Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@11:06:02 GMT

آغاز فروش بلوکی سهام عدالت

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۸۶۰۴

به گزارش بورس تابناک، حسین فهیمی در خصوص آخرین وضعیت فروش سهام عدالت از سوی سهامداران گفت: بر اساس آخرین آمار، ۴ میلیون و ۳۱ هزار نفر سفارش فروش سهام عدالت خود را تکمیل کردند که از این میزان، ۳ میلیون و ۲۳۶ هزار نفر وجه خود را دریافت کرده و مابقی نیز در فرآیند فروش قرار دارند.

 

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه افزود: همچنین با امکان جدیدی که برای سهامداران عدالت فراهم شده است، ۲۴۸ هزار نفر سفارش فروش خود را لغو کرده‌اند؛ اما باید گفت که در مجموع از ابتدای آزادسازی سهام عدالت، ۱۳ هزار و ۲۹۱ میلیارد تومان وجه فروش سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴میلیون و ۳۱ هزار نفر سفارش فروش سهام عدالت خود را تکمیل کردند که از این میزان، ۳ میلیون و ۲۳۶ هزار نفر وجه خود را دریافت کرده و مابقی نیز در فرآیند فروش قرار دارندوی در خصوص الزام به فروش بلوکی سهام عدالت تصریح کرد: بعد از شرایطی که در بازار سهام در اواخر مردادماه امسال به وجود آمد، شورای عالی بورس و اوراق بهادر تصمیم گرفت برای حفاظت از دارایی سهامداران، فروش سهام عدالت به صورت بلوکی و یک‌جا انجام شود که این رویه همچنان ادامه دارد.

فهیمی در عین حال در خصوص تفکیک سهامداران سهام عدالت استان تهران و البرز نیز گفت: تفکیک سهامداران سهام عدالت استان تهران و البرز در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انجام شده و هم اکنون در انتظار صدور مجوز از ثبت شرکت‌ها برای اقدامات لازم به منظور درج نماد این دو شرکت در بورس اوراق بهادار تهران هستند.

از ابتدای آزادسازی سهام عدالت، ۱۳ هزار و ۲۹۱ میلیارد تومان وجه فروش سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شده استسخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت با بیان اینکه معاملات ۱۸ شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در بازار سرمایه انجام می‌شود، اظهار داشت: هفته گذشته معاملات شرکت‌های سرمایه گذاری استان‌های سیستان و بلوچستان، همدان، لرستان، گیلان، کردستان و آذربایجان شرقی در بورس تهران آغاز شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت برگزاری مجامع الکترونیک شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تصریح کرد: اقدامات لازم برای برگزاری مجامع الکترونیک شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت خراسان شمالی، خراسان جنوبی، اصفهان، قم و کردستان در حال انجام است تا مجامع الکترونیک این شرکت به زودی برگزار شود.

با امکان جدیدی که برای سهامداران عدالت فراهم شده است، ۲۴۸ هزار نفر سفارش فروش خود را لغو کرده‌اندبه گفته فهیمی، در پی مرحله دوم طرح آزادسازی سهام عدالت که آزادسازی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در تمام استان‌های کشور با حدود ۳۰ میلیون سهام‌دار سهام عدالت را هدف گرفته و از ۱۸ تیر ۹۹ آغاز شد، عملیات ثبت و سپرده‌گذاری سهامداران سهام عدالت که با ماندن در روش غیرمستقیم، سهامدار یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هستند، انجام شده و دارایی آنها تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: به این ترتیب، نمادهای معاملاتی این شرکت‌ها به تدریج و بر اساس شرایط بازار با حفظ حقوق و منافع سهامداران در بورس تهران گشایش یافته و امکان معامله آنها نیز فراهم می‌شود.

 

منبع: مهر

منبع: تابناک

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی کایلی مور گیلبرت جمعه سیاه محسن فخری زاده پرویز پورحسینی سهام عدالت فروش سهام عدالت سهامداران بورس محدودیت های کرونایی کایلی مور گیلبرت جمعه سیاه محسن فخری زاده پرویز پورحسینی شرکت های سرمایه گذاری استانی شرکت های سرمایه گذاری استان آزادسازی سهام عدالت هزار نفر سفارش فروش فروش سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۸۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟

به گزارش خبرآنلاین ،در پایان معاملات چهارمین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰.۵۸ درصدی، معادل ۱۳ هزار و ۴۲۱ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۳۰۳ هزار واحدی قرار گرفت.

تجارت نیوز در خبری نوشت:کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌ عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی خلاف جهت را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن اما با رشد ۰.۱۷ درصدی (معادل هزار و ۳۲۱ واحد) تا پله ۷۵۹ هزار و ۲۲ واحدی پایین رفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز سه‌شنبه، چهار هزار و ۳۹۲ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات چهارمین روز هفته را نیز ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهم نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هرچه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه شاخص کل در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چراکه ورود سهامداران تازه‌نفس، راه صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از ورود سرمایه آنها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه حقیقی در پایان معاملات روز سه‌شنبه بورس، خبر از ورود ۶۲ میلیارد تومانی پول حقیقی به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تغییر اندک رویکرد دولت و بانک مرکزی درباره ارز نیمایی باعث شده از ابتدای اردیبهشت نرخ نیمایی دلار از ۴۰ هزار و ۶۰۰ تومان تا آستانه ۴۱ هزار تومان پیش رود. نماگرهای سهامی وابستگی زیادی با نرخ نیمایی دلار دارند و به همین واسطه طی روزهای اخیر، شاخص کل صعود ۳.۵ درصدی را تجربه کرده است.

حال و هوای بهاری تالار شیشه‌ای تنها متکی به این فاکتور نبوده است و محرک‌های دیگری از جمله احتمال اصلاح تبصره س بند ۶ قانون بودجه که در رابطه با سقف مالیاتی ۵۰۰ میلیارد تومانی است، از مسیر مجلس شورای اسلامی، پایه رشد بازار در هفته ابتدایی اردیبهشت‌ماه است.

با این حال نگاه سرمایه‌گذاران به دلار نیمایی است. تجربه سال ۱۴۰۱ به سهامداران نشان داد رشد ۶۰ درصدی دلار نیمایی، مبنای رشد ۶۷ درصدی شاخص کل در آن سال بود. از این رو سهامداران با توجه به پتانسیل صعود ارز نیمایی، چشم‌انداز مثبتی از آینده بازار سرمایه در ذهن خود ترسیم می‌کنند.

نوسانات شاخص‌های اصلی بورس در جریان معاملات دوشنبه و سه‌شنبه، برای بورس‌بازار باتجربه خبر مثبتی به شمار می‌رود. افزایش عرضه‌ها نشان‌دهنده دست به دست شدن سهام و ورود سهامداران تازه‌نفس به نمادهای بورسی و فرابورسی است.

در راستای پیش بینی بورس آخرین روز هفته، به نظر می‌رسد روند متعادل میان خریداران و فروشندگان با چاشنی برتری اندک فروشندگان باشد. صندوق‌های اهرمی، بازدهی منفی اندکی در پایان معاملات روز سه‌شنبه کسب کردند. با وجود این، سهامداران شاهد ورود پول به این دست صندوق‌ها بودند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898794

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • آشنایی با مالکان تمامی باشگاه‌های لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها
  • سهام استقلال و پرسپولیس به فروش رفت + جزئیات