Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@13:52:20 GMT

شبکه های HD را چگونه دریافت کنیم؟

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۹۰۱۹

شبکه های HD را چگونه دریافت کنیم؟

مدیرکل فناوری فضایی و ماهواره ای معاونت توسعه و فناوری رسانه می گوید: مخاطبان صداوسیما برای دریافت کامل شبکه های اچ دی (HD) باید گیرنده های خود را ارتقاء دهند.

به گزارش قدس آنلاین، مهدی سیاسی‌فر مدیرکل فناوری فضایی و ماهواره‌ای سازمان صداوسیما بیان کرد: ۹ آذر ۹۹ با اچ‌دی شدن شبکه‌ها، افزایش کیفیت پخش آن‌ها را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اغلب شبکه‌ها به صورت اس دی پخش می‌شدند و ما تصمیم گرفتیم شبکه‌های بیشتری را اچ‌دی کنیم. در این زمینه از استانداردهای به روز دنیا استفاده می‌کنیم و به این ترتیب با شبکه‌های قبلی ۱۳ شبکه رسانه ملی اچ‌دی دریافت خواهند شد.

وی که صبح امروز شنبه ۸ آذر با برنامه «صبح بخیر ایران» در شبکه یک سیما گفتگو می‌کرد، افزود: ما در اداره کل فناوری فضایی و ماهواره‌ای دو وظیفه را برعهده داریم، یکی تامین برنامه‌های زنده چه در داخل و چه خارج از کشور که به تجهیزات ماهواره‌ای سیار و سیگنال رسانی احتیاج داریم که نمونه بارز آنها رویدادهای ورزشی است. مثلاً یک بازی فوتبال که در خارج از کشور انجام می‌شود باید با کیفیت خوب پخش شود و این موضوع نیازمند زیرساخت مناسب و بسیار هزینه بر است.

سیاسی‌فر با بیان اینکه با تحریم‌های ظالمانه علیه ما کار به سادگی نیست، یادآور شد: مخاطبان ما در خارج از کشور باید ریسیورهای اچ‌دی تهیه کنند. شاید برخی از مردم نخواهند به سرعت تجهیزاتشان را تغییر بدهند و مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد شد و شبکه‌ها با همان کیفیت قبلی هم پخش خواهند شد. این هم کار آسانی نبود و ما هم پخش قبلی را نگه داشته و آن را خاموش نکردیم و هم یک پخش ارتقا یافته جدید داریم.

مدیرکل فناوری فضایی و ماهواره‌ای توضیح داد: از فردا ما شاهد تغییرات نهایی خواهیم بود و شبکه ۴k هم یک قدم بالاتر است که مدت‌ها به صورت آزمایشی آغاز شده است. ما باید بستری فراهم می‌کردیم که برای این پیشرفت هم آماده شویم، البته شبکه‌های ۴k در کل دنیا خیلی محدود هستند، چون محتوای تولیدی که بتواند در این شبکه‌ها پخش شود خیلی کم است.

وی در پایان گفت: از مردم تقاضا می‌کنم اگر به مشکلی برخوردند به سازمان منتقل کنند تا بتوانیم آن را رفع کنیم. به هر حال در کاری با این ابعاد بزرگ و جهش کیفیت در پخش تلویزیونی ممکن است مشکلاتی پیش بیاید و همکاران من آماده رفع این مسائل هستند.

«صبح بخیر ایران» به تهیه‌کنندگی داریوش دلیری شنبه تا پنجشنبه‌ها ساعت ۶:۱۵ تا ۸ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شبکه اچ دی فناوری فضایی و ماهواره ای شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۹۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رامبد دانش‌پژوه، مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر شریف در حوزه فناوری‌های نو در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار کرد: اولین مرکز نوآوری شریف با هدف توسعه فناوری‌های نو، اینترنت اشیا، رباتیک دانش‌آموزان را مورد آموزش و حمایت قرار می‌دهد. این مرکز در ۱۴۰۱ تاسیس شده است و به عنوان شرکت خلاق فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به ماموریت مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر افزود: کشف استعدادیابی و آموزش دانش‌آموزان از سن ۷ سال تا ۱۷ سال برای ورود به فری‌لنسری یا آزاد کار انجام می‌شود. به عبازت دیگر، دانش‌آموزان پس از ورود به فری‌لنسری می‌توانند کسب و کار خودشان داشته باشد.

دانش‌پژوه با بیان اینکه مرکز نوآوری لنسر با سایر مراکز تفاوت دارد، ابراز کرد: نیاز دانش‌آموزان و روش آموزش آن‌ها با یکدیگر متمایز است؛ بنابراین یک اتاق هنر تعبیه کردیم تا دانش‌آموزان در اتاق هنر و مکانیک همراه با بازی و سرگرمی به آموزش بپردازند.

مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر اضافه کرد: آموزش به دانش‌آموز با آموزش به بزرگسال متفاوت است؛ دانش‌آموزی که برنامه‌نویسی یاد می‌گیرد باید به صورت کنترل‌شده بازی و سرگرمی داشته باشد. در واقع، بازی باید در خدمت آموزش باشد.

وی افزود: مهارت‌هایی که در مرکز نوآوری لنسر به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود، باعث می‌شود که آن‌ها بعد از فارغ‌التحصیلی توانایی انجام پروژه را داشته باشند.

دانش‌پژوه با بیان اینکه دانش‌آموزان در مرحله مقدماتی باید با الگوریتم‌ها آشنا شوند، اظهار کرد: فرآیند آموزش مهارت‌ها در این مرکز نوآوری سه سال طول می‌کشد.

مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر با بیان اینکه ۱۲۰۰ دانش‌آموز از بدو تاسیس ۶۰۰ نفر فارغ‌التحصیل شدند، تصریح کرد: از  ۶۰۰ نفر  ۸۰ نفر گواهی بین‌المللی دریافت کردند و به مرحله آزمون بین‌المللی رسیدند. با مجموعه ای خارج از ایران فعالیت می‌کنیم که دانش‌آموزان بتوانند بورسیه شوند. همچنین ۱۲ نفر مرحله کارآموزی را گذارندند.

وی افزود: مرکز نوآوری لنسر به دانش‌آموزان نخبه علاقه‌مند بورسیه تحصیلی رباتیک، برنامه‌نویسی هوش مصنوعی اهدا می‌کند.

دانش‌پژوه ادامه با اشاره به معنای لنسر، ادامه داد: لنسر به معنای نوک پیکان است یعنی دانش‌آموزانی که بتوانند خط‌شکن دشمن باشد.

مدیرعامل مرکز نوآوری لنسر ابراز کرد: دستاوردهای دانش‌آموزان باید نشان داده شود و در این خصوص ایونت‌هایی در عراق و دانشگاه شریف برگزار کردیم. همچنین مسابقه کیدمد شریف بررگترین مسابقه دانش‌آموزی که در ۱۴ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

وی افزود: ما به اختلالات یادگیری دانش‌آموزان در آموزش توجه می‌کنیم و درصدد هستیم قبل از ورود به مرکز مشکلاتشان را حل کنیم؛ لذا محتوای آموزشی را با کیفیت بالا آماده کردیم. دانش‌آموزان به صورت آنلاین می‌توانند در این کلاس حضور پیدا کنند.

دانش‌پژوه ادامه داد: هزار و صد ۱۶۰ مدرسه شبانه‌روزی در کل کشور وجود دارد که از فناوری محروم هستند و با معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش این دانش‌آموزان را شناسایی کردیم و هزار و ۱۵۰ نفر را در این مرکز نوآوری تحت پوشش قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نوع و محتوای آموزش به دانش‌آموزان بسیار اهمیت دارد و هزینه یک ماه حضور در این مرکز نوآوری ۱ میلیون و پانصد هزار تومان است. همچنین ۱۴ نفر به ثبت اختراع رسیدند.

دانش‌پژوه با اشاره به چشم‌انداز ۱۰ ساله خود، ابراز کرد: درصدد هستیم به یک بستر و مرکزی تبدیل شویم که از لحاظ علمی مرزشکن باشیم و محصولات های‌تک را به کشورهای جهان صادر کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لندر جان سخت ژاپن برای سومین بار روی ماه بیدار شد
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم
  • برنامه «مهمانی» از شبکه پیشران فراتر
  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • ایلان ماسک: با ۶۰۰۰ ماهواره در مدار زمین، هیچ مدرکی برای بیگانگان ندیده‌ام