Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@16:03:40 GMT

نقل و انتقال چک فقط با ثبت اطلاعات در سامانه صیاد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۹۶۲۷

نقل و انتقال چک فقط با ثبت اطلاعات در سامانه صیاد

سخنگوی بانک تجارت یکی از الزامات قانون جدید چک را تشریح کرد. - اخبار بازار - به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، محمد احمدی آذر در گفت و گویی به موضوع نقل و انتقال چک بر اساس قانون جدید اشاره کرد و گفت:به منظور افزایش سطح امنیت چک و حفظ و ارتقاء جایگاه آن در نظام های پرداخت و کسب و کارها، در قانون جدید چک تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این پس صادر کننده چک ملزم است پس از صدور چک اطلاعات چک صادر شده را همراه با اطلاعات دریافت کننده چک در سامانه صیاد ثبت کند.

وی افزود:  دریافت کننده چک نیز در صورتی که بخواهد چک را به شخص دیگری منتقل کند باید اطلاعات را در این سامانه به ثبت برساند. با این اقدام عملا ظهر نویسی چک که پیش از این به صورت دستی انجام می شد حذف و هر گونه نقل و انتقال از طریق سامانه صیاد انجام می شود که جزئیات نحوه انجام فرآیند آن در آینده نزدیک به اطلاع مشتریان محترم خواهد رسید.

رییس اداره روابط عمومی بانک تجارت از راه اندازی سیستم چک الکترونیک توسط بانک مرکزی در آینده نزدیک خبر داد و یاد آور شد: با توجه به کاربرد بسیار زیاد چک در مبادلات روزمره در صورت راه اندازی چک الکترونیک، چک های کاغذی فعلی همچنان در چرخه مبادلات باقی خواهند ماند.

احمدی آذر در خاتمه گفت: چک الکترونیک به سادگی توسط بانک‌ها صادر می‌شود. مشتریان بانک ها می‌توانند از طریق کارتابلی که در اختیار  آنها قرار می گیرد، اقدام به صدور چک کنند. گیرنده چک نیز از طریق کارتابل خود می‌تواند آن را مشاهده و از بانک وصول مبلغ چک را درخواست کند و یا اینکه در صورت لزوم، چک الکترونیک دریافت شده را به دیگری انتقال دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چک الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت نسخه کاغذی به پیشخوان داروخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد غلام نژاد گفت: برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر برای بیمه شدگان، تصمیم گرفته شد با نسخ کاغذی بیماران و با همان محاسبات مالی که به صورت الکترونیک انجام می‌گرفت، به بیماران خدمات ارائه شود.

وی افزود: بیمه سلامت به هر نحو ممکن و به هر قیمتی که باشد سهم موظفی سازمان را به صورت کاغذی پرداخت می‌کند و مردم به هیچ عنوان پرداخت از جیب بیشتری نخواهند داشت.

غلام نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت سامانه زیرساختی بیمه سلامت کم و دچار کندی بود، در راستای ارتقای زیرساخت‌های الکترونیکی سامانه الکترونیک بیمه سلامت؛ تصمیم اتصال به یک سامانه قوی‌تر در دستور کار قرار گرفت، اما در مسیر ارتقای سامانه با مشکلاتی مواجه شدیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: در این مسیر برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر برای بیمه شدگان؛ تمهیداتی در مؤسسات طرف قرارداد، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، داروخانه و خصوصاً در داروخانه‌های بیماران خاص در نظر گرفتیم مبنی بر اینکه تصمیم گرفتیم نسخ کاغذی بیماران اعمال بشود و همان محاسباتی که قبلاً به صورت الکترونیک انجام می‌گرفت برای مردم به همان صورت انجام شود و مردم در این مسیر پرداخت بیشتری نداشته باشند.

غلام نژاد در خصوص زمانبندی رفع اختلالات سامانه گفت: ما نمی‌توانیم زمان مشخصی را اعلام کنیم، اما پیش بینی می‌کنیم که مشکلات ارتقای سامانه طی روزهای آینده برطرف شود.

وی افزود: ما یک سابقه‌ای از اطلاعات نسخه‌های الکترونیک بیماران خصوصاً از بیمارانی که به طور ماهانه و مستمر دارو دریافت می‌کردند را در سامانه‌هایمان داریم که می‌توانیم از این نسخه استفاده کنیم و مشکلی در تهیه داروی این عزیزان نظیر بیماران خاص صعب العلاج پیش نمی‌آید، برای آنهایی هم که جدید مراجعه می‌کنند از کلیه اساتید و پزشکان عزیز خواستیم که فعلاً تا اطلاع ثانوی نسخه کاغذی بنویسند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: هموطنان می‌توانند از طریق سامانه استعلام سنجی بیمه شدگان بیمه سلامت با وارد کردن کد دستوری *۱۶۶۶# هر گونه سوال بیمه‌ای از سازمان بیمه سلامت دارند را مطرح و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

کد خبر 6081595 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • نحوه انتقال اطلاعات گوشی در صورت شکستن یا سوختن ال سی دی
  • بازگشت نسخه کاغذی به پیشخوان داروخانه‌ها
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ پاسخ بیمه سلامت
  • برنامه های حوزه دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳
  • بروز رسانی علت نوسانات سامانه نسخه الکترونیک
  • علت اختلال در سامانه نسخه‌نویسی "بروزرسانی" است