Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «فاطمه خالوان» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه همه مردم باید محدودیت‌های کرونایی را جدی بگیرند، افزود: بعد از گذشت ۱۰ ماه از شیوع ویروس کرونا تنها راهکار مصونیت از این بیماری رعایت توصیه‌های بهداشتی است و راهکار دیگری فعلا برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری وجود ندارد.

او ادامه محدودیت‌ها و تعطیلی ادارات و بازار را راهکار مناسبی در راستای حذف چرخه انتقال ویروس دانست و گفت: اگر با برنامه و براساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی عمل کنیم می توانیم این ویروس را کنترل و نسبت به حذف تدریجی آن اقدام نماییم که این موضوع نیاز به همکاری همگانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خانه ماندن را توصیه درستی در راستای جلوگیری از سرایت ویروس کرونا دانست و اظهار داشت: تجمع، تردد و دورهمی‌های خانوادگی یکی از مهمترین عوامل انتقال ویروس کرونا است و از این رو برای حذف سرایت این ویروس و قطع کردن چرخه انتقال آن باید از تجمع کردن خودداری کرد و حتی ملاقات با بیماران را در منزل و بیمارستان به طور کامل باید حذف کرد.

این روانشناس سلامت در ادامه با توصیه به افرادی که علایم کرونا دارند از آنها خواست در قرنطینه خانگی بمانند و ارتباطات خود را به به حداقل کاهش دهند و با استراحت و رعایت دستورالعمل‌ها تا زمان بهبودی کامل از منزل خارج نشوند.

خالوان استفاده از ماسک از منزل تا منزل را نیز راهکار موثر دیگری برای پیشگیری از سرایت ویروس کرونا دانست و گفت: جدی گرفتن شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله ۲متری به تسریع در حذف انتقال ویروس کرونا کمک زیادی می کند و از این رو در شرایط فعلی که وارد موج سوم کرونا شده ایم همه مردم باید با حساسیت بالا نسبت به کنترل این ویروس اقدام نمایند.

او تلاش همگانی برای کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را جزو مسوولیت اجتماعی همه اقشار مردم دانست و افزود: همه مردم در راستای حق شهروندی خود باید همراهی کاملی با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها داشته باشند تا هرچه سریعتر از این وضعیت عبور کنیم.

وی با بیان اینکه هرچه مسائل عادی قلمداد شود و مردم به توصیه های بهداشتی توجهی نداشته باشند طول دوران حضور ویروس کرونا در جامعه نیز به درازا می کشد و نمی توان پایانی برای آن متصور شد از این رو باید دست به دست هم بدهیم تا هرچه سریعتر چرخه انتقال ویروس حذف شود.

او کرونا را ویروسی عالم گیر دانست و گفت: این ویروس فقط در استان و کشور ما شیوع پیدا نکرده و از این رو باید از تجارب سایر کشورها در مهار این بیماری استفاده کنیم و این مرحله را با کمترین آسیب پشت سربگذاریم.

این روانشناس سلامت برحذف مسافرت ها و استفاده از تعطیلات برای تفریح و دورهمی نیز تاکید کرد و گفت: فلسفه این تعطیلی و محدودیت ها، مصون نگه داشتن جان افراد است و از این رو نباید با مسافرت و تردد غیرضروری جان خود و اطرافیانمان را به خطر بیاندازیم.

خالوان، کمک به کاهش ورودی بیمارستان ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: پرشدن تخت بیمارستان‌ها و خستگی پزشکان و پرستاران و نیروهای کادر درمان شرایط را برای حوزه سلامت بسیار سخت کرده و افزایش آمار مرگ و میرها و مبتلایان به کرونا نیز تاثیر زیادی در روحیه کادر درمان و سایر مردم گذاشته و از این رو می‌طلبد عزم همگانی برای کاهش آمار مبتلایان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا جامعه دچار بیماری‌های همچون استرس، ترس، اضطراب و خیلی بیمارهای دیگری شده است، گفت: باید علاوه بر صیانت از جسم، به فکر روح و روان خود نیز باشیم و نگذاریم دچار استرس و اضطراب و بیماری های روحی روانی شویم چرا که جسم را نیز تضعیف و زمینه را برای بیماری فراهم می‌کند.

او تاکید کرد که این وضعیت پایدار نیست و با تلاش همگانی می توانیم چرخه انتقال ویروس کرونا را حذف کنیم و جامعه را به شریط قبل از کرونا برگردانیم به شرط آنکه همه مردم در این موضوع مشارکت و همراهی کامل داشته باشد.

۱۵۳ بیمار جدید کووید ۱۹ در کرمانشاه شناسایی شدند

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه اعلام کرد: در شبانه روز گذشته ۱۵۳ بیمار جدید کووید ۱۹ در این استان شناسایی شدند که ۸۹ مورد از آنها سرپایی و ۶۴ نفر دیگر بستری بودند.

«مهدی محمدی»  افزود: ۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در استان کرمانشاه جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این ۱۶ نفر شامل چهار نفر در کرمانشاه، چهار نفر در کنگاور، ۲ نفر در سنقر و در شهرستان های اسلام آبادغرب، پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب و دالاهو نیز هر کدام یک نفر می شود.

وی با اشاره به این که هم اکنون ۸۳۷ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۸ نفر با علایم ویروس کرونا بستری و ۱۳۳ نفر هم پس از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کرمانشاه محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرمانشاه محدودیت های کرونا ویروس کرونا کرمانشاه محدودیت های کرونا اخبار کنکور انتقال ویروس ویروس کرونا چرخه انتقال همه مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۹۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی مردم با پلیس برای پیشگیری از سرقت

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی گفت: یکی از مهم ترین ماموریت‌های پلیس در ایام نوروز، پیشگیری از وقوع انواع سرقت در سطح محله‌های شهری و روستایی، اماکن عمومی، تجاری، معابر، پارک‌ها و بوستان‌ها و محل حضور گردشگران نوروزی است که به همین منظور تیم گشت محسوس و نامحسوس پلیس آگاهی نیز به واحد‌های گشت انتظامی کلانتری و پاسگاه‌های هر حوزه اضافه شده اند.

وی افزود: اما در این میان از خود شهروندان می‌خواهیم با رعایت نکات ایمنی و خودمراقبتی‌های لازم در زمان ترک منزل و رفتن به مسافرت از جمله: استفاده از قفل‌های مناسب، غیرقابل نفوذ کردن ورودی‌های منزل در قسمت‌های تراس، نورگیر و بالکن و  نگهداری نکردن طلاجات و اشیای قیمتی در منزل از وقوع سرقت جلوگیری و حضور افراد و خودرو‌های مشکوک در محله را به پلیس گزارش کنند. 

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان با اشاره به تراکم جمعیت در مراکز فروش، معابر و ایستگاه‌های مسافربری از شهروندان خواست با انجام خودمراقبتی‌های لازم از وقوع کیف قاپی، جیب بری، سرقت قطعات و لوازم خودرو جلوگیری و ضمن به کارگیری نگهبان محله و سپردن منزل خود به همسایه‌ها در زمان مسافرت در انجام خرید‌های خرد و کلان، انتقال وجوه و خرید‌های اینترنتی نیز مراقبت‌های لازم را مد نظر داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • برخورد دستگاه قضا با ساخت و ساز غیرمجاز
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با ساخت و سازهای غیرمجاز 
  • دستگاه قضا صادقانه به مدیریت شهرداری را کمک می‌کند
  • دستگاه قضا صادقانه مدیریت شهرداری را کمک می‌کند
  • همراهی مردم با پلیس برای پیشگیری از سرقت
  • تجمع بانوان اصفهانی برای دفاع از مقاومت مردم فلسطین
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • همراهی مردم با مسوولان موفقیت امور را دوچندان می کند