Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کنترل و گواهی بذر موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی سطح زیر کشت بذر گواهی شده سبزی و صیفی در سال جاری، گفت: به طور میانگین سالانه حدود ۷۰ میلیون یورو بذر سبزی و صیفی وارد کشور می‌شود. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، صمد مبصّر ضمن پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی سطح زیر کشت بذر گواهی شده سبزی و صیفی در سال جاری گفت: با توجه به قیمت ارز، انتظار داریم بذر بیشتری در کشور تولید شود، زیرا واردات برخی از اقلام بذر سبزی و صیفی در حال حاضر فاقد توجیه اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون کنترل و گواهی بذر موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال سطح زیر کشت بذر گواهی شده سبزی و صیفی در کشور در سال ۹۸ را ۲۳۶ هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: از این سطح حدود ۹۰ تن بذر گواهی‌شده تولید شده است.

وی ادامه داد: از ۹۰ تن بذر سبزی و صیفی که توسط ۲۶ شرکت خصوصی تولید شده است، ۳۳ رقم آن اصلاح شده و ۱۴ رقم بومی و محلی بودند.

مبصّر گفت: بذر‌های تولید شده مربوط به ۱۸ محصول سبزی و صیفی همچون گوجه فرنگی، پیاز، هویج، لوبیا سبز، نخود فرنگی، تربچه و شلغم است و تولید بذر این محصولات سالانه رشد تصاعدی دارد.

وی گفت: در سال گذشته ۱۰ استان کشور از جمله اصفهان، تهران، البرز، استان مرکزی و خراسان رضوی در تولید بذر سبزی و صیفی مشارکت داشتند.

معاون کنترل و گواهی بذر موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال با بیان این که به طور میانگین سالانه حدود ۷۰ میلیون یورو بذر سبزی و صیفی وارد کشور می‌شود، بیان داشت: تخمین زده می‌شود ۴۵ درصد بذر مورد نیاز سبزی و صیفی مورد نیاز کشور وارداتی بوده و مابقی بذر مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در ابتدای سال ۹۸ به دلیل اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به بذر، واردات این نهاده در بخش سبزی و صیفی به ۱۰۶ میلیون یورو رسید، اما در تابستان همان سال تعلق ارز ترجیحی به بذر سبزی و صیفی متوقف و در فروردین سال ۹۹ نیز ارز نیمایی برای واردات کلیه بذر‌ها مصوب شد و از این رو واردات بذر سبزی و صیفی روند منطقی پیدا کرد.

مبصّر در همین حال متوسط کل واردات بذر گیاهان زراعی، سبزی و صیفی فضای باز و گلخانه‌ای و گل و گیاهان زینتی را به لحاظ وزنی ۷ هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: این رقم تنها ۱.۲ درصد تولید ۶۰۰ هزارتنی کل بذر گواهی شده در داخل کشور است.

وی گفت: در بدترین شرایط تحریم و مسایل پس از برجام، خوشبختانه با پشتیبانی مناسب وزارت جهاد کشاورزی و همت شرکت‌های خصوصی، آسیب جدی به تهیه بذر از خارج صورت نگرفت. بیشتر بخوانید: متوسط قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی در سه ماه دوم ۹۹ معاون کنترل و گواهی بذر موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال یادآور شد: اگر در مقاطعی واردات بذری با مشکل روبرو شده، تنها به دلیل مسایل مربوط به نقل و انتقال‌های بانکی بوده است.

وی درباره کل واردات بذر به لحاظ ارزشی اظهار داشت: سالانه ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون یورو بذر گیاهان زراعی و گل و گیاه زینتی وارد کشور می‌شود که به لحاظ ارزشی ۶۵ تا ۷۰ درصد آن مربوط به بذر سبزی و صیفی است.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی محصولات کشاورزی واردات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی محصولات کشاورزی واردات بذر سبزی و صیفی سبزی و صیفی بذر گواهی شده واردات بذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۹۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد نیاز به تجهیزات پزشکی از طریق واردات و ۴۰ درصد آن از طریق تولید تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید رضا شاهمرادی گفت: باتوجه به گستردگی حوزه تجهیزات پزشکی در کشور، این حوزه دارای ارزش ۲.۵ میلیارد دلاری بوده که حدود ۶۰ درصد این ارزش، از طریق واردات و ۴۰ درصد آن از طریق تولید تامین می‌شود

وی بیان کرد:  در سال‌های اخیر با اعمال سیاست‌های حمایت از تولید این نسبت تقریباً به هم نزدیک شده و به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

  شاهمرادی تصریح کرد: تکیه اصلی ما بر توانمندی های داخلی است زیرا می توان به عنوان منبعی که تداوم بیشتری دارد روی آن حساب کرد. به همین خاطر رونق اقتصادی در بخش تولید بیشتر از سال های گذشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش بدهی‌های آلمان به ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو
  • بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات
  • کارآفرینی و سرمایه‌گذاری زودبازده در گلخانه ها
  • ۶۰ درصد نیاز به تجهیزات پزشکی از طریق واردات و ۴۰ درصد آن از طریق تولید تامین می‌شود
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم
  • سالانه ۶۰۰ هزار تن بذر گواهی شده در کشور مصرف می‌شود
  • اولین گواهی صرفه‌جویی، بهار در بورس عرضه می‌شود
  • دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • رونق گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در گلستان
  • هزینه واردات بنزین از جیب مردم تامین می‌شود