Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هفته دوم قرنطینه سراسری و بر اساس اعلام تعطیلی ادارات، نحوه چگونگی ارائه خدمات مراکز قضایی تشریح شد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، با شیوع بیماری کرونا و گسترده شدن آن و بر اساس دستور ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا قرار بر این شد تا قرنطینه دو هفته‌ای در مناطق قرمز سراسر کشور اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما پس از گذشت یک هفته از این قرنطینه سراسری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی خبر از تعطیلی تمام ادارات از امروز به بعد را اعلام کرد.

مراجع قضایی از جمله مراکزی هستند که میزان مراجعه مردم به آن‌ها زیاد است و حال سوالی که برای مردم پیش می‌آید این است که آیا مراکز قضایی هم تعطیل خواهند شد یا به ارائه خدمات می‌پردازند؟

بر اساس اعلام مراکز قضایی مانند دفاتر ثبت اسناد، دفاتر ازدواج و طلاق، شورا‌های حل اختلاف، دادگستری‌ها و... روند ارائه خدمات به مردم بر اساس رویه هفته قبل بوده و مراکز قضایی از بخشنامه معاون اول قوه قضاییه پیروی می‌کنند.
بخشنامه معاون اول قوه قضائیه درباره چگونگی فعالیت نهاد‌های قضایی

از روز‌های ابتدایی شیوع بیماری کرونا معاون اول قوه قضاییه درباره چگونگی فعالیت نهاد‌های قضایی توضیحاتی داد.

بر اساس این بخشنامه تمامی بخش‌های مختلف قوه قضاییه باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند تا با حضور حداقلی نیرو‌ها و همچنین استفاده از سامانه‌های الکترونیکی خدمات دهی به مردم در شرایط کرونایی تسهیل یابد.

در این بخشنامه ٢٢ ماده‌ای حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای نحوه فعالیت بخش‌‎های مختلف قضایی به‎ منظور پیشگیری از شیوع کرونا را به تمامی واحد‌های ستادی، قضایی و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه ابلاغ کرد.

یکی از موضوعاتی که در این بخش‌های آن توجه بسیار شده بود استفاده از سامانه‌های آنلاین برای رسیدگی به پرونده‌های قضایی است که از جمله آن می‌توان به سامانه برگزاری دادگاه‌های آنلاین و نوبت دهی الکترونیک اشاره کرد.

براساس این بخشنامه، معاونت‌ها، واحد‌های قضایی مرکز و دادگستری‌های کل، موارد قابل دورکاری و چگونگی انجام آن را با حضور دو سوم نیروها، پیش‌بینی و اقدام کنند همچنین در این بخشنامه تأکید شده است، در مواردی که امکان دورکاری وجود دارد با نظارت مسئول ذیربط، برنامه ریزی به نحوی باشد که حضور افراد در محل کار در زمان واحد کمتر باشد.

بر اساس این بخشنامه استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش مراجعان به مراجع قضایی و همچنین برگزاری دادگاه‌ها با حداقل افراد تاکید شده است و به منظور جلوگیری از تجمع و گفته شده تا نوبت دهی به صورت الکترونیک باشد و مراجع قضایی زمان حضور مراجعان را از طریق پیامک به آن‌ها اطلاع دهند.

با شروع قرنطینه سراسری شورا‌های حل اختلاف و دادگستری‌ها بر اساس این بخشنامه به ارائه خدمت پرداختند و دفاتر ثبت اسناد رسمی و طلاق ازدواج و طلاق به صورت زوج و فرد به ارائه خدمت پرداختند و بر این اساس تا اطلاع ثانوی نهاد‌های قضایی به روال قبلی خود عمل خواهند کرد و درباره تعطیلی آن‌ها هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قوه قضائیه قرطینه ستاد ملی مبارزه با کرونا کرونا ویروس قرنطینه سراسری مراکز قضایی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۹۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه خود ارزیابی روانشناختی در حوزه سلامت روان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، رئیس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت:در حال حاضر جهان در یکی از سخت‌ترین بحران‌های حوزه سلامت قراردارد و ویژگی اصلی این بحران آسیب‌های روانی مانند: استرس، اضطراب، ترس از مرگ خود و عزیزان، افسردگی و وسواس است.   وی افزود: در همین رابطه و در راستای افزایش خودارزیابی روانشناختی، سامانه خود مراقبتی در حوزه سلامت روان ذیل پایگاه اینترنتی http://salamat.gov.ir مدتی است که راه اندازی شده است.    زارع ادامه داد:همه افراد می‌توانند بدون ذکر مشخصات هویتی، با مراجعه به این پایگاه و انتخاب گزینه خودارزیابی روانشناختی در سمت چپ و پایین صفحه به سؤالات ده گانه غربالگری در حوزه سلامت روان پاسخ داده و از سامانه بازخورد دریافت نمایند.   وی تصریح کرد: در بخش‌های بعدی این سامانه محتوای آموزشی خودمراقبتی در حوزه سلامت روان و فهرست مراکز خدمات جامع سلامت نیز گنجانده شده است.   رئیس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بیان داشت:هدف از راه اندازه این سامانه، توانمندسازی جمعیت عمومی برای خودارزیابی در حوزه سلامت روان و همچنین راهنمایی آنان برای یادگیری شیوه‌های خودمراقبتی در جهت حفظ و ارتقاء سلامت روان می‌باشد.    وی افزود: مراجعه کنندگان به این درگاه می توانند ضمن مطالعه محتوای آموزشی، در صورت نیاز با استفاده از سامانه، به جستجوی مراکز خدمات جامع سلامت نزدیک محل سکونت خود پرداخته و برای دریافت خدمات سلامت روان از پزشکان و کارشناسان سلامت روان در نظام مراقبت‌های بهداشتی اولیه کمک گیرند.

دیگر خبرها

  • فقر مطلق در ایران کاهش یافت
  • مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی اعلام شد
  • اتصال دوباره واحد شماره یک بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی
  • اصفهان می‌تواند قطب فعالیت دانش‌بنیان‌ها در کشور باشد
  • ارائه ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی
  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی از امسال/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور
  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور
  • دستگیری ۴۰۰ نفر مجرم فعال آزمون سراسری در فضای مجازی + فیلم
  • فعالیت سامانه خود ارزیابی روانشناختی در حوزه سلامت روان