Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس ارشد بخش فوریت‌های سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد، این سازمان گمان زیادی دارد که منشاء ویروس کرونا چین نبوده است؛ جایی که این ویروس نخستین بار در بخش مواد غذایی یکی از بازارهای روز در دسامبر سال گذشته میلادی شناسایی و کشف شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین از طریق رسانه‌های دولتی در تلاش است تا داستانی را روایت کند دال بر اینکه ویروس کرونا پیش از آنکه در شهر "ووهان" واقع در مرکز چین کشف شود در خارج از این کشور وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین به عنوان سند و مدرک به وجود ویروس کرونا در بسته‌بندی مواد غذایی فریز شده وارداتی و گزارشات علمی که ادعا می‌کنند این ویروس سال گذشته در اروپا پخش شده بود، اشاره دارد.

"مایک رایان"، کارشناس ارشد بخش فوریت‌های سازمان بهداشت جهانی در کنفرانسی مجازی در ژنو در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است منشاء اولیه کووید ۱۹ خارج از چین بوده باشد یا خیر، گفت: فکر می‌کنم این سازمان گمان زیادی دارد که منشاء ویروس کرونا چین نبوده است.

وی افزود: از منظر بهداشت عمومی کاملا مشخص است که شما تحقیقاتتان را از جایی که نخستین موارد انسانی در آنجا کشف شده‌اند، شروع می‌کنید. سازمان بهداشت جهانی قصد دارد محققانی را به بازار روز ووهان اعزام کند تا درباره منشاء این ویروس بیشتر تحقیق کنند.

این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا به "چین محور" بودن متهم شده است؛ اتهاماتی که این سازمان بارها آن را رد کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در جهان کروناویروس سازمان بهداشت جهانی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۸۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  کشور‌های عضو وناظرسازمان همکاری شانگهای در محل دبیرخانه این سازمان در پکن گرد هم آمدند
در این مراسم ژانگ مینگ دبیر کل سازمان همکاری شانگهای بر توسعه وتقویت روابط کشور‌های عضو در زمینه‌های مختلف تاکید کرد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


دبیر کل سازمان همکاری شانگهای گفت ایران ظرفیت‌ها وتوانمندی‌های بسیار خوبی برای همکاری با سایر کشور‌های عضوشانگ‌های دارد، این همکاری‌های کشور‌ها بیش از کذشته توسعه می‌یابد
دکتر محسن بختیار سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین هم سازمان همکاری شانگهای را یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های متطقه‌ای دنیا دانست که نقش تعیین کننده‌ای در حوزه‌های مختلف امنیتی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی واجتماعی دارد
همکاری‌های چند جانبه با سایر کشور‌ها از جمله کشور‌های نوظهورشرق، از راهبرد‌های مناسب جهت مقابله با فشار‌ها و تهدیدات به شمار می‌رود درخواست‌های متعددی از سوی کشور‌های مختلف برای عضویت در این سازمان مطرح است که این مسئله باعث افزایش قدرت روزافزون آن در متطقه وجهان شده است
یک کارشناس پاکستانی می‌گوید در گردهمائی کشور‌های عضو وناظر همکاری شانگهای ضمن اینکه کشور‌ها با فرهنگ‌های یکدیگر اشنا می‌شوند، درخصوص همکاری‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی با یکدیگر گفتگو می‌کنند
در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از آثار ومحصولات کشور‌های عضو این سازمان برگزار شد که مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت

 


شات لیست
اول، ژانگ مینگ دبیر کل سازمان همکاری شانگهای
دوم، محسن بختیار سفیر جمهوری اسلامی در چین
سوم، کارشناس وتحلیلگر مسائل سیاسی
----

دیگر خبرها

  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده
  • نشست کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران