Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-وزیر کشور آلمان با تمدید توافقنامه استرداد پناهجویان سوری مخالفت کرده است. وزارت خارجه آلمان ولی گفته است هیچ جای سوریه برای پناهجویان امن نیست با این وجود وزیر کشور آلمان قصد دارد پناهجویان سوری را پس بفرستد.

 هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان گفته است که از سال آینده می‌توان پناهجویان سوری را پس فرستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور آلمان در نشست آتی وزیران کشور ایالت‌های آلمان در نهم دسامبر درخواست خواهد کرد که توافقنامه مربوط به توقف استرداد پناهجویان سوری که از سال ۲۰۱۲ در آلمان اجرا می‌شود دیگر تمدید نشود.

به گزارش دویچه وله جنگ داخلی سوریه در بیشتر مناطق این کشور اکنون به پایان رسیده است. اما طبق گفته سازمان‌های حقوق بشری، مخالفین رژیم اسد هنوز در معرض خطر شکنجه و مرگ قرار دارند. در چند منطقه‌ای که هنوز تحت کنترل شورشیان قرار دارند نیز خطراتی برای طرفداران بشار اسد وجود دارد.

در گزارش وزارت امور خارجه آلمان پیرامون اوضاع سوریه که در ماه مه سال جاری منتشر شده آمده است، حتی در مناطقی از کشور که درگیری‌ها کاهش یافته هنوز خطر شکنجه مهاجران را تهدید می‌کند.

پس از حمله مرگبار با چاقو در ماه اکتبر در شهر درسدن، بار دیگر بحث درباره امکانات تعقیب و مراقبت از افراد خطرناک بالا گرفت.

مهاجم مرگبار درسدن یک سوریه‌ای ۲۰ ساله است که پیش از آن در لیست "اسلام‌گرایان خطرآفرین" جای داشت و پنج روز پیش از اقدام به حمله، از زندان آزاد شده بود. اگرچه مقامات قصد داشته‌اند او را زیر نظر داشته باشند، اما او توانسته بود بی‌آنکه شناسایی شود، مرتکب این جرم گردد.

حال هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان گفته است که او می‌خواهد بار دیگر بررسی کند تا چه اندازه امکان‌پذیر است بتوان افراد بزهکار و خطرناک را به سوریه پس فرستاد.

بوریس پیستوریوس، وزیر کشور نیدرزاکسن پس از دستگیری این مهاجم سوری گفت در وضعیت کنونی امکان استرداد حتی افراد جنایتکار به سوریه وجود ندارد. هنوز در آنجا جنگ ادامه دارد و آلمان به دلیل اینکه با حکومت بشار اسد مناسبات دیپلماتیک ندارد مشکل خواهد داشت.

اما وزیر کشور ایالت ساکسن گفته است وزارت کشور آلمان خود گزارشی پیرامون اوضاع سوریه برای نشست بعدی وزاری کشور ایالت‌ها در نهم دسامبر تهیه کند.

زیهورفر اما تمایلی به این کار ندارد و می‌گوید دولت باید تلاش کند تا مجرمان سوری آلمان را ترک کنند.  

در کنفرانس قبلی وزرای کشور ایالت‌های آلمان در ارفورت توافقنامه توقف بازگرداندن پناهجویان به سوریه به مدت شش ماه تمدید شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: وزیر کشور آلمان پناهجویان سوری کشور ایالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۸۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آلمان به اسرائیل در خصوص حمله جدید | مردم نمی توانند به یکباره ناپدید شوند

به گزارش همشهری آنلاین «آنالنا بربوک» وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه و پس از دیدار با «سامح شکری» همتای مصری خود در قاهره گفت: «نباید یک حمله زمینی تمام عیار در رفح رخ دهد. مردم نمی‌توانند به یکباره خودشان را ناپدید کنند».

به نقل خبرگزاری آلمان، بر اساس تخمین ها ۱.۵ میلیون نفر از ۲.۲ میلیون سکنه نوار غزه اکنون در چادرهایی در رفح هستند.

بربوک همچنین با «محمود عباس» رئیس تشیکلات خودگران فلسطین نیز در رام‌الله دیدار کرد.

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد: «ارسال کمک‌های هوایی و دریایی تنها می تواند سهم کوچکی در وضعیت وخیم غزه داشته باشد. آنچه ما نیاز داریم باز کردن مسیر زمینی است. اسرائیل مسئولیت تضمین دسترسی غذا و آب و همچنین مسیرهای فرار امن برای فلسطینی‌هاست».

بربوک همچنین گفت رژیم صهیونیستی تمایز کافی بین اهداف نظامی و غیرنظامی قائل نیست.

به گفته دیپلمات آلمانی، «این عدم تمایز دقیق و همچنین اوضاع وخیم و وحشتناک بشری باعث ایجاد نگرانی بیشتر در نوار غزه می‌شود و اسرای اسرائیلی تا زمانیکه کودکان در غزه از قحطی می‌میرند، آزاد نخواهند شد».

وزیر خارجه آلمان افزود: «ساخت و ساز مستمر شهرک‌های جدید اسرائیل در کرانه باختری همواره شکاف‌های جدید و در نتیجه خطرات امنیتی را باز می‌کند. این به معنای واقعی کلمه مانع راه حل ۲ دولتی و صلح است».

کد خبر 840855 برچسب‌ها خبر ویژه اسرائیل آلمان

دیگر خبرها

  • وقتی نارنجک داخل گاوصندوق منفجر شود، چه اتفاقی می افتد (فیلم)
  • لتونی: ناتو آماده اعزام نیرو به اوکراین نیست
  • تاکید آلمان بر لزوم سیاست دفاعی مشترک اروپایی
  • افزایش ورود پناهجویان به انگلیس رکورد زد
  • یوناما: مهاجرین افغان از پاکستان به اجبار اخراج نشوند
  • خاتمی برای درگذشت زهرا شجاعی پیام فرستاد
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • هشدار آلمان به اسرائیل در خصوص حمله جدید | مردم نمی توانند به یکباره ناپدید شوند
  • برلین: نباید حمله بزرگی در رفح انجام شود
  • کشف ۵ جسد پناهجویان توسط گارد ساحلی تونس