Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تست‌های تشخیص سریع کرونا از هفته آینده در مراکز بهداشتی و درمانی سطح استان به صورت رایگان توزیع می‌شود.

فرزین رضاعی در برنامه تلویزیونی ضربان که از صدا و سیمای مرکز استان به صورت زنده پخش شد، به آخرین وضعیت بیماری کرونا و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص مدیریت و کنترل این بیماری اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضاعی با بیان اینکه قریب به ۱۶۰ نفر از آمار بستری‌ها نسبت به ۲هفته گذشته در استان کاهش یافته است، افزود: همچنین میزان ترخیص‌ها و بهبودیافتگان نسبت به شمار بستری‌ها افزایش یافته است.

وی با ذکر اینکه کاهش آمارها به معنای خروج از وضعیت قرمز و بی اعتنایی به خطرات این همه گیری نیست، بیان کرد: محدودیت‌هایی که ابتدای آذر ماه امسال اعمال شد در کاهش میزان بستری‌ها و مبتلایان تاثیر گذار بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خطاب به شهروندان اذعان کرد: در خصوص خطر انتشار ویروس کرونا نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی بی توجه نباشید.

رضاعی تاکید کرد: هنگامی می‌توان نسبت به انتشار ویروس کرونا با اطمینان خاطر رفتار کرد که میزان درصد افراد مثبت مبتلا به کرونا کاهش یافته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در شهریور ماه امسال تا حدودی وضعیت استان از لحاظ کرونا در حالت معمولی بود از مجموعه مراجعه کنندگان جهت تست‌گیری، هشت درصد آنها مثبت اعلام می‌شد اما این میزان در حال حاضر ۴۰ درصد است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیگیری‌های دانشگاه در حوزه بهداشت و درمان و اعمال محدودیت‌های اخیر در کاهش تعداد مبتلایان به کرونا موثر بوده است، ذکر کرد: با اجرای طرح " سردار شهید حاج قاسم سلیمانی" به منظور پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا که در قالب این طرح بستر تست‌گیری فوری و معرفی افراد مبتلا به مراکز درمانی زمینه جلوگیری از شیوع ویروس فراهم می‌شود، پیشروی به سوی کاهش تعداد مبتلایان در استان پیش‌بینی می‌گردد.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر شهروندان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند در بهمن ماه با پیک جدید و شدیدتری از بیماری روبه‌رو خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به تاثیر اعمال محدودیت‌ها در کاهش بیماری اشاره کرد و گفت: برای بحث و اظهار نظر در این خصوص با استناد به مطالعات جهانی و مطالعاتی که توسط کمیته علمی ستاد ملی کرونا انجام شده و اظهارات مجامع ملی در حالت بحران محدودیت‌ها تاثیرگذار است.

  رضاعی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا هر شهرستان که از حالت قرمز خارج شود محدودیت برای اصناف آن نقطه کاهش می‌یابد.

وی ضمن قدردانی از سعه صدر همه اصناف و صاحبان مشاغلی که به دلیل اعمال محدودیت‌ها در این مدت متضرر خواهند شد، گفت: همه ما واقفیم شرایطی که به واسطه پاندمی کرونا پیش آمده است بسیاری از مشاغل و اصناف را  از لحاظ اقتصادی با رکود مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه محدودیت دورهمی‌های خانوادگی همچنان استمرار دارد، افزود: چرخش و تردد افراد بیمار و ناقل بدون حفاظت شخصی بدون اهمیت به مقوله مهم قرنطینگی در اماکن عمومی و دورهمی‌ها،  دو فاکتور مهم و  قابل توجهی از دلایل اصلی انتقال بیماری کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به محدودیت ترافیکی که از ساعت ۲۱ شب تا ۴ بامداد اعمال شده و تاثیر آن در مهار کرونا گریزی زد و گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا این محدودیت به دلیل ایجاد مانع در خصوص برگزاری مراسمات،  میهمانی‌ها و دورهمی های خانوادگی جهت مهار و مدیریت کرونا  است.

رضاعی یکی از مهمترین اقدامات دانشگاه در بحران کرونا برای پیشگیری از این بیماری  را در حوزه بهداشت، انجام سه مرحله غربالگری شهروندان از لحاظ کرونا اعلام کرد و افزود: همچنین در ابتدای آذرماه سال‌جاری بر اساس طرح محله محور با همکاری بسیج و هلال احمر، فعالانه با این ویروس برخورد می‌کنیم.

وی پیشگیری را از دیگر گام‌های مهم در کنترل و مهار کرونا برشمرد و گفت: اقدامات بعدی مرحله درمان است که در همین راستا  از ابتدای اسفند ماه سال گذشته با شیوع بیماری بخش کرونا در همه بیمارستان‌های استان جداسازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، پیروی از پروتکل‌های و دستورالعمل واحد در سراسر استان را  یکی از موفقیت‌ها و اصول‌ مهم در حوزه بهداشت و درمان استان عنوان کرد و ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا در استان همراه با تیم مدیریت دانشگاه از بخش‌های کرونا در همه بیمارستان‌های استان، ۶۰ مورد بازدید کرده‌ایم و در صددیم در خصوص کنترل، درمان و ارائه خدمات به بیماران مبتلا در سراسر استان با یک برنامه واحد و هماهنگ در حوزه بهداشت و درمان عمل کنیم.

