Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@20:46:57 GMT

«ترور» از دریچۀ «مذاکره»

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۹۶۸۲

«ترور» از دریچۀ «مذاکره»

«عقب‌نشینی» و «انفعال» و «سازش‌جوییِ» ما، به ضررِ ما تمام خواهد شد. «دولتمردان ضعیف» و «جامعۀ به‌ضعف‌کشانده‌شده»، حریم و حصاری ندارد و دستخوشِ تعدّیِ دشمن قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، متن زیر یادداشتی است که مهدی جمشیدی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به بهانه ترور دانشمند شهید محسن فخری زاده نوشته است:

[۱].

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر دشمن دریابد که ما «احساسِ ضعف» می‌کنیم، «تردید» ش در ضربه‌زدن، به «یقین» تبدیل خواهد شد! آن‌قدر «ضربه‌های پی‌درپی» وارد خواهد آورد که «گیج» و «گنگ» شویم و در برابرش به زمین بیفتیم؛ بی‌آن‌که حتّی «جرأت» و «جسارتِ» دفاع از خویش را بیابیم!

[۲]. رهبرِ انقلاب، بارها به نیروهای سیاسی مایل به مذاکره تذکّر دادند که به دشمن، «پیامِ ضعف»، ارسال نکنید! از آغازِ تبلیغاتِ انتخاباتی در سالِ نودودو تاکنون، کمترین کوتاهی و سستی در ارسالِ «پیامِ ضعف» به دشمن از سوی برخی تکنوکرات ها نشده است! چنان‌که با «تحریف»، وانمود شده که راه‌حلِ گشایشِ اقتصادی، «مذاکره با آمریکا» است. برخی نیروهای غربگرا، هم این وسوسه را به ذهنِ مردم افکند و معیشتِ مردم را «شرطی» کردند؛ و هم به آمریکا اطمینان دادند که در ایران، هیچ اتّفاقی رخ نخواهد داد، مگر این‌که تحریم‌ها برطرف شوند! آخرین «پیامِ ضعفِ» به دشمن، چشم امید داشتن به بازشدنِ بابِ «مذاکرۀ مجدّد با آمریکا» به‌واسطۀ تغییرِ رئیس‌جمهورِ آن بود! گویا تدبیر و امیدِ دولتمردان، وابسته به «معادلاتِ سیاسیِ آمریکا» است!

[۳]. وقتی به‌گونه‌ای با دشمن روبرو شویم که سراپا، «احساسِ نیاز و وابستگی» باشیم و به بهای مساعدتِ او، تمامِ «خطوطِ قرمزِ» خویش را زیرِ پا بگذاریم، او به «هیچ حدّی»، بسنده نخواهد کرد، بلکه فرصت را برای «پیشروی»، مناسب دانسته و می‌کوشد «سنگرهای بیشتر و مهمّ‌تر» ی را فتح کند! به‌عبارت‌دیگر، «عقب‌نشینی» و «انفعال» و «سازش‌جوییِ» ما، به ضررِ ما تمام خواهد شد. «دولتمردان ضعیف» و «جامعۀ به‌ضعف‌کشانده‌شده»، حریم و حصاری ندارد و دستخوشِ تعدّیِ دشمن قرار می‌گیرد.

[۴]. تلخ‌تر و غم‌انگیزتر این‌که جریان‌های غربگرا که همچنان، دلبسته و شیفتۀ مذاکره هستند، تلاش می‌کنند تا «دانشمندِ هسته‌ایِ» خویش را «دانشمندِ دفاعی» بخواند تا مبادا «خطِ جدیدِ مذاکره»، گزند و آسیبی ببیند! دولتِ جدیدِ آمریکا نیز می‌داند که «نیروهای سیاسی اهل مذاکره»، بیش از صدورِ چند بیانیّۀ رقیق و کلیشه‌ای، قدمی بر نخواهد، بلکه «رام‌تر» و «تسلیم‌تر» و «حقیرتر» از همیشه، برای آغاز شدنِ مذاکره، لحظه‌شماری می‌کنند! «صنعتِ هسته‌ای»، «صنعتِ موشکی»، «فتوحاتِ منطقه‌ای»، «معیشتِ مردم»، «عزّتِ ایرانی»، «قاسم سلیمانی»، «محسن فخری‌زاده» و … همه و همه باید فدای «خطِ مذاکره با آمریکا» شوند!

[۵]. این «دانشمندِ هسته‌ای»، قربانیِ عملیّاتِ شناسایی در متنِ «روندِ رسمیِ اعتمادسازی با آمریکا» شد، نه عملیّاتِ جاسوسی و تعقیب و مراقبتِ غیررسمی …! تفنگی که این گلوله‌ها از آن شلیک شدند، در همان «دستِ چُدنی‌ِ با روکشِ مخملی» قرار داشتند!

[۶]. به‌راستی، ما بهای چه‌چیزی را می‌پردازیم؟! «اختلالِ دستگاهِ محاسباتی»؟! «اعتماد به دشمن»؟! «ساده‌لوحی و حماقت»؟! «نفوذِ رسمی»؟! بی‌جهت نبود که رهبرِ انقلاب گفت: مگس بر روی «زخم» می‌نشید! این «زخم‌ها»، حاصلِ نیشِ خنجرِ «مذاکره» هستند که از پشت، بر پهلوی انقلاب فرود می‌آیند…

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید محسن فخری زاده تروریسم صنعت موشکی صنعت هسته ای سردار حاج قاسم سلیمانی محسن فخری زاده مذاکره با آمریکا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۹۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نعیم قاسم: ایران به همه اهداف خود در عملیات «وعده صادق» رسید

معاون دبیر کل حزب‌الله با بیان اینکه رژیم صهیونیستی قادر به محافظت از خودش هم نیست و بدون حمایت‌های کشورهای استکباری لحظه‌ای دوام نمی‌آورد تاکید کرد ایران در عملیات «وعده صادق» به همه اهدافی که مشخص کرده بود رسید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شیخ«نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان طی سخنانی درباره تحولات مربوط به جنگ غزه اعلام کرد که امروز پروژه‌هایی تحت عنوان آتش‌بس موقت از سوی آمریکایی‌ها مطرح می‌شود که گاهی در آن از آتش‌بس 3 مرحله‌ای صحبت می‌شود و گاهی به آن آتش‌بس ماه رمضان و گاهی آتش‌بس عید فطر می‌گویند و هدف از همه این مانورها، کنترل اوضاع فلسطین و منطقه بوده و دشمن اساسا به دنبال آتش‌بس نیست.

پروژه‌های آمریکایی-صهیونیستی برای آتش بس قابل اجرا نیستند

شیخ نعیم قاسم در جریان یک نشست سیاسی با علمای مسلمان اظهار داشت که ما می‌گوییم هر آتش‌بسی که شرایط حماس و مقاومت را در نظر نگیرد، نمی‌تواند به نتیجه برسد؛ زیرا پیشنهادی که آمریکایی‌ها برای آتش‌بس مطرح می‌کنند این است که به حماس و مقاومت می‌گویند بیایید برای چند هفته آتش‌بس کنیم و ما مقدار کمی به شما غذا بدهیم و شما 42 اسیر اسرائیلی را آزاد کنید و ما هم چند اسیر فلسطینی را آزاد می‌کنیم و زمانی که این امور تمام شد مجددا جنگ را علیه مردم فلسطین از سر می‌گیریم.

وی افزود که چه کسی این پروژه را می‌پذیرد که کاملا در خدمت آمریکا و رژیم صهیونیستی است؟ آمریکا نیاز دارد وجهه خود را در این جنگ ترمیم کند و اسرائیل هم نیاز دارد بگوید که شماری از اسرای خود را آزاد کرد و بدین ترتیب در خلال این جنگ توانست به دستاوردی برسد. بر همین اساس ما تاکید می‌کنیم که پروژه‌های آتش‌بس به این شکلی که آمریکا و اسرائیل می‌خواهند هرگز اجرا نخواهد شد؛ حتی اگر ماه‌ها طول بکشد.

همه اهداف ایران در عملیات «وعده صادق» محقق شد

معاون دبیر کل حزب‌الله در ادامه تاکید کرد که در نهایت رژیم اشغالگر خسته خواهد شد و هرگز به هیچ پیروزی نمی‌رسد. بنابراین اگر صهیونیست‌ها اکنون تسلیم شوند خساراتشان کمتر خواهد بود و اگر تعلل کنند باید بهای سنگین‌تری بپردازند. در اینجا باید به چند نکته درباره موفقیت‌هایی که ایران در تقابل با اشغالگران کسب کرد اشاره کنیم:

-پاسخ مستقیم جمهوری اسلامی ایران از خاک این کشور ضد اشغالگران صهیونیست در داخل سرزمین‌های اشغالی، اقدامی بود که ایران نمی‌خواست از طریق آن وارد جنگ شود بلکه می‌خواست حدود و قواعد پاسخ خود را نشان دهد و بنابراین اقدام به انجام چنین عملیاتی کرد و اهداف آن هم محقق شد. ایران نشان داد که به دنبال جنگ نیست اما به هر تجاوزی پاسخ می‌دهد و این اتفاق هم افتاد.

-نکته مهمی که در عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضد صهیونیست‌ها وجود دارد، ضربه زدن به پایگاه هوایی «نواتیم» دشمن صهیونیستی است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدا اعلام کرد که این پایگاه دشمن را مورد هدف قرار داده است اما صهیونیست‌ها تلاش داشتند انکار کنند و با این وجود بعدا مجبور شدند اعتراف کنند پایگاه مذکور مورد هدف قرار گرفته و سپس برای توجیه شکست خود می‌گفتند که خسارت‌های جزئی به پایگاه وارد شده و ...

اما این سخنان صهیونیست‌ها هیچ ارزشی ندارد؛ زیرا ایران گفت که من می‌خواهم این پایگاه را بزنم و نگفت که مثلا می‌خواهم ده یا چند نفر در این حمله کشته شوند یا چندین ساختمان تخریب گردد. ایران می‌خواست موشک‌های خود را به پایگاه مذکور دشمن برساند و همین اتفاق هم افتاد و نشان داد که برعکس صهیونیست‌ها، هرگز تاسیسات غیرنظامی و زیرساخت‌های اقتصادی را هدف قرار نمی‌دهد. ایران پایگاه هوایی دشمن صهیونیستی را در النقب هدف قرار داد و تنها به همین پایگاه ضربه زد و این یعنی هدفی که تهران از عملیات خود به دنبال آن بود محقق شد.

-نکته سوم این است که اگر ایران با دستش از فاصله 1500 کیلومتری و با تعداد محدودی موشک و پهپاد دوربرد می‌تواند در یک بار همه این اهداف خود را محقق کند، پس اگر قرار بود به گونه‌ای دیگر عمل کند چه اتفاقی می‌افتاد؟

بیانیه حزب‌الله در واکنش به عملیات ایران علیه اسرائیلپایگاه «میرون» اسرائیل زیر آتش موشک‌های حزب‌اللههاشم صفی‌الدین: اسرائیل رسماً در جنگ غزه شکست خورده است

اسرائیل قدرت محافظت از خودش را ندارد

شیخ نعیم قاسم در ادامه به شکست‌های رژیم صهیونیستی اشاره و اعلام کرد که مشخص شد اسرائیل صرفا یک «ببر کاغذی» است و قدرت محافظت از خودش را ندارد و اگر کشورهای استکباری از آن حمایت نکنند لحظه‌ای هم دوام نمی‌آورد. ضعف و ناتوانی اسرائیل به اندازه‌ای است که آمریکا به تنهایی نمی‌تواند از این رژیم حمایت کند و علاوه بر آمریکا، فرانسه و انگلیس و آلمان و کل جهان استکباری برای محافظت از رژیم اشغالگر به میدان آمده‌اند اما با این وجود موفق نشدند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت حمایت از غزه و کل مردم فلسطین گفت که آیا این منطقی است که مردم فلسطین در همسایگی ما در معرض نسل‌کشی باشند و ما هم مستقیما تحت تاثیر همه این تحولات قرار بگیریم و بدانیم که دشمن صهیونیستی درحال تجاوزگری ضد ماست و با این وجود کنار فلسطینی‌ها نایستیم؟ حمایت از فلسطین یک تکلیف واجب برای همه ماست.

این مقام حزب الله تصریح کرد که چگونه همه دنیا از آمریکا تا اروپا حق دارند کنار رژیم جنایتکار صهیونیستی بایستند اما مظلومان حق حمایت از یکدیگر را ندارند؟ نام این قانون چیست که آنها حق دارند و ما نداریم؟ آیا آنها چون کشورهای استکباری هستند چنین حقی را برای خودشان قائل می‌شوند؟ اگر این گونه باشد پس باید آنها یک سیلی بزرگ دریافت کنند تا حد خودشان را بدانند و ما اگر با هم متحد نشویم و مقابل دشمن نایستیم و از هم حمایت نکنیم در هیچ نبرد مقابل مستکبران پیروز نمی‌شویم.

وی در پایان اظهار داشت: در اینجا باید یک نکته مهم را روشن کنم، هیچ کس نمی گوید که سلاح‌های مقاومت معادل سلاح‌های اسرائیل، آمریکا و سایر متحدان آنهاست و من به شما می‌گویم اینکه دشمن سلاح‌های بیشتری دارد 100 درصد درست است و آنها در سطح تجهیزات نظامی در شرایط بسیار بهتری هستند، اما آنچه که مقاومت را در برابر این دشمن غاصب، قوی می‌کند این است که مقاومت از عنصر مهم صبر و جهاد و شهادت و اراده آزادسازی برخوردار است و حق با ماست و ما در همه این عناصر بر دشمن برتری داریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنایه رئیسی به برجام ۲ و ۳ در دیدار با مردم شاهرود
  • رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند
  • هشدار شدیدالحن رئیسی به اسرائیلی‌ها؛ خطا نکنید وگرنه ...
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • ایران به همه اهداف خود در عملیات «وعده صادق» رسید
  • نعیم قاسم: ایران به همه اهداف خود در عملیات «وعده صادق» رسید
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • مقاومت طرح «خاورمیانه جدید» آمریکا را ازبین برد
  • (ویدیو) حاج آقا دانشمند: دوست دارم کنسرت بروم اما می‌ترسم