Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت: تا به امروز 216 زندانی جرایم مالی غیر عمد با بدهی 95 میلیارد تومان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشته اند که از این میزان 70 میلیارد تومان از طریق اعسار به تقسیط تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، موسی خلیل الهی در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان آذربایجان شرقی، با اشاره به سیاست های تحولی قوه قضائیه در راستای حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان ها، اظهار داشت:  یکی از دغدغه های اصلی دستگاه قضایی رسیدگی به وضعیت زندانیان بوده چرا که آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تأثیر بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای آزادی زندانیان غیر عمد و بازگشت آنها به آغوش خانواده، ستاد دیه استان همراه دستگاه قضایی بوده و نقش بسیار مؤثری در این خصوص ایفا کرده است.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه به لحاظ کمک‌های نقدی برای آزادسازی زندانیان غیرعمد، آذربایجان شرقی جزوه سه استان برتر کشور است اضافه کرد: تا به امروز 216 زندانی جرایم مالی غیرعمد با بدهی 95 میلیارد تومان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشته اند که از این میزان 70 میلیارد تومان از طریق اعسار به تقسیط و بخشی دیگر از طریق کمک های بلاعوض و ارائه تسهیلات تأمین شده و 14 نفر از طریق شاکیان آزاد شده اند.

وی با تأکید بر بهره مندی از ظرفیت خیرین در راستای آزادسازی زندانیان، بیان کرد: خوشبختانه مردم آذربایجان شرقی در راستای انجام امور خیر زبانزد عام و خاص بوده اند و به لحاظ وجود خیران بزرگ دارای ظرفیت بزرگی هستند که نباید از آن غافل شد.

خلیل الهی ادامه داد: یکی از سنت های حسنه ای که در کنار دیگر اقدامات خیرین در بین مردم استان پایه گذاری شده صرف هزینه مراسم متوفیان توسط خانواده هایشان برای آزاد سازی زندانیان بوده که طی 2 سال گذشته 300 زندانی از طریق کمک های اهدایی 802 نفر از خانواده متوفیان آزاد شده اند.

طی این نشست که با حضور اعضای هیئت امنای ستاد دیه استان برگزار شد تعدادی از پرونده های زندانیان جرایم مالی غیرعمد مورد بررسی قرار گرفت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز آزادی زندانی آذربایجان شرقی میلیارد تومان جرایم مالی آزاد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی غلامرضا سلطانی افزود: هم اکنون حدود ۶۰۰ زندانی در زندان مراغه در کارگاه‌های داخل زندان و خارج زندان مشغول کار هستند و این زندان در اشتعال زندانیان پایلوت کشوری انتخاب شده است.

وی ادامه داد: جلسه شورای طبقه بندی زندان مراغه با حضور معاون دادستان تشکیل و ۱۹۱ پرونده در این جلسه طرح و تصمیم گیری شد.
 سلطانی گفت: در این جلسه ۸۲ پرونده اشتغال طرح و ۶۹ زندانی دارای شرایط تشخیص داده و با اشتغال آنان موافقت شد.همچنین ۸۷ درخواست مرخصی به شورا وصول و با ۳۶ مورد موافقت شد.

️به گفته رئیس زندان مراغه در این جلسه ۳۷ پرونده تعلیق، پابند و آزادی مشروط مطرح و با ۱۲ پرونده تعلیق مجازات و ۱۶ پرونده پابند الکترونیکی و هفت پرونده آزادی مشروط بررسی و نیز با آزادی پنج زندانی پس از پایان مرخصی موافقت شد.

دیگر خبرها

  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی خیر بافقی به آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد لرستان توسط محسن چاووشی
  • کمک ۴۰ میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان نیازمند در بهشهر
  • آزادی ۱۴۰ زندانی محکوم مالی در فارس