Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجان شاکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۵۴ مورد لاشه پرندگان درگیر شده با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک مشاهده شده که خود دلیلی برای مراقبت و پیشگیری از شیوع این بیماری در استان کرمان است.
وی با بیان اینکه بسیاری از پرندگان مهاجر هستند و امکان انتشار ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تمام نقاط کشور وجود دارد تصریح کرد: کرمان یکی از کریدورهای مهاجرت پرندگان به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان ادامه داد: شکارچیان قانونمند نسبت به رعایت این مهم توجه کنند هر چند طی سال جاری مجوزی برای شکار در این استان صادر نشده است و اولویت ما حفظ سلامت جامعه است.
وی تصریح کرد: شکارچیان ضمن تمکین به قانون در صورت مشاهده تلفات پرندگان مراتب را به پایگاه های حفاظت محیط زیست واقع در مناطق اطلاع دهند. 
شاکری با بیان اینکه اخیرا افزایش چشمگیری در شکار بی رویه داشته ایم گفت: چابک‌، جوان و سالم‌سازی در بخش‌های مختلف این سازمان اجرا شده و آموزش محیط‌ بانان، تقویت، ارتقای یگان خودرویی و مسلح شدن ماموران حفاظت محیط زیست از جمله اقدامات در دست اجرا است.
وی از تعطیلات کرونایی، وضعیت اقتصادی مردم و توصیه های اشتباه برخی افراد به منظور استفاده از گوشت حیوانات شکار شده برای درمان کرونا به عنوان دلایل افزایش شکار نام برد و تاکید کرد: طی سال جاری کشفیات سلاح غیرمجاز در عرصه حفاظت محیط زست کرمان از ۳۶ تفنگ غیرمجاز در سال گذشته به ۳۷ مورد طی سال جاری و به مدت هشت ماه رسیده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان بیان کرد: ماموران حفاظت محیط زیست طی سال گذشته یک سلاح جنگی و امسال چهار تفنگ غیرمجاز جنگی را از شکارچیان غیر مجاز کشف کرده اند.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی اداره کل حفاظت محیط زیست کرمان شکارچیان غیرمجاز کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی اداره کل حفاظت محیط زیست کرمان شکارچیان غیرمجاز کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی اداره کل حفاظت محیط زیست کرمان شکارچیان غیرمجاز کرمان اخبار کنکور حفاظت محیط زیست طی سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۹۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور یک قلاده پلنگ در شهرستان کوهسرخ مشاهده شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اله پور اظهار کرد: پس از سال‌ها اعلام و مشاهده حضور پلنگ در منطقه کوهسرخ توسط افراد محلی و طبیعت گردان، سرانجام حضور این گونه توسط دوربین رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوهسرخ به ثبت رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: این منطقه دارای ارزش زیستی بالایی است و دارای گونه‌های ارزشمندی همچون پلنگ، گربه پالاس، کفتار، گربه وحشی، کل و بز و قوچ و میش است و نیز این ثبت و مشاهده پلنگ، محیط بانان و فعالان محیط زیست منطقه را بسیار امیدوار کرده است.

وی با اشاره به اینکه ثبت این اتفاق خوشایند، توسط محمود رمضان نژاد رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوهسرخ انجام شده است، ادامه داد: پلنگ، گربه سانی شب زی و مخفی کار است و به همین دلیل مشاهده و ثبت حضورش در روز و به راحتی ممکن نیست و چون یکی از گونه‌های بسیار ارزشمند در چرخه تنوع زیستی است مشاهده و ثبت آن در یک منطقه، ضمن اینکه گواهی بر غنای زیستگاهی آن منطقه است مسیر حفاظتی آن محدوده را تغییر خواهد داد.

اله پور گفت: این منطقه از لحاظ اکولولوژیکی، دارای اکوسیستم متنوعی است و برای گونه‌های پستاندار علفخوار همچون کل و بز و قوچ و میش و دیگر گونه‌های حیات وحش نیز بسیار مناسب است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: حدود ۳۵ درصد منطقه سید مرتضی کاشمر داخل شهرستان کوهسرخ قرار گرفته است و حدود ۱۰.۲ درصد کل شهرستان کوهسرخ تحت پوشش مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارد.

وی در خصوص ویژگی‌ها و منابع طبیعی این شهرستان، به زیستگاه‌های کوهستانی و ارتفاعات آنکه باعث به وجود آمدن منابع آبی و زیستگاه مطلوب برای بقای گونه‌های مهم گوشتخوار و علفخواران بزرگ جثه در سطح منطقه اشاره کرد.

کد خبر 6081872

دیگر خبرها

  • هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
  • هشدار به شکارچیان؛ از منطقه کوهسرخ خارج شوید
  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر
  • حضور یک قلاده پلنگ در شهرستان کوهسرخ مشاهده شد
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان