Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۱۵۰ نفر روز جمعه به منظور نشان دادن همبستگی با هنرمندان مخالف کوبایی که با سرکوب دولتی مواجه هستند، وزارت فرهنگ کوبا را محاصره کردند.

به نقل از رویترز، تظاهرکنندگان به دنبال سرکوب جنبش "سن ایسیدرو" (San Isidro) هنرمندان و فعالان مخالف توسط مقامات، خواستار گفت‌وگو بر سر محدودیت‌های آزادی بیان و آنچه سرکوب دولتی می‌خوانند، بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت‌های هلند و چک و عفو بین‌الملل به همراه دیگر گروه‌های مدافع حقوق بشر، روز جمعه در مورد حقوق بشر کوبا اظهار نگرانی کردند.

این جنبش به زندانی شدن یک خوانند رپ به اتهام اهانت اعتراض می‌کند که توجه‌ها را به برخورد دولت تک‌حزبی کوبا با حقوق بشر جلب کرده است. ۸ عضو و متحدان این جنبش نیز ۱۰ روز پیش دست به اعتصاب غذا زدند.

مقامات روز پنجشنبه با استناد به نقض پروتکل‌های سلامتی کووید ۱۹، اعتصاب را شکسته و همه را از مقر جنبش بیرون کردند. مخالفان گفتند این بهانه‌ای برای پایان دادن به اعتراض آن‌ها بوده است.

۱۴ مخالف، از جمله ۵ نفر که هنوز در اعتصاب غذا هستند، مدت کوتاهی دستگیر شدند. آن‌ها اظهار کردند تلفن‌های همراه‌شان توقیف و تنظیم مجدد (ری‌ست) شده و تصاویر اقدامی که علیه آن‌ها صورت گرفته، حذف شده‌اند.

جنبش سن ایسیدرو که نام خود را از محله‌ای قدیمی در هاوانای قدیم و محل مقر جنبش گرفته است، در سال ۲۰۱۸ به منظور مخالفت با حکمی که به گفته جنبش، سانسور در بخش فرهنگی را افزایش داده بود، تشکیل شد.

هنرمندان کوبایی که اغلب از نمایش بی‌احترامی خود برای انتقاد از دولت استفاده می‌کنند، با بازداشت‌های موقت متعدد و دیگر اشکال سرکوب روبه‌رو شده‌اند. دولت، مخالفان از جمله اعضای سن ایسیدرو را مزدورانی می‌خواند که از سوی ایالات متحده برای بی‌ثبات کردن کوبا هدایت می‌شوند. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۸۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است

سید مجید پوراحمدی رئیس صندوق اعتباری هنر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره برنامه های صندوق برای حمایت از قشر فرهنگ و هنر در سال جاری گفت: توسعه کسب و کارهای فرهنگی یکی از دستورهای وزیر فرهنگ و ارشاد خطاب به صندوق اعتباری هنر است. البته از ابتدای دولت سیزدهم برنامه ریزی های متعددی برای تقویت و توسعه فرهنگ و هنر در کشور انجام شده است.
وی افزود: عموما موسسه و مجموعه های مختلف فرهنگی نقش کلیدی در تولید و نمایش آثار هنرمندان دارند از این رو صندوق اعتباری هنر هم با این موسسه و مراکز فرهنگی گفتگو و تعامل دارد تا بتواند از فعالیت هنرمندان حمایت کند.
رئیس صندوق اعتباری هنر با اشاره به پروژه قاب هنر، بیان کرد: هدف پروژه خرید اثر از هنرمندان به ویژه خوشنویسان است. در پروژه قاب هنر، صندوق اعتباری هنر آثار هنرمندان میانه و همچنین پیشکسوت را خریداری و به موسسات و شرکت های مختلف هدیه می دهد.
وی یادآور شد: صندوق اعتباری هنر برای برگزاری و خرید اثر قرآنی در نمایشگاه روایت باران نیز اقدام کرده است. 

دیگر خبرها

  • سرکوب تجمع دانشجویان حامیِ فلسطین در فرانسه + فیلم
  • ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض
  • خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید
  • ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا
  • ببینید | جنبش ضداسرائیلی چگونه در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا فراگیر و گسترده شد؟
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • فیلم| سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها