Web Analytics Made Easy - Statcounter

 یک رسانه غربی ترور دانشمند هسته‌ای -دفاعی جمهوری اسلامی ایران را باعث تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه پیش از تحلیف رئیس‌جمهور جدید آمریکا دانست.

 جنایت تروریستی روز گذشته شهادت دکتر محسن فخری زاده ، دانشمند هسته‌ای ایران با پوشش گسترده خبری در سطح رسانه‌های دنیا همراه شد.

شبکه فرانس ۲۴ با پرداختن به این اقدام تروریستی آن را در راستای افزایش تنش‌ها پیش از مراسم تحلیف جو بایدن ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه فرانسوی با درج پیام محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در محکومیت ترور شهید فخری زاده نوشت: این اقدام خطر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به همراه خواهد داشت. آن هم در حالیکه نزدیک به یکسال از ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده عالی رتبه ایران و بالا گرفتن تنش میان تهران و واشنگتن می‌گذرد.

فرانس ۲۴ یادآور می‌شود در حالی دانشمند دفاعی و هسته‌ای ایران روز جمعه هدف حمله تروریستی قرار گرفت، که جو بایدن از بازگشت به توافق هسته‌ای ایران می‌گوید و تا زمان ادای سوگند ریاست جمهوری در کنگره آمریکا زمان زیادی ندارد. این اقدام تروریستی تنش‌ها را پیش از مراسم تحلیف بایدن افزایش می‌دهد.

محسن فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری صنایع دفاعی کشورمان، عصر روز جمعه در میدان خلیج فارس آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک، مورد سوءقصد قرار گرفت.

به گفته شاهدان محلی، ابتدای غروب روز جمعه یک درگیری در منطقه آبسرد آغاز شده که منجر به تبادل آتش میان دو طرف می‌شود. در این درگیری خودروی اول با آر پی جی مورد هدف قرار گرفته و به خودروی دوم هم تیراندازی شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترور دانشمند هسته ای فخری زاده ترور دانشمند هسته ای تحلیف بایدن ترور فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۹۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»

ایتنا - شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» روز یکشنبه، دوم اردیبهشت، طرحی را که روز شنبه در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد برای آزادی بیان در آمریکا نگران کننده خواند.
در این طرح مقرر شده است که اگر شرکت «بایت‌دنس» مالک چینی تیک‌تاک ظرف یک سال مالکیت آن را واگذار نکند این رسانه اجتماعی در آمریکا ممنوع خواهد شد.

این طرح که بخشی از بودجه تکمیلی امنیت ملی ایالات متحده شامل کمک به اسرائیل و اوکراین است پس از تصویب در سنا با امضای جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، به قانون تبدیل خواهد شد.

تیک‌تاک در بیانیه‌ای این ممنوعیت را نقض آزادی بیان ۱۷۰ میلیون آمریکایی خواند.

بسیاری از قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات و مقامات دولت بایدن می‌گویند تیک‌تاک خطراتی برای امنیت ملی در بر دارد زیرا چین می‌تواند این شرکت را مجبور کند داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر آمریکایی خود را در اختیار پکن قرار دهد.

سناتور دموکرات مارک وارنر، رئیس کمیته اطلاعات سنا، روز یکشنبه گفت دولت چین می‌تواند از تیک‌تاک به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده کند.

برخی از دموکرات‌ها نیز نگرانی‌های مربوط به آزادی بیان را در مورد ممنوعیت تیک‌تاک مطرح کرده‌اند و در عین حال خواستار تدوین مقررات سخت‌گیرانه‌تری برای حفظ حریم خصوصی کاربران و داده‌های مربوط به آنها شده‌اند.

مجلس نمایندگان آمریکا در ۲۳ اسفند سال گذشته یک طرح قانونی دو حزبی را تصویب کرد کرد به «بایت‌دنس» حدود ۶ ماه فرصت داد تا مالکیت تیک‌تاک را واگذار کند که به معنی قطع روابطش با چین خواهد بود و در غیر این صورت با ممنوعیت فعالیت در آمریکا رو‌به‌رو خواهد شد.

پیشتر در سال ۱۴۰۱ کنگره ایالات متحده کارکنان فدرال را از استفاده از تیک‌تاک در ادارات دولتی منع کرد.

تیک‌تاک یکی از موضوع‌های رد و بدل شده در ملاقات بین بایدن و همتای چینی‌اش شی جین پینگ در آبان ماه سال گذشته بود. به گفته کاخ سفید بایدن در این دیدار نگرانی‌های آمریکایی‌ها را در مورد مالکیت این رسانه اجتماعی مطرح کرد.

مایکروسافت در اواسط فروردین در گزارشی اعلام کرد که چین از حساب‌های جعلی رسانه‌های اجتماعی برای نظرسنجی از رأی‌دهندگان آمریکایی در مورد آنچه در موردش اختلاف‌نظر دارند استفاده می‌کند تا بتواند تفرقه ایجاد کند و احتمالاً بر نتیجه انتخابات آمریکا، کره جنوبی و هند به نفع خود تأثیر بگذارد.

بر اساس این گزارش انتظار می‌رود گروه‌های سایبری تحت حمایت دولت چین، انتخابات مهم سال ۲۰۲۴ را هدف قرار دهند و کره شمالی نیز در این امر دخالت دارد.

دیگر خبرها

  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • بازگشت امپراتور آسیا به جام‌جهانی/واکنش رسانه‌ها به پنالتی ایران
  • الیمالات نور نابود شد؛ با عوامل اصلی برخورد کنید
  • دادگاه منافقین آغاز شد
  • برگزاری نخستین دادگاه منافقین در سال جدید آغاز شد
  • دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین برگزار می‌شود
  • آغاز دور جدید دادگاه سرکردگان گروهک تروریستی منافقین
  • آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین
  • آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»