Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیرکل دامپزشکی استان همدان با تأکید بر اینکه همدان از نظر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پاک است، گفت: پرندگان تلف شده در تالاب آق‌گل به علت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نبوده و استان همدان فعلاً از این نظر پاک است.

دکتر محمدرضا رسولی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه هر ساله با فرارسیدن فصل سرما و مهاجرت پرندگان به کشور ما احتمال بروز آنفلوآنزای فوق حادپرندگان وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه همدان یکی از استان های پذیرنده پرندگان مهاجر است، از قبل تمهیدات لازم اندیشیده شده و ستاد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه آمادگی لازم در استان در زمینه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان وجود دارد، تصریح کرد: گزارشاتی از تلف شدن پنج قطعه پرنده در تالاب آق‌گل داده شد که بلافاصله نیروهای دامپزشکی و محیط زیست استان از این پرندگان نمونه‌گیری کرده و در اداره کل دامپزشکی استان مورد بررسی قرار گرفته و آزمایشات مورد نیاز انجام شد که نشان داد هیچ موردی از آنفلوآنزا در این منطقه وجود نداشته است.

رسولی ادامه داد: علاوه بر آزمایش‌های انجام شده از پرندگان تلف شده، یک نمونه زنده‌گیری صورت گرفته و نمونه‌برداری شد و در نهایت مشخص شد این نمونه نیز آنفلوآنزا نداشته است بنابراین می‌توان گفت استان همدان فعلاً از نظر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پاک است و امیدواریم این وضعیت ادامه پیدا کند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان تأکید کرد: مردم در صورتی که از پرندگان نگه‌داری می‌کنند حتماً توجه داشته باشند که با پرندگان آزادپرواز بیرون تماس نداشته باشند و هر گونه تلفات و بیماری پرندگان را از طریق شماره ۱۵۱۲ به دامپزشکی گزارش دهند.

وی درباره علت تلف شدن ۱۱ رأس دام در یکی از دامداری‌های شهرستان اسدآباد نیز گفت: با توجه به بررسی‌ها و بازدیدهایی که از این دامداری صورت گرفت، مشخص شد هیچ‌ بیماری واگیری در تلفات این دامداری نبوده و این ۱۱ رأس دام به علت پرخوری تلف شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ملایر نیز به خبرنگار ایسنا گفت: تاکنون هیچ نشانه ای از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب آق گل ملایر مشاهده نشده است.

دکتر ابراهیم نعمت‌گرگانی به بازدیدهای مشترک و هفتگی اداره دامپزشکی و اداره محیط زیست شهرستان از بخش های مختلف تالاب آق گل ملایر اشاره و اظهار کرد: طی بازدیدهای صورت گرفته تلفات عمده ای مشاهده نشده است و تلفاتی در حد یکیا دو مورد غیرطبیعی نیست.پ

نعمت گرگانی افزود: از همان تلفات محدود نمونه برداری کردیم و آزمایشات تکمیلی بر روی آنها انجام شد که خوشبختانه هیچ موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این تالاب تاکنون مشاهده نشده است.

وی نسبت به احتمال شیوع این بیماری در پرندگان با توجه به جابه جایی پرندگان مهاجر در این فصل هشدار داد و یادآور شد: با توجه به مهاجرت پرندگان در این فصل و شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به صورت هفتگی و روزانه گزارشات دریافتی از تالاب را بررسی کرده و اگر به موردی برخورد کنیم در اسرع وقت وارد عمل خواهیم شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تالاب آق گل پرنده پرنده هاي مهاجر دامپزشكي محیط زیست دام آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استان همدان تالاب آق گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۹۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان

حسن بابایی   بیان کرد: اسناد مالکیت حدنگاری تالاب بین المللی «شادگان»،«هور العظیم»، «بن دون»، «میانگران» و «شیمبار»، رودخانه های «کرخه» و«شاوور» و ۲۷۹ سند مربوط به شهرک‌های صنعتی و ۲۹۵ سند مالکیت کوی مدرس اهواز بعد از ۷۰ سال و سند بزرگترین موقوفه کشور به دستگاه‌های متولی تحویل داده شد.

وی گفت: اسناد مالکیت بستر و حریم ۲ رودخانه بزرگ و مهم کشور که بالغ بر ۱۱ قطعه سند به مساحت ۲۵ هزار هکتار در حوزه ثبتی شهرستان شوش به نام دولت صادر شده است.

بابایی افزود: همچنین سند مالکیت حدنگار تالاب بین المللی «شادگان» به عنوان بزرگترین تالاب کشور شامل ۶۲ پلاک ثبتی در مجموع ۲۷۲ هکتار و تالاب «هورالعظیم» به عنوان بزرگترین تالاب مرزی کشور در ۱۰۹ هکتار در راستای حفظ و جلوگیری از تغییر کاربری طی فرآیندی پیچیده و با حمایت رییس کل دادگستری خوزستان صادر شد.

رییس ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: همچنین اسناد پنج تالاب به مساحت مساحت ۳۸۶ هزار هکتار که از زیستگاه‌های مهم حیات وحش ایران با گونه های مختلف گیاهی و جانوری است صادر و تحویل داده شد.

بابایی با اشاره به صدور ۵۴۱ سند مالکیت مربوط به شهرک‌های صنعتی اهواز، سوسنگرد، بهبهان، آبادان، باغملک، شوشتر و آغاجاری ادامه داد: مجموع مساحت این اراضی ۲۷۹ هکتار است که در راستای تحقق شعار سال و فراهم کردن بستر و زیرساخت‌های لازم برای توسعه تولید و اشتغال‌زایی به شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان تحویل داده شد.

رییس ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه اسناد بزرگترین موقوفه کشور بعد از سال‌ها انتظار صادر شد گفت: ۲۴۱ سند مالکیت به مساحت ۶۶ هزار هکتار مربوط به اراضی وقفی شهرستان‌های رامشیر و ماهشهر با حمایت دادگستری خوزستان و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان با رفع اختلافات بین ادارات اوقاف و منابع طبیعی صادر شد.

رفع مشکلات مالکیتی و صدور اسناد « کوی مدرس» اهواز بعد از ۷۰ سال

رییس سازمان ثبت در ادامه با اشاره به صدور ۲۹۵ سند مربوط به «کوی مدرس» در اهواز گفت: در دولت مردمی سیزدهم اسناد مالکیت این منطقه صادر شد و مردم بعد از ۷۰ سال انتظار به خواسته خود رسیدند.

بابایی اظهار کرد: تثبیت مالکیت این منطقه بعد از رفع بخش عمده‌ای از مشکلات مالکیتی بین دستگاه‌های مختلف و شهرداری انجام شد.

رییس کل دادگستری خوزستان نیز در این نشست افزود: اعتبار دادن به معاملات عادی و غیر رسمی موجب تهدید و تزلزل مالکیت اموال غیرمنقول می‌شود و ترویج ثبت رسمی و اقدامات مؤثر سازمان ثبت به عنوان یکی از سازمان‌های حاکمیتی زیر نظر قوه قضائیه تاثیر به سزایی در آرامش روانی مردم و امنیت مالکیت‌ها در جامعه دارد.

علی دهقانی ادامه داد: بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی استان حدنگاری و سنددار شده است و ۱۷ واحد از ۲۳ واحد ثبتی استان، اراضی ملی به صورت ۱۰۰ درصدی تثبیت و اسناد آنها صادر شده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خوزستان نیز بیان کرد: از مجموع یک میلیون و ۴۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان، یک میلیون و ۲۳ هزار هکتار معادل ۶۹ درصد آن حدنگاری و منجر به صدور سند شده است.

زمان خوب تاکید کرد: تاکید دولت و سازمان قوه قضائیه بر صدور اسناد مالکیتی در رفع تخلف زمین خواری و رسمین بخشیدن به معاملات بسیار موثر است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان
  • آنفلوآنزا عامل یک بیماری همه‌گیر جدید در آینده!
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • هشدار متخصصان: آنفلوآنزا به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد
  • معرفی ۵ مدل قفس پرنده لوکس
  • تالاب‌های بین‌المللی استان گلستان
  • (تصاویر) تالاب‌های بین المللی استان گلستان
  • برخورد قضایی با پرنده فروشان دوره گرد در بافق
  • آبگیری ۳۵ درصد از حجم تالاب آق گل ملایر