارت دادگستری آمریکا که نامش فاش نشده در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: قرار است دو اعدام در ماه دسامبر با تزریق داروی کشنده اجرا شود.

این مقام وزارت دادگستری آمریکا اشاره‌ای به روش های اعدام 3 نفر دیگر که قرار است در ماه ژانویه اجرا شود، نکرده است. این 3 اعدام قرار است پیش از تحلیف جو بایدن اجرا شود.

قانون جدید از 24 دسامبر اجرایی خواهد شد. دولت ترامپ در ماه جولای پس از 17 سال وقفه مجددا مجازات اعدام را اجرا کرده و تاکنون 7 نفر را اعدام کرده است. پیش از این دولت فدرال آمریکا در 50 سال گذشته تنها 3 نفر را اعدام کرده بود.

دیوان عالی آمریکا نیز تاکنون درخواست مطرح شده برای به تعویق انداختن اعدام این 3 نفر را قبول نکرده است.

وزارت دادگستری آمریکا نیز حاضر به ارائه توضیحات بیشتر در این خصوص نشده است.

ستاد انتخاباتی بایدن وعده داده است تا به اعدام های فدرال پایان دهد و از ایالت ها نیز خواهد خواست تا مجازات اعدام را متوقف کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت دادگستری آمریکا داروی کشنده قانون جدید روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۸۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ تعرفه خدمات پرستاری در ۱۴۰۳/ جزییات افزایش تعرفه پرستاری

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی، با اشاره به دستاوردهای ارزشمند وزارت بهداشت در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، افزود: امسال برای نخستین بار تعرفه ترجیحی برای مناطق کمتر برخوردار تصویب شد که گامی در جهت دسترسی عادلانه مردم به خدمات پرستاری و انگیزه همکاران جهت ماندگاری در این مناطق است.

وی به افزایش ۵۰ درصدی ضریب ریالی k پایه کارشناسان پروانه‌دار و پرستاری اشاره کرد و ادامه داد: این افزایش نسبت به سال گذشته از ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

عبادی همچنین گفت: ۱۵ درصد به ارزش نسبی خدمات پرستاری(k) نسبت به سال قبل اضافه شده که این مصوبات منجر به رشد مناسبی در میزان تعرفه پرستاران در سال ۱۴۰۳ خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به مزایای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تصریح کرد: با اجرای این قانون، استقلال مالی و ارتقای هویت سازمانی گروه پرستاری بهبود یافته است.

وی افزود: این قانون منابع جدید مالی را برای بیمارستان‌ها فراهم کره است. دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند در توزیع این منابع وفق دستورالعمل‌های ابلاغی نقش فعالانه‌ای داشته باشند تا منافع آن به طور عادلانه به تمامی پرستاران برسد.

عبادی از اهتمام دولت سیزدهم و وزارت بهداشت برای حل مشکلات پرستاری خبر داد و گفت: این دستاوردها حاصل تلاش‌های یک‌ساله و اصلاحات انجام شده در قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که بدون شک، این اقدامات گامی کوچک در جهت ارتقای جایگاه پرستاران در نظام سلامت کشور و افزایش انگیزه آنها برای ارائه خدمات بهتر به مردم خواهد بود.

کد خبر 6079290 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جزئیات تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • رهایی یک محکوم به اعدام از قصاص در شادگان
  • ابلاغ تعرفه خدمات پرستاری در ۱۴۰۳/ جزییات افزایش تعرفه پرستاری
  • اعدام هولناک 400 فلسطینی در بیمارستان شفا غزه
  • رژیم اشغالگر ۴۰۰ تن را در بیمارستان الشفاء اعدام کرد
  • رسیدگی به ۴۵ پرونده در کمیسیون حقوق شهروندی دادگستری خوزستان
  • سفیر پیشین آمریکا به جرم جاسوسی برای کوبا محکوم شد
  • حکم اعدام یک زندانی دیگر در آمریکا اجرا شد
  • رکود فعال‌ترین شهرک صنعتی کشور با یک مانع نه چندان قانونی!