وی با اشاره به ارزیابی هماهنگی بین بخشی و مشارکت‌های اجتماعی در کنترل و مقابله با کرونا، ذکر کرد: مجموعه ستاد استانی کرونا همکاری کاملی با دانشگاه داشته اند و مشارکت دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط را مثبت ارزیابی می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اهمیت قرنطینه افراد مبتلا به کرونا گفت: بر اساس مسئولیت اجتماعی در صورت تست مثبت و  براساس تجویز پزشک معالج، فرد مبتلا جهت خودمراقبتی و جلوگیری از انتشار ویروس باید درخانه با شرایط ویژه بهداشتی در مدت زمان مشخص قرنطینه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: افراد مبتلا به کرونا حتی اگر علائم خفیفی هم دارند در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و چرخش در اجتماع به صورت خوشه‌ای ویروس را به دیگران منتقل می‌کنند.

رضاعی با بیان اینکه یک نفر بیمار مبتلا به کرونا در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، طی چند روز می‌تواند ۲ هزار و ۳۰۰ نفر را  مبتلا کند در صورتی که  این تعداد در خصوص آنفلوآنزا ۱۸ نفر است.

وی یکی از دلایل فوت بیماران مبتلا به کرونا را  ترس و  تاخیر در مراجعه  به مراکز درمانی به دلیل توجه به شایعات  فضای مجازی برشمرد و گفت: متاسفانه بیماران در وضعیت حاد بیماری به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که نجات جان آنان با مخاطره همراه می‌شود.

این مقام مسئول  با اشاره به نرم افزار ماسک که در اوایل شیوع کرونا توسط وزارت بهداشت راه اندازی شد، گریزی زد و خاطرنشان کرد: از طریق این نرم افزار امکاناتی فراهم شده که پایانه‌های فروش بلیط اگر کد ملی فردی در مراکز درمانی به عنوان تست مثبت کرونا ثبت شده باشد را رصد کنند، از فروش بلیط به وی خودداری می‌شود و به نوعی ردیابی مبتلایان جهت کنترل و جلوگیری از تردد از طریق این نرم افزار انجام می‌شود.

رضاعی با اشاره به ارتقای دستگاه‌های اکسیژن‌ساز بیمارستان‌های استان، تصریح کرد: به غیر از شهرستان دیواندره و دهگلان که به دلیل محدودیت‌ سطح بندی و به حدنصاب نرسیدن تخت‌های بیمارستانی دستگاه اکسیژن ساز به آن تعلق نمی‌گیرد، دیگر بیمارستان‌های استان به دستگاه مذکور مجهز هستند.

وی از استقرار هشت دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان های استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۶ دستگاه از محل هیئت امنای ارزی و ۲ دستگاه توسط دانشگاه تهیه و تامین شده است.

رضاعی با بیان اینکه استقرار دستگاه اکسیژن ساز با زیرساخت لازم و  هماهنگی شرکت سازنده نصب و راه اندازی می‌شود، افزود:  هم اکنون دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری بیمارستان رازی بانه وارد مدار شده است و ۲ دستگاه دیگر برای بیمارستان‌های مریوان و قروه تا شنبه وارد مدار می‌شود.

وی یکی از اصول اساسی مراقبت از بیماران مبتلا به کویید ۱۹ را تامین اکسیژن کافی نام برد و گفت: تعدادی از بیماران با تاخیر و در مرحله پیشرفته بیماری مراجعه می‌کنند و در این شرایط  تقاضای اکسیژن بیمارستان در راستای خدمات رسانی افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه خطاب به شهروندان هشدار داد از نصب دستگاه‌های اکسیژن در منزل جهت درمان بیماران مبتلا به کرونا بدون تجویز پزشک خودداری کنید.

رضاعی با بیان اینکه افزایش تستینگ در امر بیمار یابی نقش بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تست‌گیری یکی از پایه‌های کنترل پاندمی است اما تست پی سی آر نیازمند ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان جهت تشخیص بیماری است.

وی با بیان اینکه تست‌های تشخیص سریع از هفته آینده در مراکز بهداشتی و درمانی سطح استان به صورت رایگان توزیع می‌شود، یادآور شد: این تست در هیچ کدام از داروخانه‌ها توزیع نمی‌شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیمارستان های استان دستگاه اکسیژن ساز مبتلا به کرونا حوزه بهداشت بیماران مبتلا مراکز درمانی محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۸۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس

سید ابوالفضل هاشمی اصل ضمن گرامیداشت هفته سلامت با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه «جهاد تبیین»، این ایام را فرصتی مناسب در راستای معرفی دستاورد‌های حوزه سلامت دانست.

او با اعلام آمادگی افتتاح ۳۶ پروژه بهداشتی، درمانی، به متراژ ۱۱ هزار و ۱۳۰ متر مربع با اعتبار بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان در هفته سلامت امسال گفت: رفع چالش‌های پروژه‌های عمرانی سلامت‌محور، از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان دانشگاه است که با هدف توسعه زمینه‌های دسترسی عمومی به خدمات این حوزه به صورت ویژه در حال پیگیری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نقش تاثیرگذار توسعه، ارتقا و نوسازی زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در ارائه هر چه بهتر خدمات بهداشتی درمانی به مراجعان گفت: امید است با بهره‌برداری از این پروژه‌ها در هفته سلامت، بتوانیم گام‌های موثری در پیشبرد اهداف حوزه سلامت فارس برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • ارائه ۴۱۰ مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان