Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در طرح تحول قوه قضائیه یکی از ابزارهای ارتقای رضایتمندی مردم از دستگاه قضائی، کاهش فاصله وقوع جرم، شناسایی و دستگیری متهمان و محکومان و اجرای حکم است. بر این اساس جلسه‌ای در دادستانی تهران به منظور شناسایی و دستگیری سریع و به موقع محکومان و متهمان فراری با حضور علی القاصی، دادستان تهران، سردار رحیمی، فرمانده انتظامی تهران، برخی از معاونان دادستان و رؤسای پلیس‌های تخصصی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دادستان عمومی و انقلاب تهران در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات ویژه در دستور کار دادستانی تهران، ارتقای نظم و امنیت عمومی و آرامش مردم است، گفت: یکی از راه‌های تحقق آرامش و امنیت شهروندان پیشگیری از تکرار جرم با اجرای سریع و به موقع عدالت است و از این رو شناسایی و دستگیری محکومان متواری به جد در دستور کار دادستانی است.

القاصی با بیان اینکه تعدادی از متهمان به دلیل عدم شناسایی مرتکب تکرار جرم می‌شوند، اظهار کرد: یکی از ابزارهای مهم ارتقای رضایتمندی عمومی از دستگاه قضائی و ایجاد آرامش، شناسایی و دستگیری محکومان متواری است که مسئولیت اصلی آن بر عهده نیروی انتظامی، سایر ضابطین و دستگاه قضائی است و بر این اساس باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که پرونده‌های جدید ما را از پرونده‌های سابق که تحقیقات آن‌ها کامل انجام نشده و متهمان و محکومان آن شناسایی نشده‌اند، غافل نکند.

وی با تاکید بر اینکه تمام پرونده‌های جدید و قدیم باید هر روز به صورت مستمر پیگیری شوند، افزود: بر این اساس باید با برنامه نرم افزاری این پرونده‌ها مستمر رصد شوند تا بتوان رضایتمندی عموم مردم را به دست آورد.

دادستان تهران در بخش دیگری از سخنان خود بر آسیب شناسی اقدامات برای دستگیری متهمان متواری نیز تاکید کرد و گفت: براین اساس باید ضمن آسیب شناسی اقدامات و اتخاذ راهکارهای اجرایی و عملیاتی به منظور رفع نواقص و آسیب‌ها برای دستگیری متهمان متواری اقدام کرد.

القاصی از اعلام آمادگی دادستانی تهران برای صدور مجوزهای قضائی به منظور دستگیری متهمان و محکومان متواری همانند گذشته خبرداد و افزود: دادستانی تهران مانند همیشه این آمادگی را دارد که به صورت شبانه روزی با رعایت موازین قانونی برای ورود به مخفیگاه و دستگیری متهمان مجوز صادر کند؛ چرا که این امر تسریع در دستگیری متهمان و در نهایت رضایتمندی مردم را به همراه دارد.

وی در این جلسه همچنین به متهمان متواری هشدار داد که داوطلبانه خود را به مراجع انتظامی، امنیتی و ضابطین معرفی کنند تا در روند رسیدگی و تحقیقات از تخفیفات قانونی برخوردار شوند.

دادستان تهران همچنین با متهمان متواری اتمام حجت کرد و گفت: چنانچه به صورت قهری توسط ضابطین دستگیر شوند مشمول هیچکدام از ارفاقات قانونی در فرایند رسیدگی نمی‌شوند.

القاصی از شهروندان نیز خواست چنانچه از مکان اختفا و یا سکونت متهمان متواری اطلاع دارند بر حسب وظیفه قانونی و شرعی خود مراتب را به واحدهای انتظامی اطلاع دهند.

در این جلسه سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران، رؤسای پلیس‌های آگاهی، مبارزه با موادمخدر و پیشگیری و همچنین معاونان دادستان در حوزه نظارت و بازرسی و اجرای احکام موضوعاتی را مطرح کردند.

همچنین پیرامون ارتقای بانک اطلاعاتی مجرمان و برقراری ارتباط سایر مراجع قضائی، امنیتی و انتظامی و ارتقای کمی و کیفی واحدهای جلب مستقر در پلیس آگاهی موضوعاتی مطرح و مقرر شد؛ کارگروهی متشکل از معاونان اجرای احکام، نظارت و بازرسی دادستانی و پلیس آگاهی، پیشگیری و مبازره با موادمخدر با هدف پالایش آمار محکومان متواری و اتخاذ راهکارهایی برای شناسایی و دستگیری به موقع محکومان تشکیل و جلسات هر ۱۰ روز یک بار برگزار شود.

کد خبر 5082340 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: علی القاصی مهر دادستانی تهران متهم ویروس کرونا محدودیت های کرونایی محسن فخری زاده شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش سازمان تامین اجتماعی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شهر تهران وضعیت راهها سازمان بازرسی کل کشور میراث فرهنگی پلیس راهور دانش آموزان استثنایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی شناسایی و دستگیری دستگیری متهمان دادستانی تهران محکومان متواری متهمان متواری دادستان تهران پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۸۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان

دادستان مرکز استان گلستان برای بررسی موضوع برداشت شن و ماسه در منطقه جنگل "باغ شاه" به توسکستان گرگان رفت و دستور داد که تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان تخریب شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان،  پس از انتشار ویدیویی از برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه منطقه باغ شاه جنگل توسکستان و آسیب به درختان این منطقه، دادستان مرکز استان گلستان برای بررسی به این‌منطقه رفت.

محمود اسپانلو گفت: در این بازدید مدیران چند دستگاه مرتبط نیز برای ارائه توضیحات به این محل فراخوانده شدند.

وی گفت: پس از بررسی و شنیدن نظر کارشناسان دستور توقف عملیات برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه در عمق جنگل‌های هیرکانی در منطقه "باغ شاه" توسکستان صادر و بلافاصله دیشب همه ماشین آلات برداشت از منطقه خارج و ورودی جاده منتهی به این‌منطقه با خاک مسدود شد.

دادستان مرکز استان گلستان  گفت: برای همه مدیرانی هم که با صدور مجوز‌ها بستر را برای برداشت شن و ماسه و تخریب این جنگل فراهم کردند، پرونده تشکیل شد.

وی به منطقه معروف به باغ‌سرهنگ توسکستان رفت و دستور داد تمام ویلا‌های ساخته شده در این منطقه که بدون مجوز تغییر کاربری و ساخت و ساز شده است، در اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی تخریب شود.

اسپانلو گفت: همه مدیران مرتبط هم که با نظارت نکردن ِ خود، سبب شدند طی یک سال این منطقه به شهرک تبدیل شود به جهت ترک فعل تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

جنگل توسکستان گرگان بخشی از محدوده جنگل‌های هیرکانی است که به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد + فیلم
  • دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان
  • قاتل ایلامی متواری بعد از پنج ماه دستگیر شد
  • دستگیری یکی از عوامل قطع ۷۰ اصله درخت در بهشهر
  • دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران
  • دستگیری ۵۹۳۶ متهم قاچاق کالا و ارز در استان کرمان
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد
  • دستگیری ۲۲ متهم متواری و کشف ۹ وسیله نقلیه مسروقه طی ۴۸ ساعت
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان