Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ جمشید حمزه زاده گفت: فهرست هتل‌هایی که داوطلب نقاهتگاه شدن برای بیماران کرونایی در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

وی افزود: کارشناسان وزارت بهداشت ارزیابی‌های کافی از این هتل‌ها انجام می‌دهند و در صورت داشتن استاندارد‌های لازم فاز نهایی این طرح اجرا می‌شود و هتل‌ها در اختیار بیماران کرونایی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حمزه زاده ادامه داد: در مرحله نخست در مجموع ۳۳ هتل در این طرح شرکت می‌کنند. وزارت بهداشت برای این تعداد هتل اعلام نیاز کرده بود که حالا در اختیارشان قرار می‌گیرد. کارشناسان وزارت بهداشت تهویه اتاق ها، مساحت و دیگر شرایط مورد نظرشان را ارزیابی می‌کنند و در صورت موافقت با آن هتل، دانشگاه علو پزشکی استان اقدام به عقد قرارداد می‌کند.بیشتر بخوانید: کاهش مرگ‌ومیر کرونا در دی ماه/ اگر محدودیت‌ها ادامه داشته باشدپس از عقد قرارداد بین دو طرف امکان اعلام نام هتل‌ها میسر می‌شود؛ زیرا ممکن است هتل داوطلب از نظر کارشناس وزارت بهداشت استاندارد‌های لازم را نداشته باشد، اما به دلیل منتشر شدن اسمش برای برای بیمار کرونایی دیگر فرد سالم نیز راغب به حضور در آن هتل نشوند.

وی بیان این که بیشتر این ۳۳ هتل برای نقاهتگاه بیمار کرونایی به بخش خصوصی تعلق دارد، گفت: در مرحله بعدی بر اساس نیاز وزارت بهداشت این تعداد افزوده می‌شود و تعداد بیشتری از هتل‌ها به بیماران کرونایی اختصاص پیدا می‌کند.

به گفته حمزه زاده مدت زمان انعقاد قرار ۳ ماه است و هتلی که در این طرح قرار می‌گیرد مختص بیماران کرونایی می‌شود و گردشگران امکان اقامت در این هتل‌ها را نخواخند داشت.

در روز‌های گذشته در راستای درخواست وزیر بهداشت مبنی بر نقاهتگاه شدن تعدادی از هتل‌های کشور برای بیماران کرونا و کادر پزشکی کشور، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از آمادگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اجاره هتل‌های درجه یک، دو و سه به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی و استقرار کادر پزشکی خبر داد. علی‌اصغر مونسان، بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغی و پیگیری جدی در پایش و بازرسی از اماکن گردشگری و اقامتی برای اجرای این دستورالعمل‌ها تأکید کرد.

وی با اشاره به درخواست سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص اجاره هتل‌های درجه یک، دو و سه و اماکن اقامتی در استان‌ها به‌عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی و استقرار کادر پزشکی، تصریح کرد: این موضوع قبلا در جلسه هیئت دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده بود. وزارت بهداشت برای اجاره و پرداخت اجاره‌بهای این اماکن آمادگی دارد. منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا در ایران ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران بیماران کرونایی هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۹۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاونت بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» از ۱۷ تا ۱۹ در سطح کشور توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

در بخشنامه معاونت بهداشت وزارت بهداشت به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با تاکید بر نقش مهم سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی و ارتقای کیفیت زندگی و بهبود شاخص‌های سلامتی، آمده است: تاثیر دو سویه بیماری‌های پریودنتال و دیابت، نقش بیماری‌های دهان و دندان در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی و زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن کم مشخص شده است. بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایعترین بیماری‌های غیرواگیر شناخته می‌شود؛ لذا بهره گیری از دیدگاه عوامل خطر مشترک در بیماری‌های دهان و دندان و سایر بیماری‌ها به کنترل هر دو دسته بیماری‌ها کمک می‌کند.

در این بخشنامه با یادآوری شعار جامعه جهانی دندانپزشکی FDI با عنوان «دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم»، عنوان شده است: پویش سلامت دهان و دندان که از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی برای آگاهی رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان جامعه است. این پویش با هدف «افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه» برگزار می‌شود.

شعار‌های روز‌های اول تا سوم این پویش عبارتند از: ۱۷ اردیبهشت «دهان دریچه سلامت»، ۱۸ اردیبهشت «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک» وروز ۱۹ اردیبهشت نیز «نقش سازمان‌های دولتی و نهاد‌های مردمی در سلامت دهان و دندان».

«پویش سلامت دهان و دندان» با همکاری آموزش و پرورش، کانون‌های پرورش فکری، بهزیستی، مهدکودک ها، دانشکده‌های دندانپزشکی، انجمن‌های علمی و صنفی دندانپزشکی، نظام پزشکی، شهرداری، صدا و سیما و رسانه‌های جمعی و با بهره گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • آیین‎نامه فروش اینترنتی دارو به زودی ابلاغ می‌شود
  • هر سال حدود ۵۰۰ میلیون نسخه الکترونیکی در کشور ثبت می‌شود
  • آیین نامه فروش اینترنتی دارو به زودی ابلاغ می شود