Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد حمزه زاده اظهار داشت: به دنبال مجموعه عملیات انجام‌شده برای حفاظت و مرمت مجموعه تاریخی حسن پادشاه تبریز، 14 باب از حجره‌های این مجموعه تاریخی توسط متخصصان حوزه معاونت میراث فرهنگی این اداره کل موردحفاظت، مرمت و ساماندهی قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه 14 حجره در ضلع شمالی و جنوبی این مجموعه مورد مرمت قرار گرفته است، گفت: با توجه به شرایط ساختاری و شدت آسیب‌های متفاوت در هر یک از 14 باب حجره، بنا به ملاحظات فنی از شیوه‌های متفاوت علمی برای مرمت و حفاظت این آثار بهره گرفته‌شده، بطوریکه10 باب حجره با اقداماتی نظیر استحکام‌بخشی ساختار سازه‌ای، جایگذاری ازاره های سنگی موجود، دوخت و دوز و تثبیت ترک‌ها و مرمت نماهای آجری مورد مرمت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین 4 باب از حجره‌ها که به‌واسطه شدت آسیب‌های وارده از بین رفته یا قابلیت حفاظت نداشتند، براساس مستندات و مطابق الگوهای تاریخی مورد بازسازی قرار گرفتند، همچنین به‌منظور تأمین نیازمندی‌های لازم برای تخصیص کاربری متناسب، تمهیدات لازم برای ایجاد زیرساخت‌های تأسیساتی اعم از تأسیسات مکانیکی و الکترونیکی در نظر گرفته شده است.

حمزه زاده اظهار داشت: با توجه به اهمیت میدان تاریخی صاحب آباد و مجموعه حسن پادشاه در تاریخ تبریز، این اداره کل احیا این مجموعه تاریخی را در اولویت کاری خود قرار داده و در تلاش است تا با فراهم‌سازی شرایط و امکانات لازم، احیا میدان حکومتی صاحب آباد و عناصر تاریخی تشکیل‌دهنده آن، از جمله مجموعه تاریخی حسن پادشاه را  به‌واسطه تجربه و نبوغ متخصصان حوزه مرمت و حفاظت محقق سازد.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری آذربایجان شرقی ساماندهی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز خسروشاه مرمت میدان تاریخی صاحب اباد حسن پادشاه ترک آذربایجان مجموعه تاریخی حسن پادشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۹۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوروز امسال بیش از ۴ هزار گردشگر از روستای تاریخی «پالنگان» بازدید کرند

ایسنا/کردستان فرماندار کامیاران گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تا روز گذشته در مجموع ۴ هزار و ۱۸۱ نفر گردشگر داخلی و ۱۵ گردشگر خارجی از «روستای پالنگان» بازدید کرده‌اند.

 کیانوش ثقفی‌نیا، امروز سه شنبه (۷ فروردین) در جلسه بررسی ثبت جهانی روستای پالنگان اظهار کرد: روستای تاریخی پالنگان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری استان و شهرستان کامیاران است که باید ساماندهی آن مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: از آغاز تعطیلات نوروزی تا روز گذشته در مجموع ۴ هزار و ۱۸۱ نفر گردشگر داخلی و ۱۵ گردشگر خارجی از روستای پالنگان بازدید کرده‌اند.

وی، تأکید کرد که ساماندهی روستای تاریخی پالنگان باید با کار ترکیبی و با بهره‌گیری از ظرفیت استادکاران بومی و با ترک تشریفات صورت گیرد. همچنین در الحاق‌ها، حفظ بافت پلکانی روستا که یکی از محورهای اصلی در جذب گردشگران به این روستاست ملاک خواهد بود.

فرماندار کامیاران اعلام کرد که ۳ میلیارد تومان از سوی میراث فرهنگی و بنیاد مسکن استان برای ساماندهی دره نالی اختصاص یافته است.

به گفته وی، نبود پارکینگ و سرویس بهداشتی از مشکلات اصلی توسعه گردشگری در روستای پالنگان است.

ثقفی‌نیا، ساماندهی ۳۳ دکه فعال در روستای پالنگان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اصلی در روستای پالنگان موضوع ساماندهی فاضلاب این روستاست که تامین اعتبار آن از طریق مختلف مولدسازی و غیره ضروری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسجد سید اصفهان مرمت می‌شود
  • اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان
  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده
  • گذری به مدرسه‌های تاریخی در گذر بازار اصفهان
  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده/فعال شدن ساخت تمام خطوط متروی تهران
  • کشف آب‌انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت‌حیدریه + تصویر
  • مسجد میرزا آقاجانی اسدآباد بنایی به قدمت تاریخ
  • کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک تشکیل می‌شود
  • نوروز امسال بیش از ۴ هزار گردشگر از روستای تاریخی «پالنگان» بازدید کرند
  • بارش‌های اخیر آسیب جدی به بازار تاریخی اراک وارد نکرد