Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سی و هفتمین دوره پذیرش دستیار رشته‌های فوق تخصصی بالینی پزشکی برای ۲۵ رشته فوق تخصصی پنجشنبه ۳ بهمن ۹۸ برگزار شد. در این آزمون ۵۶۷ نفر ثبت نام کردند و ۴۸۴ نفر در آزمون شرکت کردند.

تعداد ۳۹۱ نفر از داوطلبان پس از انجام آزمون‌های کتبی و شفاهی موفق به اخذ مجوز حضور در مرحله انتخاب محل تحصیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرفیت رشته‌های فوق تخصصی پزشکی بالینی ۴۳۰ صندلی بود. دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی به دلیل خالی ماندن بخشی از ظرفیت این دوره از پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی، شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت را برای دستیاران و ظرفیت جدید برای دانشجویان با اولویت مناطق محروم اعلام کرد.

تمامی شرکت کنندگان سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی که با رعایت مقررات موفق به کسب قبولی در مرحله اصلی نشده اند می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند. همچنین تمامی متخصصان که با شرکت در رشته‌های جراحی عمومی، بیماری‌های داخلی، کودکان، روانپزشکی و بیهوشی در شصت و هفتمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی شهریور ماه ۱۳۹۹ موفق به کسب قبولی در هر دو مرحله کتبی و شفاهی شده اند (به جز افرادی که در مقطع تخصصی با استفاده از سهمیه خانم‌ها، مناطق محروم، اعم از مازاد مناطق محروم و یا قانون برقراری عدالت آموزشی مورد پذیرش قرار گرفته اند.) می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی sanjeshp.ir تا ۱۰ آذر ۹۹ نسبت به انتخاب یک رشته فوق تخصصی بنا به اطلاعات کارنامه مرحله تکمیل ظرفیت اقدام کنند. نحوه پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت به این صورت است که پذیرش افراد از میان شرکت کنندگان در آزمون دستیاری فوق تخصصی، کسب حدنصاب نمره قبولی تراز شده در مرحله کتبی آزمون مذکور با احتساب ضرایب مربوط به رشته فوق تخصصی انتخابی است.

همچنین افراد دارای حد نصاب قبولی در مرحله کتبی از بالاترین نمره کتبی تراز شده جهت شرکت در مرحله شفاهی آزمون دعوت می‌شوند. تاریخ و محل برگزاری آزمون شفاهی متعاقباً اعلام خواهد شد. کسب حدنصاب قبولی نمره تراز شده در مرحله شفاهی و قرار گرفتن در نمرات کل برتر شرکت کنندگان در آزمون برابر ظرفیت مورد تقاضا نیز الزامی است.

پذیرش افراد متخصص که در آزمون دانشنامه تخصصی شرکت کرده بودند نیز منوط به کسب قبولی در هر دو مرحله کتبی و شفاهی آزمون دانشنامه تخصصی شهریور ماه ۱۳۹۹ در رشته‌های پیش نیاز جراحی عمومی، کودکان، بیماری‌های داخلی، بیهوشی، روانپزشکی و کسب حدنصاب قبولی بر مبنای تصحیح مجدد پاسخنامه آزمون دانشنامه و لحاظ کردن ضریب رشته مورد نظر و کسب حدنصاب قبولی نمره تراز شده در مرحله شفاهی است.

بیشتر بخوانید

فردا؛ آغاز ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۰ نحوه برگزاری کنکور دکتری ۱۴۰۰ اعلام شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستیاری پزشکی آزمون دستیاری مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دانشنامه کسب حدنصاب مرحله کتبی فوق تخصصی تراز شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۹۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزئیات برگزاری آزمون فرهنگیان

آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان در روزهای پنجشنبه و جمعه به تاریخ ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و در مرحله دوم کنکور که تیر ماه ۱۴۰۳ است، پذیرش دانشجو معلم برای دانشگاه فرهنگیان و رجایی انجام نخواهد شد.

ثبت نام برای شرکت در این آزمون نیز آذرماه ۱۴۰۲ صورت گرفته و پایان یافته است. آزمون فرهنگیان دفترچه اختصاصی دارد که مربوط به شایستگی‌های معلمی است یعنی داوطلبان باید علاوه بر دفترچه سؤالات در هر گروه آزمایشی (ریاضی، تجربی و انسانی) به دفترچه گروه فرهنگیان هم پاسخ دهند.

میزان تأثیر و سهم نمرات در پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان به صورت ۵۰ درصد سوابق تحصیلی، ۲۵ درصد آزمون اختصاصی (شامل ۱۵ درصد نمرات آزمون سراسری و ۱۰ درصد آزمون اختصاصی گروه فرهنگیان) و ۲۵ درصد مربوط به ارزیابی شایستگی‌های معلمی خواهد بود.

ملاک معرفی داوطلبان به مرحله چند برابر ظرفیت ارزیابی شایستگی‌های معلمی در سال ۱۴۰۳، ۶۰ درصد نمره کل کنکور و ۴۰ درصد نمره کل دفترچه ویژه پذیرش دانشجو معلم خواهد بود.در ارزشیابی شایستگی معلمی که توسط وزارت آموزش و پرورش در طول سال برگزار می‌شود دو بخش شایستگی‌های عمومی و تخصصی متقاضیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نتیجه آن تا دو سال معتبر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انجام پایان‌نامه‌های ارزان‌قیمت و مشکلات دانشجویان
  • دانشکده داروسازی در کردستان در حال مقدمات تاسیس است
  • ۱۸فروردین؛ آخرین مهلت استفاده از اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک
  • مهلت استفاده از اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک تا ۱۸فروردین
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم
  • اعلام جزئیات برگزاری آزمون فرهنگیان
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور + خرید سریال ثبت نام کنکور سایت sanjesh.org
  • اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • تمدید مهلت ویرایش اطلاعات آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش