Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@18:34:31 GMT

۳۰۰ پایگاه در ایلام خدمات بهداشتی ارائه می کنند

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۹۵۲۲

۳۰۰ پایگاه در ایلام خدمات بهداشتی ارائه می کنند

دکتر جمیل صادقی فر روز شنبه در کارگروه رسانه ای کرونا ایلام اظهار داشت: طرح کنترل محله محور کرونا همزمان با سراسر کشور از بیستم آذر ماه آغاز می شود اما در استان مقدمات طرح در حال انجام است که با حمایت فرماندران جلسات تشکیل شده و ساختار بندی و بلوک بندی نیز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه معیار بلوک بندی را مراکز جامع  سلامت قرار دادیم، افزود: این طرح به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور از تیم های مراقبتی، حمایتی و نظارت تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: تیم های مراقبتی ۲ گروه هستند که بیماریابی و در صورت نیاز نمونه گیری در درب منزل را انجام می دهند که خود ۲ گروه شامل نیروی مراقب سلامت، سفیر سلامت و رابط و همچنین تیم هایی که شامل پزشک و پرستار و پیگیری مراقبت را تشکیل می دهند.

به گفته صادقی فر، تیم نظارتی نیز بیشتر رعایت پروتکل های بهداشتی در محلات را بررسی می کنند و نیروهای هلال احمر و سپاه با همکاری بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای این وظیفه را انجام می دهند.

وی اضافه کرد: همچنین گروه های حمایتی نیز توسط سپاه و از ظرفیت معتمدین و خیرین محله کار خود را انجام می دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم افراد نیازمند را شناسایی کرده و از اقلامی مانند ماسک که به شکل قاچاق و احتکار جزو کشفیات بودند در اختیار این طرح قرار می گیرد.

دکتر صادقی فر اظهار داشت:‌ این طرح به منظور بیماریابی و پیشگیری از شیوع کرونا برنامه‌ریزی شده است که در قالب آن تست های تشخیص سریع درب منازل و مراقبت های پزشکی در منازل نیز انجام می شود.

وی تاکید کرد: بیماران تازه مرخص شده، گروه های پرخطر و موارد مشابه با شناسایی و اعلام تیم های مراقبتی توسط پزشک و پرستار در منزل مراقبت می شوند.

به گزارش ایرنا، شیوع کرونا از ابتدای اسفندماه تاکنون با توجه به نبود داروی مشخص برای درمان آن در کشور، شیوه جدیدی از زندگی را برای مردم رقم زده و تاکنون اقدام‌های مختلفی برای کنترل این بیماری انجام گرفته است.

جدیدترین برنامه دولت، اجرای سه طرح عمده کرونایی شامل مدیریت، نظارت و آموزش محله‌محور، محدودیت تردد و ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی و تعطیلی نسبتا وسیع در سیستم اداری و بازار بوده که از ابتدای هفته جاری در این استان اجرا شده است.

از مجموع ۱۱ شهرستان استان ایلام ۲ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا، هشت شهرستان نارنجی و تنها یک شهرستان زرد است.

بر اساس آخرین اطلاعات، شهرستان‌های ایلام و چرداول در وضعیت قرمز، سیروان، ایوان، مهران، دهلران، آبدانان، ملکشاهی، بدره و دره شهر در وضعیت نارنجی و تنها  شهرستان هلیلان در وضعیت زرد قرار دارند.

برچسب‌ها ایلام ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایلام ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۹۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲۹ میلیارد تومان از محل مالیات به شهرداری های ایلام پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله عباس پور روز سه شنبه در دیدار با امام جمعه ایلام با ابراز خرسندی از موفقیت پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با رژیم صهیونیستی و تبریک به این مناسبت، با ارائه گزارش عملکرد حوزه مالیات استان، تأکید کرد: بر اساس منشور حقوق مؤدیان مالیاتی، خود را ملزم می‌دانیم ضمن رعایت شأن و کرامت انسانی مراجعان و مؤدیان مالیاتی و توجه به وجدان کاری و انضباط اجتماعی، روند ارائه خدمات‌رسانی و رفتار سازمانی را بهبود ببخشیم.

وی اعلام کرد: در سال گذشته مبلغ ۴۲۹ میلیارد تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شده است و خوشبختانه با انتقال پرونده مالیاتی شرکت نفت و گاز غرب و از محل مالیات شرکت‌های بزرگ، مبالغ قابل توجهی به توسعه شهرها و روستاهای استان اختصاص می‌باید.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام همچنین از وصول ۱,۷۳۹ میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: خوشبختانه با مشارکت مردم و اقدامات انجام‌شده، درآمدهای مالیاتی استان محقق شده و این درآمدها منبع اعتباری قابل توجهی را برای توسعه استان فراهم کرده است.

کد خبر 6079459

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی شهرستان گناباد
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی به دلیل ارتقاء سامانه
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ارائه خدمات «آبرسانی» آستان قدس رضوی در پهنه سیستان
  • ۴۲۹ میلیارد تومان از محل مالیات به شهرداری های ایلام پرداخت شد
  • ارائه خدمات بهداشتی درمانی به ۳۴۰۰ مورد حیوان گزیدگی در کردستان